Ingegroeide teennagel..

Ik heb ook van die #!$$#@ en keiharde teennagels, maar ik heb het nog nooit zo erg gehad dat ik geopereerd moest worden. Ik voel om de zoveel weken zo’n scherpe pijn in een hoek omdat die nagel er dus inzit, dit komt dus waarschijnlijk doordat ik ze niet helemaal ‘afknip’ (mijn nagels lopen diep door). Ik ontsmet het dan heel vaak, smeer er dikke lagen vaseline op met een pleister en na het douchen (als de huid zachter is) ga ik proberen de nagel uit mijn huid te krijgen.
Maar misschien kan je je nog voor 1 keertje laten opereren, en dan geregeld naar de pedicure ?? Of voor zo’n beugeltje gaan idd.

Whow, er zijn nog best veel mensen die het hebben zie ik op zich!

Die buisjes lijken me eerlijk gezegd wel eng… zo’n beugeltje lijkt me fijner :stuck_out_tongue:.
Wil niet weer verdoving eigenlijk, ben het wel zat na 4x.

@ suuumerlove ; In 't ziekenhuis ben ik dus ook geweest waar ze m’n nagel hebben afgehaald maar dat had dus niet geholpen :wink:.

Ik kreeg een tip ergens over ‘groene zeep’, als je dat erop doet schijnt de nagel vanzelf boven de huid te komen… iemand die daar wat van weet? Lijkt me wel 't proberen waard…!

Inderdaad best veel mensen!
Bij mij is het ook weer raak, ontstoken :pensive:

Maar weken in de badedas helpt ook =]

Ik heb er ook lange tijd last van gehad, en ben ook geopereerd. Daarna heb ik nog een tijdje bij de podotherapeut gelopen (doorgestuurd door de huisarts)
Ik kreeg toen een soort rubber onder mijn teennagel, dat hem omhoog hield. Dat heeft heel goed geholpen, en daarna heb ik er er nooit meer last van gehad!
appeltaart heeft overigens wel gelijk wat betreft knippen. Je moet niet het ingegroeide puntje afknippen, want dan groeit hij weer terug. Je moet hem omhoog halen. Dit kan je zelf doen door er een stukje van een watje onder te ‘proppen’. Daarbij kun je hem eerst even weken in biotex ofzo dat het wat soepeler wordt (en schoon!)
Ik hoop dat je het snapt…dat watje druk je zegmaar onder je nagelpuntje, zodat je hem omhoog haalt, boven het vlees uit. Kan in het begin een beetje vervelend voelen (zeker als ie ontstoken is!) maar helpt echt!
Wel elke dag even een schone eronder doen. En toch maar een afspraak bij de podo maken…

mijn broertje was daar ook een keer aan geopereerd en mn vriend zit ook telkens aan zijn nagels te pulken en is het ingegroeid en is er op vakantie allemaal pus uit gekomen :S lijkt me niet erg fijn

maar moet je niet via de huisarts naar de podotherapeut? dat moest ik in ieder geval wel voor steunzolen, dan krijg je een doorverwijsbriefje en dan pas kan je bellen (maar dat is hier dan :stuck_out_tongue:)

@San_nuh:
Ik kan er echt niks onder duwen… kan mijn best doen maar krijg mijn nagel lang niet zo ver omhoog en opzij dat dat gaat…

@Kimmieee:
Ik kon meteen bellen en langskomen. Ik heb de verwijskaart later bij ze afgeleverd. Geen huisarts aan te pas gekomen. De baliemevrouw (bij de huisarts) heeft me de verwijskaart gegeven.

@ milkbreak;
ja dat kan natuurlijk ook :wink: maar die verwijskaart heb je wel nodig toch?

