Ingehouden, huh?

Ik heb een aantal keer mezelf opgenomen terwijl ik zing. Alleen dan klink ik heel erg ‘ingehouden’ terwijl ik zelf al denk dat ik me heel erg geef.
Dan zing ik zegmaar een noot, probeer ik me helemaal te geven, en dan klinkt het nóg alsof ik hoger kan en harder enzovoort.

Weet iemand wat je hieraan kan doen?

Is er iets wat je (stiekem) tegenhoud om harder te zingen? Buren? Ouders die thuis zijn? Misschien dat het daar aan ligt.

Ligt t niet aan je opneem ding? Haha.
Anders kan je eens oefeningen doen met steeds harder zingen. Echt zo hard als je kan. En dan nog eens opnemen?

Misschien moet je de mening van iemand anders eens vragen. Anders weet ik het ook niet.

Dat heb ik ook,echt vet irritant.
Alleen zijn mijn buren geen probleem, die hoor ik vanaf hier al toonladdertjes zingen…

Zing niet té serieus?

Ja, maar dat heb ik altijd. Want ik vind zelf al dat ik een harde stem heb als ik zing en laatst kreeg ik opeens de opmerking dat als ik praat ik een harde stem heb en met zingen opeens niet meer.

Ga op zangles :slightly_smiling_face:.

Al op gezeten, had ik alleen niks aan. Zeiden ze alleen dat ik een mooie stem had en leiding kon geven bla bla bla, maar aan tips deden ze niet.

slecht opnamemachientje?

naar iemand anders die wel goed zangles geeft?

dat heb ik ook eens gehad, dan nam ik het op met mijn telefoon en dan klonk dat zo heel erg crappy en verlegen

Wat heb jij dan voor achterlijke zangles? Ik krijg toonladders, oefeningen, ademhaling, tips en complimenten, ze zegt ook altijd gewoon dat ik het niet goed doe. Ga naar een andere zangles zou ik zeggen.

Ik denk dat dat dan gewoon de reden is dat je je onbewust inhoud hoor. :slightly_smiling_face:

Je stem klinkt anders als je het opneemt, zoals je je zelf hoort, horen de anderen je anders. Je kan zeg maar denken dat je alles geeft, en goed zingt, maar in het echt is dat dan niet zo… Volgens mij kun je er niks aan doen :confused:

heb ik ook, maar ik ben er inmiddels mee op gehouden, omdat het zo lelijk klinkt als ik weet niet wat, haha.
(sorry, hier heb je niks aan)

eerst echt heel hard schreeuwen, je stem wakker maken en dan gewoon KEIHARD in de microfoon zingen, en dan toch mooi proberen te houden

Ik ken het probleem trouwens. Je probeert mooi te zingen, maar dat klinkt soms wat ingehouden. probeer het eens iets minder mooi, gewoon ‘‘niet ingehouden’’ en werk er daarna aan om het mooi te maken. Ik hoop dat je hier wat aan hebt:P

Schreeuwen lijkt me niet bepaald slim…

nietecht schreeuwen dan :'D maar gewoon even je stem wakker maken, door hard je stemgeluid te gebruiken