Ingegroeide teennagel..

Jep. Het is weer zover, een ingegroeide teennagel. Al een paar weken, overigens. Voor de 5e keer ofzo =P. Niet tof.

- lees niet verder als je niet tegen bloederigheid (of lange verhalen xd) kan -

Ik ben 3x bij de dokter behandeld aan een ingegroeide teennagel en 1x in het ziekenhuis bij een chirurg. De laatste keer m’n hele nagel eraf. Hij was net bijna terug gegroeid, hij moest nog een paar millimeter, maar voordat hij er helemaal was, is hij weer ingegroeid. Nu voor de 5e keer dus. Sinds een paar weken. Het begon met irritatie die steeds erger werd. Ik heb nu inmiddels 2x het irriterende puntje weggeknipt, maar daarmee ging het niet over. Ik heb het idee dat de nagel er behoorlijk diep inzit. Dat terwijl de chirurg het nagelbed had doodgemaakt. In 99,5% van de gevallen ofzo gaat dat gewoon goed. Ik heb dus weer pech >.<

Maar ok, het komt er op neer dat m’n teennagel nu weer ontstoken is, dat er wild vlees groeit, er pus uitkomt en dat het rood is. Pijn doet het gek genoeg niet heel veel (als je ziet hoe het eruit ziet, onvoorstelbaar is dat xD). Er is één klein stukje wild vlees wat heel gevoelig is maar voor de rest lijkt er weinig gevoel in te zitten.

Hier een schets gemaakt met paint van de situatie:
http://img5.imageshack.us/img5/1387/schets.jpg
roze=huid, geel=nagel, rode rondje=waar wild vlees zit ongeveer

Ik ga nu 2x per dag in biotex of soda badje 15-20 minuten.
En ik smeer er 2x per dag jodiumzalf op.
En ik stip het wilde vlees elke dag aan met ‘helse steen’ dat doodt het.
Heb er een driehoelkje in het midden geknipt.
Een bolletje watten aan de zijkant onder gestopt waardoor de nagel íets (1 mm?) omhoog komt.

Het blijft nu wel redelijk ‘stabiel’. De ontsteking is er wel. Het wilde vlees groeit steeds weer aan.
Maar wat ik me afvraag…

Als ik er nu NIETS aan doe. Behalve wat ik al doe, dan.
Wat gebeurd er dan op den duur, als de nagel verder groeit?
Gaat het steeds erger worden? Kan de ontsteking kwaad?
Is er een kans dat de nagel gewoon doorgroeit en uiteindelijk door het (wilde) vlees en vel heen breekt naar boven en dat het dan overgaat? (Daar hoop ik op).

Eigenlijk moet ik naar de dokter maar ik wil geen 5e keer geopereerd worden. Ben het spuugzat. Beetje bang ook voor die verdovingsspuit… Wil misschien wel naar de pedicure/podotherapeut, maar de vorige keer kon zij niets doen omdat het ontstoken was, zal dan nu ook wel weinig zin hebben…

Wat te doen? Zijn hier pedicures/podotherapeuten (in opleiding) aanwezig? Of mensen met ervaring? :grinning:

ik zou gewoon naar de dokter gaan…

Mijnn broer heeft een ingegroeide teennagel…
gehad…
hij moest geopereerd worden, de 2 zijkantjes van zijn nagel zijn weggesneden ofzoiets en er zit iets onder ofzo. ik heb er nooit echt goed naar gekeken omdat ik daar niet tegen kan haha :blush:

niet de puntjes wegknippen! maakt het alleen maar erger! daardoor heb je juist een ingegroeide teennagel gekregen, je moet je teennagels altijd recht afknippen :wink:

