Ingetrokken tepel

Hoi!

Mijn linkertepel is helemaal ingetrokken, je ziet dus een soort van putje, terwijl mijn andere tepel gewoon ‘‘mooi’’ van vorm is. Nou vind mijn vriendje het helemaal geen probleem en vind ze gewoon mooi zoals ze zijn, maar toch schaam ik me er een beetje voor. Is er een manier dat je hem weer ‘‘normaal’’ kan maken of groeit het gewoon weer normaal terug?

Alvast bedankt!

Neem een tepelpiercing, dat kan je tepel weer ‘normaal’ laten worden, doordat hij weer gewoon trekt zeg maar!
E60,- En het doet absoluut geen pijn, ja je voelt het wel ja, maar that’s it!
En nee zelf heb ik geen ingetrokken tepels (gehad).
Succes!

Zou gewoon afwachten, het kan nog gewoon normaal ontwikkelen. Bij sommige vrouwen gebeurd dit pas zodra ze zwanger zijn bijvoorbeeld. Als dat later niet gebeurd of je wilt er eerder wat aan doen, kun je ervoor naar je huisarts. Ik heb geleerd dat het dan de melkklieren zijn die vaak te kort zijn. Die kunnen ze met een simpele operatie iets langer maken;)

Als je dit je hele leven al hebt is het niets om je zorgen over te maken. Heb je het plotseling gekregen moet je even naar de huisarts gaan!

@jajanneke
ja, omdat het gewoon is, als je zoiets hebt gebeurt er iets aan de binnenkant van je borst. en dan trekt je tepel in, heb je dit maar net? even naar de dokter gaan dus.

heb ik ook gehad,
bij alle bij me tepels echt raar terwijl het normaal nooit ingetrok was…
het is sinds gister weg gegaan GODDANK haha
heb er 2 maanden last van gehad en het deed ook pijn…
de dokter zij dat het misschien kwam om dat ik met de pil gestopt was . of doorde groei van je borsten dat je melk klieren nog niet zo hard mee groeien of zo

Ik snap jou zin niet helemaal. Maar ik bedoel je kan ermee geboren zijn en dan is het niks ernstigs, maar als het plotseling gebeurd is het iets om je zorgen over te maken.

van die problemen waar ik ook kwart over 3 's nachts mee zit

ontopic, ik denk niet dat dat erg is, gewoon even afwachten. en als je vriend het niet erg vindt, wat boeit het dan eigenlijk?

Als je borsten al zijn uitgegroeid zal ik maar even naar de dokter gaan.

Van die oplossing snap ik vrij weinig…

idd, want in een ingetrokken tepel een piercing krijgen, lijkt me knap lastig en niet zo goed voor je tepel.

maargoed ga echt naar de dokter als je het pas hebt!

Ik had ook ergens gelezen dat het als het pas is opgekomen dat je er dan mee naar de dokter moet gaan, maar dat het in de pubertijd ook kan voorkomen dat het dan pas gebeurt en dat het niet erg is.

Wat je er aan kan doen is dat er operaties zijn die de tepel weer naar buiten halen o.i.d, maar er word dan niet verzekerd dat je later nog borstvoeding kan geven, maar dat lijkt me met ingetrokken tepel ook lastig…

trouwens een tepelpiercing? Was dat een serieuze reactie? :woman_facepalming:

http://www.medischforum.nl/onderwerp/1382/340/

Hier staat best veel inf. op!

Volgens mij is dit de goedkoopste oplossing : http://www.lalecheleague…tailed-product-flyer.html

En anders of een operatie ( kun je later geen borstvoeding meer geven)
of de niplette, maar die is 70 euro en helpt niet altijd!

Ik leg me er maar gewoon bij neer, totdat ik borstvoeding ga geven!

Dokter ben ik allang al geweest, ik heb het al sinds mijn 14e, haha. Maargoed. Operatie maar of ik het daarvoor over heb… Ik zie het wel. Thanks anyway!

Aaah oke :slightly_smiling_face: dan zal het wel goed zitten. Tja ze kunnen het vast wel verhelpen ja. Maar daar weet ik niks van.

Heb je het zelf aan je vriend verteld of heeft ie het zeg maar ontdekt?

er zijn een bepaald aantal dingen die je ertegen kunt doen, namelijk:

– een operatie ; hierbij snijden ze je melkkliertjes verbinding met de tepel weg, want een ingetrokken tepel komt door te korte melkkanalen, als ze dat operatief hebben doorgesneden komt je tepel weer naar buiten
NADEEL: je kunt noooit meer borstvoeding geven

– een operatie ; hierbij snijden ze een spiertje weg, dit zorgt ervoor dat je tepel naar buiten komt, de kans is wel groot dat deze na een tijd weer terugtrekt, dan is je operatie voor niks geweest

– Avent Niplette; dit is een soort van borstkolf, zoals die waarmee je melk kolft, maar deze is speciaal voor je ingetrokken tepel, het is een soort zuignap die je om je tepel doet, en dan zuig je met een bepaalde druk die je kunt bepalen dit moet je elke dag op doen (kan in je bh) en dan komt geleidelijk je tepel naar buiten
NADEEL: het is 40 euro per kolf (ziekenfonds vergoed dit niet) én het kan weer terugtrekken

– wachten op de baby, als je zwanger bent, komt het er meestal uit, of als je een baby hebt gekregen komt het er ook vaak uit, omdat de baby eraan zuigt. dit is dus hetzelfde effect als de avent Niplette, alleen is hierbij de kans groter dat je tepel niet terugtrekt, omdat het een natuurlijk proces is met de borstvoeding etc.

– zelf er iets aan doen; je kunt zelf je tepels masseren en een beetje aanduwen zodat het een beetje naar buiten komt, als je dit vaak genoeg dut (dus je tepels stimuleert) zul je zien, dat ze hard worden en een beetje naar buiten toe komen

ik hoop dat je hier wat aan hebt!
heb zelf namelijk ook last van ingetrokken tepels