Ingewikkeld

Ik heb al sinds januari een scharrel. We hebben het heel leuk samen en we vinden elkaar ook leuk. Maar ik vind het een beetje lang duren met het vragen van een relatie. Ja natuurlijk kan ik dat ook wel doen maar ik vind dat een jongen dat hoort te doen hoe stom dat ook mag klinken. We hebben elkaars ouders ook al ontmoet. Ik heb zelfs al een keer bij hem geslapen omdat dat beter uitkwam door het openbaar vervoer maar dan wel in een andere kamer. Maar nu we dus officieel nog niks hebben vraagt hij me wel of ik bij hem wil slapen of dat hij bij mij kan slapen en dan ook nog bij elkaar in bed. Ik vind dit gewoon een beetje gek ook tegenover onze ouders. We zijn al ‘volwassen’ (18 en 19) dus we mogen het zelf wel een beetje bepalen maar alsnog. Mijn vriendinnen zeggen dat het vast wel komt en dat het erom gaat dat je het leuk met elkaar hebt. Daar ben ik het wel mee eens maar je wilt toch een beetje standvastigheid. Of denk ik te moeilijk na? Wat denken jullie?

Ik zou toch even bij jezelf nagaan wat je precies wilt en wat je verwacht; waarom is het belangrijk voor je dat hij je vraagt?
Als jullie een goede klik hebben, zou je het wel bespreekbaar kunnen maken.

Je denkt te moeilijk. Mijn vriend en ik hebben ook nooit dat hele ‘‘wil jij mijn vriendinnetje zijn?’’-gedoe gehad. Als je maanden lang met elkaar samen bent, bij elkaar slaapt, mee gaat naar familie en dagelijks appt, dan mag je er vanuit gaan dat dit wel serieus is. Moet er een datum aanhangen? Ik zou namelijk niet weten sinds wanneer mijn vriend en ik officieel samen zijn. Je zou misschien wel eens kunnen vragen ‘‘yo, we zien toch geen andere mensen maar alleen elkaar?’’, maar meer voor de duidelijkheid voor jezelf.

Ik heb het gewoon aan mijn vriend gevraagd hoor destijds. Je zit het jezelf nu eigenlijk moeilijk te maken met dat je wil dat hij het zegt, terwijl als je gewoon vraagt hoe hij het ziet het meteen duidelijk is. Misschien ziet hij jullie al gewoon als iets vast en is hij niet eens van plan iets te zeggen. Zit je er zometeen weken mee lol