aah ik heb het ook al facking lang echt pijnlijk. ik heb het zegmaar 3 ingegroeide stukjes. Aan mn linker grote teen aan alle 2 de kanten en aan mn rechterteen aan een kant. Ook ontstoken met wild vlees enzo.
Nu zijn er net bij mij van die ijzeren buisjes ingezet, ik weet niet of je dat al hebt gehad maar het lijkt me wel. En ja het kan er weer uitgroeien en als dat zo is moet je het echt laten groeien! Niet meer knippen. Want ik had heel lang gewacht tot hij door de ontsteking was gekomen alleen toen zag het er niet uit en het werd zomer dus toen had ik hem afgeknipt en toen begon hij weer in te groeien en de ontsteking werd 2 keer zo erg. Maar ik denk dat ik je niet echt verder kan helpen, ik zou echt niet weten wat je moet doen ik weet het zelf ook niet ik word gek van deze gore teen.

Ik heb het ook al mijn hele leven.
Mijn rechter grote teen nagel is nu ook ontstoken… (door het naaien)

Ik heb er twee verschillende beugeltjes opgehad. eerst een van platic, waar ik redelijk tevreden over ben. Zolang hij erop zit heb je nergens last van, gaat hij er af, dan begint de hel van voor af aan. Nu op het moment heb ik ijzeren beugeltjes (van de podo) heb ze nog maar net. Weet nog niet of ze optimaal werken. Een vriendin van mijn moeder had er wel zeer positieve ervaringen mee!

Hopelijk heb je hier iets aan.

Daar heb ik het niet door gekregen :wink: M’n nagels groeien van nature een beetje bol, en ik draag te smalle schoenen (all stars, die zijn daar eigk niet goed voor). Maar deze keer is puur pech, m’n nagel was er helemaal af gehaald en zat tot halverwege, en nu zit hij er weer in zonder dat ik er ook maar iets aan heb geknipt oid. Heb ook heel dikke, stugge nagels, valt haast niet in te knippen. Inscheuren daarentegen doen ze wel =|

Zo’n beugeltje wil ik wel ja! Veel goede dingen over gehoord idd. Kan je die dingen ook laten zetten als je nagel nog ingegroeit + ontstoken is? Of weet je dat niet? Miss toch maar even de pedicure/podotherapeut bellen morgen, dan… (beetje bel angst haha)

Bedoelen jullie met die beugeltjes 2 van die buisjes ? Want dat kreeg ik er namelijk wel ingeschoven toen ik een ontsteking had en ingegroeid. wel met verdoving. en dat moet er dan 2 weken in ofzo

@ Kimmx3

Dit zijn beugeltjes:
http://www.salonintense.nl/images/nagelbeugel.jpg
http://www.praktijkpodotherapie.nl/dbfotos/simg_image_19.jpg
http://www.charlotte-esthetique.nl/images/p020_1_00.png

schijnt héél goed te helpen.

heb je ook een foto van die buisjes? ben er ook wel nieuwsgierig naar eigenlijk. alleen verdoving, brr :stuck_out_tongue:

@kimmx3:
Nee geen buisjes. Een ijzerdraadje dat op om je nagel heen gaat, dus zeg maar in de krul naar de andere krul. Ze lijmen het op je teen. Om de maand/ 2 maanden moet het verwisseld worden. Zo ziet het ijzeren beugeltje eruit als het van de teen af is:

http://www.podotherapieinka.uwpraktijkonline.nl/images/uploads/95182_nl_editor%20photo8.jpg

@Augurx:
Bij de pedicure krijg je een plastic beugeltje. Bij de podotherapeut een ijzeren.
Ik denk dat je het beste naar de podotherapeut kan gaan. Ik weet niet zeker of je het kan laten zetten als je nagel al ontstoken is, maar ik denk van wel.
(en ja die bel angst heb ik ook haha)

Die onderste is van de pedicure. Zo’n plastic geval.

