ingewikkeld... jongen, vriendin en ik

heey allemaal,
ik zit nu in een heel ingewikkelde situatie en weet niet wat ik ermee moet. ik zal vanaf het begin vertellen…

Ik was helemaal in de ban van een jongen en vond hem geweldig. ik was verliefd maar ik wist niet of hij mij ook leuk vond, al leek het daar wel op. hij gaf wel signalen enzo. ik vertelde mijn BFF alles over hem en zij besloot ons te koppelen (eerst leek het me geen goed idee maar uiteindelijk stemde ik er wel mee in) via facebook, want zij kende hem niet. ik had hele gesprekken met die jongen op fb maar het was vooral meligheid, vooral toen we met mn BFF een groepsgesprek startte. Hij flirtte heel erg (voor zover dat kan op fb) met mij maar ook met háár. we flirtten beiden terug en ik zei tegen haar dat ze dat niet moest doen, dus ze probeerde zich in te houden maar het ging gewoon automatisch. Uiteindelijk werd hij mij zat denk ik, en vond me steeds irritanter dat ik zo melig was altijd, want hij reageerde alleen nog maar heel kil op mijn berichtjes en ging weg uit het groepsgesprek. na een paar dagen vertelde mijn BFF dat zij nog wél met hem chatte! dus hij praatte nog met haar en niet met mij terwijl mn BFF ons zou koppelen. dat lukte op die manier natuurlijk niet. Na weer een paar dagen vertelde hij mijn BFF dat hij haar leuk vond (!!! en niet mij terwijl dat wel de bedoeling was !!!) en zij zei dat ze hem ook wel leuk vond (!!!), ze was hem ook gaan leuk vinden terwijl ze ons probeerde te koppelen. Ik vond hem al een heel stuk minder leuk dan eerst maar toch voelde ik me best gekwetst. want hoe kon mn BFF nou dezelfde jongen leuk vinden? en hoe kon hij háár leuk vinden? ze kende elkaar niet eens persoonlijk! ze hadden elkaar nog nooit gezien! alleen maar via fb. maar ik besloot dat ik hén ging koppelen en hem niet meer leuk te gaan vinden, maar dat lukt natuurlijk niet zomaar en ik probeerde zonder dat ik het zelf helemaal door had hen uit elkaar te drijven want ik vond hem stiekem toch nog leuk en ik zei tegen hen dat ik het heel grappig vond dat ze elkaar “leuk” vonden terwijl ze totaal niet bij elkaar paste en ik vroeg hen beiden hoe ze elkaar inhemelsnaam leuk konden vinden terwijl ze elkaar nieteens kende enzo. uiteindelijk dacht ik dat ik me erover heen had gezet dat ze elkaar leuk vonden en ik dacht stiekem dat het toch niets zou worden omdat ze elkaar totaal niet kennen en elkaar nog nooit hadden gezien… uiteindelijk spraken ze af, dat was gister. Ik had stiekem gedacht dat het heel awkward zou worden en dat ze bijna niet met elkaar zouden praten en minstens een meter van elkaar af zouden zitten enzo maar dat liep dus heel anders… ze hebben namelijk gezoend (terwijl mn BFF nog nooit had gezoend!!!) en nu voel ik me alsnog heel rot, ookal ben ik heel blij voor haar. ik weet niet wat ik nu moet doen en ik kan me nu niet meer voorstellen dat een jongen mij ooit nog gaat leuk vinden… want dat is nog nooit in mn hele leven gebeurd :frowning_face: (BFF + ik zijn 15, die jongen is 17)

Ik weet hoe het voelt als je bff verliefd is op de jongen waarop jij ook verliefd bent en hij ook op haar.
Praat met je bff over hoe je je voelt. En dan kan ze hier rekening mee houden. Maar ik vrees dat je je er toch moet bij neerleggen.
Natuurlijk is het moeilijk voor je maar is het echt de moeite waard om je vriendin erdoor kwijt te raken?

*Edit: over het laatste: je bent 15, er komen nog genoeg jongens hoor.*

^^ Dat ja. Je kan ook niet echt meer boos worden op je BFF want jij wilde ze immers naderhand ‘koppelen’. Je had dat beter niet kunnen doen en gewoon moeten aangeven destijds dat jij het niet oké vond als je beste vriendin met hem ervan door ging. Maar goed, gebeurd is gebeurd en accepteren lijkt mij de meest logische stap op te nemen.

