Ingewikkeld en zo ver!

Hee meiden,

Ik zit met een best wel ingewikkeld probleem en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen…

Ik heb vorig jaar op een soort sportkamp een jongen leren kennen en ben een week heel close met hem omgegaan. Er is die week, jammergenoeg, niets gebeurd. We waren de hele week praktisch onafscheidelijk, maar hebben niet gezoend ofzo… Toen ik thuis kwam, was het heel raar, hij woont in België en ik in Zuid-Holland dus de afstand is ook wel heel ver. De rest van de vakantie non-stop msnen en nja, nu besef dat hij msn altijd speciaal voor mij gebruikt heeft (we zijn nu namelijk niet meer zo close en hij gebruikt t nooit meer en hij kwam toen altijd 2 seconden na mij online).

In 1 van onze gesprekken zei hij tegen mij: Tu me manque in het Frans. Dus ik mis je, alleen ik was zo verschrikkelijk dom om het verkeerd te begrijpen en ik dacht dat hij tegen mij zei: je mist me. Dus ik had zoiets van wtf en heb echt verkeerd gereageerd en hem waarschijnlijk écht hard gekwetst. Daarna is het echt close contact ook snel minder geworden.

Ik heb geprobeerd hem te vergeten en heb ook met andere jongens geprobeerd iets op te bouwen, maar vaak kom ik toch weer terug bij die ene leuke jongen die ik maar niet kan vergeten.

Af en toe spreek ik hem nog (op fb) en zie ik hem in het echt. Het is dan vaak ongemakkelijk, omdat we of weinig tijd hebben om te praten of niet echt alleen zijn… Het is dan dus heel gezellig, maar echt intiem ben je dan ook niet zeg maar… Nu hadden we in augustus weer een soort sportweek en zei ik dus tegen hem en een vriend van ons (die ook in België woont) dat ik laatst daar was geweest en zij vonden het allebei leuk als ik nog eens langs zou komen in hun woonplaats.

Nu heb ik dus het probleem dat het nog steeds leuk is, maar ik gewoon niet goed meer weet of hij me nu als goede, verre vriendin ziet of nog steeds hoop heeft maar wel afstand houdt nadat ik hem zo gekwetst heb… Moet ik morgen hem een berichtje sturen om af te spreken en te vragen of ik binnenkort (en hoe lang wachten dan, ik dacht zelf gewoon maar volgende week, omdat t anders zo ooit wordt en dus nooit?) langs kan komen, als hij t leuk vind natuurlijk.

Wat denken jullie heeft t nog kans? Of moet ik gewoon langs gaan en t dan zien? Of zet ik mezelf voor schut als ik daar speciaal heen ga voor hem en verder niets met die vriend af spreek? Maar als ik naar allebei ga, laat ik hem niet zien hoe speciaal hij voor me is?

Sorry voor zo’n lang bericht, ik hoop dat jullie het geduld hebben het allemaal te lezen en mij te helpen! :blush:
xxxxx

Ik heb het gelezen hoor (:
Als ik jou was zou ik misschien eerst praten over datgene waarmee je denkt dat je hem gekwetst hebt (of heb je dat al gedaan?) En hem vertellen wat je voor hem voelt, of hem vragen hoe hij jou nu precies ziet.
Dan heb je tenminste duidelijkheid
En tuurlijk kun je daarna langsgaan! Of als je het liever face to face doet dat spreek je af en vraag je of je hem even alleen kunt spreken, ga dan even weg van andere mensen zodat je echt rustig kunt praten zegmaar.
succes!

Dankjewel :slightly_smiling_face: Uhu, maar ik vind t ook zo raar om daar na zo’n lange tijd weer over te beginnen… Jongens houden toch minder van dat gevoelige gedoe dan wij meisjes… Grrr waarom snappen ze ook gewoon niet dat ‘voelen’ zowat het belangrijkste woord voor een meisje is haha. Ik ga vanavond denk ik even wat sturen en zag m dus gister heel even face to face (na 3 maanden ofzo) en merk dat dat echt veeel te kort was dus er moet echt iets gaan gebeuren! :slightly_smiling_face:

Blijkbaar houd het jou nog bezig dat je naar jouw idee slecht hebt gereageerd op zijn opmerking, dus dan kan je daar best over beginnen hoor :slightly_smiling_face: Zeg hem gewoon dat je je afvraagt waarom alles ineens is veranderd toen en dat jij het idee hebt dat het daar door komt. Grote kans dat dat helemaal niet zo namelijk :slightly_smiling_face:
Verder gewoon met hem praten over jouw gevoelens voor hem en vragen naar duidelijkheid van zijn kan. Aangezien jullie goede vrienden hebben kan dit echt wel :slightly_smiling_face: Succes ermee!