Ingewikkelde crush..

Hee meiden,
Ik zit met een probleem, ik ga om met een hele leuke jongen hij is de tweeling broer van mijn beste vriend. (Laten we mijn beste vriend R noemen en zijn tweelingbroer D.) Ik denk dat ik D leuk begin te vinden alleen ben ik heel bang dat ik straks onze vriendschap verpest en daarmee ook die tussen mij en R. Ik wil het graag aan R vertellen omdat hij hem als tweelingbroer het beste kent alleen denk ik dat hij het niet voor zich zal kunnen houden en zou proberen te zorgen dat we iets krijgen enzo en hier heel enthousiast over gaat doen. Opzich super leuk natuurlijk, alleen is D de ex van een goede vriendin van mij, of nouja ze was een goede vriendin van me ik spreek haar de laastste tijd niet zoveel omdat ze met andere mensen omgaat en haar examen gehad heeft en dus niet meer bij mij op school zit. Ik heb haar eerlijk verteld dat ik denk dat ik meer voel voor D dan gewoon vrienden maar ze reageerde hier alleen helaas niet erg positief op, ze was niet boos alleen wilde ze liever niet dat ik iets met hem zou beginnen omdat hij nog altijd wel een gevoelig punt voor haar is… Dit vond ik erg jammer, ik had namelijk gehoopt dat ze positief zou reageren en me daar in iedergeval niet druk over hoefte te maken… Alleen nu heeft R bijna verkering met een vriendin van mij en gaan we vaak met ze vieren afspreken ( R, D, die vriendin en ik. ) en zij zijn dan vaak wat meer met ze tweeen waardoor wij dat ook zijn, ook whatsapp ik elke avond met hem en ik kom bijna elke dag bij hun thuis omdat ik dan uitschool met R mee ga… Ik heb geprobeerd het gevoel te negeren alleen soms denk ik dat hij ook iets voor mij voelt en ik zou echt niet weten wat ik hier nu mee moet doen. Die vriendin die bijna met R gaat zegt dat ik me niets moet aantrekken van de vriendin die zijn ex is en dat het onzin is dat zij niet wil dat ik met D ga en dat ze daar niets over te zeggen heeft omdat het al meer dan een jaar uit is tussen hen en ze elkaar helemaal niet meer spreken… Maar toch voel ik me heel schuldig tegenover haar ookal zal ik haar volgend jaar waarschijnlijk zo goed als nooit meer zien of spreken omdat we beide dan een totaal ander leven hebben. En dan komt er ook nog eens bij dat een meisje uit mijn klas hem ook leuk vind en dat aan mij verteld heeft, ik heb toen meteen gezegd dat ik hem ook wel leuker dan vrienden vind omdat ik hier echt niet over wilde liegen en dat ze er dan uiteindelijk op een hele lullige manier achter komt ofzo… Alleen ik weet dat D haar niet leuk vind en hij zij gisteren op whatsapp ook dat hij mij veel leuker vond dan haar…
Ik heb echt geen idee wat ik hier mee moet… Heeft iemand advies ?
Dankjewell x

Ik denk dat je die (ex)goede vriendin van je maar moet negeren. Ga er voor, zou ik zeggen!

Ga ervoor! Als het nou een week uit was, na een relatie van drie jaar, en dat zij daar verschrikkelijk erg mee zit, dan niet. Maar meer dan een jaar? En ze spreken elkaar niet? Zij moet nu JOUW geluk gunnen, als dat is met haar exvriend… So be it. Zo denk ik erover. Helemaal als je denkt dat je haar niet veel meer gaat zien de komende tijd… Het klinkt alsof het gevoel wederzijds is opzich. Gewoon doen, zien waar het schip strandt.

Bedankt meiden !
Ik denk dat ik het ga proberen maar hebben jullie misschien tips hoe ik niet te opvallend duidelijk kan maken dat ik hem leuk vind maar dat hij het wel een beetje door heeft zegmaar? Want ik ben heel bang dat als het straks niet wederzijds is ik mijn vriendschap met hem en met R verpest…

Tja, zo’n vriendin kun je misschien maar beter negeren. En als je zegt dat jullie contact echt al veel minder is geworden, wil ze je misschien alleen maar dwarsbomen door te zeggen dat ze het niet fijn vindt als jij wat met hem zou beginnen.

Denk vooral aan jezelf en niet aan de meningen van anderen, dan komt het goed :slightly_smiling_face:

ik zeg gewoon doen hoor.