Ik heb er ook last van, bij mij groeit ie ook elke keer in en dan ontsteekt ie weer. Ik ga altijd om de 5/6 weken naar de pedicure en trekt als het nodig is mijn nagel eruit en houdt het gewoon allemaal bij. Het doet soms wel pijn maar dan ben je er in ieder geval wel vanaf.
Je moet er zeker niet mee rond blijven lopen want het wordt er alleen maar erger van!
Mijn vriendin heeft er ook last van en die is volgens mij onderhand al een stuk of 7 keer naar het ziekenhuis geweest en het werkt nog steeds niet. Ze heeft ook al een paar keer een beugeltje zeg maar er omheen gehad maar dat heeft volgens mij ook niet geholpen, maar misschien dat zo’n ding bij jou wel werkt? Ik zelf heb daar overigens geen ervaring mee.

@ suuumerlove ; In 't ziekenhuis ben ik dus ook geweest waar ze m'n nagel hebben afgehaald maar dat had dus niet geholpen.

oh oke dan.
dan moet je even mischien googlen over die ‘groene zeep’ ofzo,
of iemand die er hier iets van weet
ik heb er nog nooit over gehoord.

kus.

Op google is niet veel te vinden met groene zeep en ingegroeide teennagels :wink:. Maar ik heb het er afgelopen nacht voor 't eerst op gedaan. Wel raar spullie, net vaseline met een kleurtje. Rook wel lekker. Ben benieuwd of het helpt! M’n ontsteking lijkt wel minder dan een paar dagen geleden en het wilde vlees is ook iets minder, dat is mooi. Ik heb er gisteren een nagelsplinter uit kunnen trekken o_O ik wist dat die erin zat maar ik kreeg hem steeds niet te pakken. Dus da’s mooi. :]

Als de ontsteking weg is doet het ook niet meer zo’n pijn als de nagel er uit wordt getrokken. Die nagel moet er trouwens sowieso uit anders gaat het weer ontsteken.

ik heb nu 2 maanden last van een ingegroeide teennagel…
Ik heb het heel lang geleden wel eens eerder gehad en
toen heeft de pedicure er zo’n speciaal doekje onder gedaan
(een beetje pijnlijk maar het hielp heel goed!)
Omdat die pedicure gestopt was, dacht ik dat ik het zelf ook wel
kon doen en toen heb ik er zelf wat watten onder gedaan.
Het werd toen steeds erger en het is gaan ontsteken…
toen ging ik naar een andere pedicure en de zei dat het niet
ingegroeid was… xD
het ging nog erger ontsteken dus toen ging ik naar de dokter en die
zei dat het wel een ingegroeide nagel was.
De dokter begon over een operatie (stuk nagel eraf) maar ik weet dat
die prikken heel veel pijn doen! en ik ben er een keer eerder vanaf
gekomen dus heb ik geen operatie gedaan.
nu zit ik een paar weken in een biotex badje en doe er iedere keer
jodium op. Ik hoop dat de ontsteking dan weggaat en dat ik daarna
naar een ANDERE pedicure kan en de kan er dan weer zo’n doekje
onder doen!
Over 2 weken ga ik op vakantie dus ik hoop zooo erg dat ik er
dan vanaf ben!
Mijn vraag:
Kan dat binnen 2 weken of moet ik toch een afspraak bij de huisarts
maken voor een operatie?
pleeease help me! ik wil zonder pijn op vakantie!! :frowning_face:

oh ik heb echt buikpijn nu
ik word 14 sept geopereerd door de dokter maar ik wil nu al niet meer
godverdomme zeg

eerst had ik dat ook, ik naar de pedicure, deed ze er een jodiumgaasje onder ofzo, godverdomme zij deed me echt teveel pijn, ik durfde ook niet alleen want dan kon ik me moeders hand niet fijn knijpen ;p

maar nu is het weer helemaal ontstoken en alles dus ik weer naar de dokter en die zei dus dat ik operatie of pedicure moet, maar heb voor de operatie gekozen, maar ik ga elke dag in de soda, en van die zalf erop die de dokter me gaf en nu word het minder dus ik hoop dat ik die operatie niet meer hoef.

want ik kan me mooie laarzen/schoenen niet meer aan … alleen me uggs of slippers =(

nou ik ben ook 2 x naar de dokter geweest, laten weghalen, en toen groeide die vrolijk weer in.
toen ben ik naar de pedicure gegaan, watje er onder, deed bij mij echt 0 pijn (trouwens dat bij de dokter ook, vanwege verdoving, wat ook geen pijn deedxD)
en ik heb er nooit meer last van gehad!