Het is lastig, maar over een tijdje went het wel.
Vraag aan je BFF of zij nog leuke jongens weet waar jij mee kan praten op chat. Zo heb je iemand waarvoor je steeds op fb kijkt en vergeet je hem snel weer.
Het geeft gewoon een leuk gevoel om iemand te hebben waar je ‘sjans’ mee hebt.

Meis komt goed, vriendinnen gunnen elkaar gewoon veel en dat doe jij ook. Dus zij kan jou zeker dr bff noemen (:

dankjewel allemaal voor jullie reactie!

ik weet dat ik me erbij neer moet leggen en dacht dat ik dat ook al had gedaan, maar toen ze gisteren vertelde dat ze meteen hadden gezoend werd ik toch wel jaloers, ookal was ik superblij voor haar, maar toch… en door die jaloezie heb ik zin om boos te worden op haar dat of iets gemeens over haar te zeggen tegen die jongen wat overigens ik nooit zou doen en zij kan er eigenlijk ook niets aan doen, maar alsnog…

in het begin zei ik ook dat ze NIET met hem moest flirten, dat ik dat gewoon niet vond kunnen want ik vond hem al leuk. ze ZEI ook dat ze hem niet leuk vond om mij gerust te stellen maar stiekem vond ze hem toch leuk en ze begon hem steeds leuker te vinden. hij flirtte ook vooral met haar ipv andersom, en soms werd ik daarom ook bijna boos op haar omdat hij wel met haar flirtte en niet met mij, ookal kon zij er niets aan doen. maar omdat hij met haar flirtte en zij ook steeds meer met hem en toen ze elkaar officieel vertelde dat ze elkaar leuk vonden besloot ik dat ik hen beter kon koppelen ipv boos te worden op haar. zo kon ik hem misschien juist vergeten (en in mijn hoofd dacht ik ook stiekem eraan om hen juist uit elkaar te drijven) en kwam er toch nog iets goeds uit, namelijk een blije BFF die misschien met een superleuke, aardige en knappe jongen zou krijgen en misschien ook van hem haar eerste zoen zou krijgen

nu probeer ik het wel te accepteren maar telkens als ik aan hen samen denk voel ik wel zo’n steek van jaloerzie. ik kan het me niet voorstellen eigenlijk dat zij nu samen zijn, want hij was voor mij! ik ben dus best wel jaloers want hij vind haar beter dan mij en zij heeft wél al een keer gezoend en wél een jongen die haar leuk vind, en ik allemaal (nog?) niet. dat maakt me gewoon jaloers en het is moeilijk om het te accepteren

Ik snap dat je jaloers bent en ik snap zelfs dat je slechte dingen over hen tegen de andere wil zeggen (wou ik ook altijd ) maar dat helpt niet. Accepteren is het beste. En daarbij, je bff en de jongen waar je verliefd op bent, zijn gelukkig (samen) en dat gun je hen toch?

Jouw jongen komt nog wel! Wait and see!

Het komt allemaal wel goed! Het is natuurlijk vervelend, maar je kunt er nu niets meer aan doen. Als je ze uit elkaar probeert te halen verpest je het alleen maar. Laat het rusten en ga op zoek naar een andere leuke jongen. :wink:

Als ik zulke dingen lees en hoor dan zeggen vaak mensen van accepteer het blablabla, maar ik zelf kan dat nooit. Als mijn BFF achter mijn jongen aan zat en heel goed wist waar ze mee bezig was, zou ik zo boos worden! Ja er komen andere jongens, maar die jongen was gwn bedoeld voor jou op die moment. Sorry hoor, maar dat noemt zich een vriendin. Er zijn genoeg jongens idd dus ook genoeg voor je vriendin.

precies, ik vind het ook knap lullig.
moet mijn vriendin een keer bij flikken. ze wist heeel goed dat jij hem leuk vind.
en dan uit respect ga je niet met hem flirten, en later ook nog leuk gaan vinden.
dat is idd een slechte vriendin.

Ik vind het ook heel lullig van je vriendin maar aan de andere kant is ze ook maar iemand met gevoel en ik weet uit ervaring dat gevoel heel moeilijk uit te schakelen is. Ze had haar gevoelens voor hem misschien beter kunnen negeren maar dat heeft ze helaas niet gedaan en ik denk dat je het nu het beste maar kan accepteren en blij voor haar moet zijn. Ik zou in ieder geval niet gaan stoken of wat dan ook want dan krijg je dadelijk ruzie met je vriendin en die jongen. Ik zou lekker afleiding zoeken, veel leuke dingen doen en je komt vast snel een andere leuke jongen tegen (lijstje maken met alle negatieve punten van hem helpt overigens ook!)