Maar bij die ik heb zit er wel een lijm blob boven op… (middelste)

Hehe ik denk dat ik echt maar zo’n podotherapeut ga bellen. Maar wat moet ik dan zeggen :#.
"Hoooooi kan ik een afspraak maken voor een behandeling aan een ingegroeide teennagel *met veel pus erin XDD* "
:dancing_women:
*durf niet xd*

zo’n ijzeren beugel ziet er trouwens wel veel steviger uit dan zo’n plasticen! doen ze die ‘krullen’ om je nagel heen? doet dat geen pijn? Ö

Ja je moet inderdaad gewoon zeggen dat je een afspraak wilt voor een beugeltje op een ontstoken ingegroeide teennagel.

Ze doen die krullen om de ‘krullen’ van je nagel heen ja. Het voelt niet echt prettig, maar niet echt pijn. Als het ontstoken is denk ik wel dat het pijn doet…

maarja, als je er niks aan doet… word het alleen maar erger en gaat het meer pijn doen…

Au au au.

Aii…
Mijn vriend heeft dat ook altijd… ééns in de zoveel weken doet hij het zelf er gewoon helemaal afhalen:S:S Het doet wel heel erg pijn zegtie maar hij is al 2 x geopereerd en het helpt niets…

Ik heb echt geen flauw idee wat je er aan kan doen… succes!

Hah, ik heb heel internet afgezocht maar geen plaatjes kunnen vinden dus heb ik het even getekend. ik hoop dat het duidelijk is :

http://www.girlscene.nl/images/library/72/15/64/02/3_3ef83c6aea074ae6131cb822a67425809e887298.jpg

Het is zegmaar een hol buisje, En dit klinkt heel pijnlijk en goor maar het doet minder pijn dan je denkt, Je krijgt eerst 2 verdovingsprikken maar het valt mee de pijn. en Ze schuiven dus 2 van die buisjes in je vlees onder je nagel een beetje tot je nagelriem. Dit zorgt ervoor dat de nagel van je huid af gaat groeien dus dat er een beetje een ruimte onstaat. Als de verdoving is uitgewerkt doet het wel verschikkelijk pijn, maar dat was 2 dagen en dan voel je er niet veel meer van. na 2 weken mogen de buisjes eruit. En dan groeien ze niet meer in!

Lijkt me niet echt lekker met die buisjes

Heftig.
WAAROM HEBBEN WE NOG TEENNAGELS. rotdingen.

omgg, dit is echt toeval!
ik heb dit precies gehad
ook wild vlees. het was zo vies om te zien
maar dan echt heél veel!
niet een klein stukje ofzo
mijn was ook al stuk of 5/6 keer ontstoken geweest
en soda helpt ook niet meer om met de teen in te zitten
dus was ik naar de dokter geweest…
ik durfde eerst niet want het zag er echt niet uit! schaamde me dood
ik dacht kan nooooit meer teenslippers aan ;$
en toen ben ik toch gegaan, zei die blijf maar in de soda
zitten enzo, kom maar na paar weken terug als het er nog is.
en toen was het nog niet weg…
en ging ik terug heeft die verwijs briefje naar ziekenhuis gestuurd
ben ik daarheen gegaan voor 1e keer en toen had die dat wilde vlees weggesneden.
toen was ik flauw gevallen, (soory als ik je bang maak).
en toen veel later was het nog niet over want hij groeide er steeds weer in
en toen moest ik weer in het ziekenhuis me halve nagels eraf laten halen,(weer flauwgevallen)
paar dagen thuis gebleven, want kon geen schoen aan,
en het prikte zo erg!
en er zat zoveeel verband omheen, voor zo’n klein operatietje…
en toen was het over…
en nu is het sinds dien niet meer ingegroeid…

anders stuur je even een bericht ofzo.

kusje.

(heerlijk verhaal);$

Ik heb het ook echt al iets van 3 of 4x gehad.
En steeds kwam het weer terug.
Als je er niets aan doet word het allemaal maar erger en kun je ook steeds moeilijker lopen tot het echt super veel pijn doet en je half gaat hinkelen.
Biotex helpt wel goed om de ontsteking tegen ta gaan, heb ik nu ook een keer geprobeerd.