Ik heb dat pas weg laten halen, en die verdovingen zijn zooo vervelend, maar daarna voelt het wel grappig omdat je niks voelt :’). Het is nu nog aan het genezen dus heb geen idee of het straks nog een keer in groeit of niet…

ik heb ook een ingegroeide teennagel, heb net het ingegroeide deel helemaal weggeknipt en alles van die ontsteking en wondjes weggeknipt, meteen ontsmet met alcohol. Ik ga nu douchen en zometeen proberen een watje eronder te doen. Kijken of dat werkt! Ik hoop het wel want het doet zo’n pijn

ik heb ervaring als zeg ik het zelf :stuck_out_tongue: haha heb al 4 x mijn nagel moeten laten verwijderen. ze groeien nu ook nog steeds in. echt verschikkelijk. maargoed. vroeger ging ik elke 4 weken naar de pedicure. dat ging even goed, maar zij durfde niet zo veel te verwijderen van mijn nagel, dus nu doe ik het altijd zelf. als het pijn begint te doen, ga ik er ff voor zitten en dan knip ik van boven naar beneden ( aan de zijkant van je nagel) en dan trek je dat wat je net geknipt hebt tot beneden, en dan kun je het draaien en zo de wortel eruit trekken… (hoopt dat je het snapt) ook heb ik een speciale hoekvijl gekocht (die heeft een pedicure ook) daarmee kun je de zijkant van je nagels vijlen. erg handig ding.

dat wegknippen van je nagel aan de zijkant werkt echt effectief, voor mij dan. heb al in geen 6 jaar meer naar de pedicure of dokter geweest om mijn nagel te verwijderen.

hoop dat je het snapt, succes ermee…

Ik heb ook wel een aantal keer een ingegroeide teennagel gehad. Ik ben er nog nooit voor naar de dokter ofzo geweest, ik weet eigenlijk niet hoe het bij mij overging :’)
Volgens mij bleef ik er maar zoveel mogelijk af en genas het op een gegeven moment vanzelf. Maar dat duurt al gauw 2 maanden.

Oh, en wat goed is voor de ontsteking is een voetenbadje met soda.

ik heb een jaar rondgelopen met een onstoken ingegroeide nagel… omdat ik me niet durfde laten opereren.
Heb het uiteindelijk in maart laten doen, het was verschrikkelijk pijnlijk. Maar volgens mij heeft die chirurg echt vanalles fout gedaan.
Ik kreeg geen voorschrift voor pijnstillers waardoor ik om middernacht, toen de verdoving was uitgewerkt naar een dokter van wacht ben moeten gaan, ik had echt de ergste pijn, zoiets had ik nog nooit gevoeld, ik stond toen op het punt om zelfmoord te plegen (ok dit is wel een beetje dramatisch en normaal ben ik ook niet het persoon dat aan zelfmoord denkt, maar op dat moment scheelde het niet veel…) gelukkig is mn mama op tijd naar de dokter van wacht gegaan, die heeft me énorm zware pijnstillers voorgeschreven, waardoor ik 23uur per dag lag te slapen. altijd 4-5 uur slapen, pijnstiller uitgewerkt, eten, pijnstiller nemen en direct trug voor 4-5 uur liggen slapen. Dat 10 dagen aan een stuk… verschrikkelijk gewoon…
uiteindelijk nu zijn we een half jaar verder, ziet men teennagel er gewoon nog steeds heel vies uit, en hij scheurt op de gekste manieren en langs de gekste kanten… ik durf ook geen open schoenen meer dragen en plak er dagelijks een plakker over omdat ik me er zo voor schaam… ik voel me echt verminkt… zeker omdat ik heb gezien dat sommige van mn vrienden het ook hebben laten doen, waar uiteindelijk niets meer van te zien was… ik baal echt…

ik denk dat ik gauw eens ga informeren of er een soort van plastische chirurgie voor tenen bestaat ofzo, want dit ziet er gewoon degoutant uit…