Inkleuren van Manga

Wat kan ik het beste gebruiken om mijn manga tekeningen mee in te kleuren, en heb je maybe een bepaalde techniek ofzo.
En wat gebruik je zelf voor Manga te tekenen…?

x.

Kan iemand me helpen please …?

stiften, kleuren wat jij wil. en van buiten naar binnen kleuren je word er rustrig van

x.

Nog iemand tips …?

kleurpotlood en met shaduw enz. werken/ …?

Je kan kleur potloden gebruiken, waterverf, aquarel, markers, rasters. Waar je zin in hebt.
Je kan het natuurlijk ook in scannen en digitaal doen.
Ik raad wel aan kopietjes te maken van je lineart, zodat mocht er iets niet helemaal naar wens gaan, je het over nieuw kan proberen.

ik kleur ze altijd ni op photoshop. handig is wel als je een pentablet hebt dan kan je ook schaduwen toevoegen. voordeel is als je knoeit of iets fout doet kan je het gewoon wissen zonder enig probleem. ik zal een simpel voorbeeld posten:
(http://s555.photobucket.c…w&current=Scannen0017.jpg => dit was de originele, onbewerkte tekening)

http://i555.photobucket.com/albums/jj451/Xduiveltjex/Sasori_colored.jpg

dit is 'm geworden. hij is nog vrij simpel ingekleurd maar daar kan je zelf mee experimenteren in photoshop. als je wilt weten hoe ik dit gedaan heb (nogal hele uitleg) just ask :stuck_out_tongue:

oh en om manga te tekenen gewoon een tekenpotlood en daarna ga ik er met een zwart stiftje overheen omdat m’n scanner poep is. daarna gewoon bewerken in photoshop en klaar ben je ^^

mijn vriend tekent manga zelf ontworpen ze zijn vet mooi:D

ik zou inderdaad ook voor photoshop gaan, dan wordt het nog altijd mooier dan als je het met potlood ofzo intekent denk ik; want ik kan echt niet met kleurpotloden overweg, en met stiften ben ik ook geen held.

maar dan moet je natuurlijk zelf ook met photoshop om kunnen gaan, en dat is even oefenen, maar ik denk wel dat het resultaat mooier wordt :slightly_smiling_face:

Er zijn zat programma’s die je kunt gebruiken om jouw tekeningen in te kleuren =]

Adobe Photoshop is idd de beste keuze. Je hebt ook Adobe Illustrator (gebruik ik recent heel vaak want ik kon er nooit mee over weg dus dan maar proberen he :grin: ), Corel Painter, Paint shop pro, Gimp en Open Canvas.

Kdoe de omlijning meestal met een zwarte fineliner en dan het binnenste gedeelte met kleurpotlood

Het inkleuren lijkt me wel leuk, alleen ik kan de mangafiguren nooit tekenen :’). Dus, succes ofzo.

Ik gebruik gewoon potloden maar soms hangt het er echt van af welke potloden je gebruikt. Ik heb verschillende merken potloden en het ene merk kleurt beter dan het andere…

ik gebruik fineliners, stiften, aquarel ervoor :]

WATERVERF :grinning:

ik doe dat soms, en is best mooi :grinning:

Een paar jaar geleden tekende ik veel manga, toen tekende ik gewoon met potlood en ging er daarna met fineliner overheen, en daarna in kleuren met kleurpotloden. En aquarell is ook mooi, maar als je dan een fineliner gebruikt gebruik wel watervaste (anders wordt het een zwarte vlek, ervaring mee xD)
en via de computer vind ik ook mooi (alleen kan dat echt niet! heb niet zo’n tablet dinges).
eigelijk gewoon wat je zelf leuk vindt ^^