ingegroeide teennagel

hoi hoi,

sorry dit is misschien een erg vieze topic maar misschien kan iemand mij helpen…

ik heb namelijk last van een ingegroeide teennagel,
ik vroeg me af of er girls zijn die het ook hebben (of hebben gehad), en die me kunnen vertellen wat ik moet doen enz.

xxxxx

Ik had er heel vaak last van, ik nam altijd een voetenbadje met Biotex en dan probeerde ik het ingegroeide stuk op te tillen en er dan een tissue tussen te doen zodat het niet meer in de huid sneed. En je kan proberen dat stuk van de nagel los te knippen, maar dan moet je heel voorzichtig zijn want als je een scherp stukje laat zitten kan het alleen maar erger worden.
En als het echt erg is naar de pedicure of de dokter.

hmmm denk dat ik toch maar pedicure ga doen…

weet iemand hoe duur dit is?

Vast niet heel duur, ze knippen alleen dat stukje los.

Ik denk dat je beter eerst langs de dokter kan gaan .

dit doet inderdaad de pedicure!
doet vaak geen zeer , en word een stukje huid weggekipt, en soms een stukje nagel!

Ik had er laatst ook een. Ik heb er trekzalf op gedaan en een pleister over geplakt, dat twee nachten herhaald en daarna was het over.
Als het blijft, ga ermee naar de huisarts. En niet proberen zelf af te knippen want meestal komt ie dan de volgende keer nog erger terug.

ik heb een afspraak gemaakt bij pedicure x

Ouch! Wees er snel mee. Ik heb te lang gewacht waardoor er een hele pijnlijke wond is ontstaan. Daar heb ik ook nog maanden mee gelopen en ben afgelopen woensdag onder het mes geweest. En die pijn voel ik nog steeds. Snel gaan dus!!

Goed zo, ik hoop dat ze je daar kunnen helpen. Anders zou ik eventueel naar de dokter gaan. Goed dat je er op tijd mee bent, je kunt er veel last van gaan krijgen, zoals hierboven al gezegd is.

Ik nam altijd een badje biotex & deed daarna betadinezalf/pleister op mijn teen,. Ben een aantal keer bij de dokter geweest, die kon niks doen zij ze.

Ik had af & toe last en inmiddels 3 jaar later heb ik besloten naar de pedicure te gaan omdat het steeds erger werd en zij heeft een heel stuk van mn nagel uit mijn nagelbed geknipt & getrokken en sinds dien heb ik geen last meer :slightly_smiling_face: dus ik hoop dat de pedicure jou ook kan helpen!

Mijn oma had het regelmatig en liet het compleet eraf trekken… :nauseated_face:

ik ben naar de pedicure geweest en naar de orthopeed (ofzo?) en het enige wat ze deden was een klein stukje tissue (met sterilon) onder de hoek van je nagel schuiven. dit kan je zelf ook en werkt altijd! maar het is misschien wel handig als je een keer ziet hoe de pedicure dat doet. :slightly_smiling_face:

Dit heeft mijn pedicure een keer bij mij gedaan maar dan met een watje wat eigenlijk nog dikker is dan een tissue. Damn die heeft het geweten :flushed: het deed zoooooo’n zeer bij mij. Ben nooit meer teruggegaan.

Laten weken in een bak met warm water en soda

Het moet er ook uitgeknipt worden! als ze een watje eronder doen kan het de pijn misschien verlichten, maar sodabadje, watje of wat dan ook, niets haalt die nagel uit je vel behalve een schaartje… Of je nagel moet maar een héél klein beetje ingegroeid zijn, dan helpt dit allemaal misschien ^

Even wat informatie voor de meiden die bang zijn om naar de dokter te gaan met hun ingegroeide nagel.
Hier dan een dokter die zelf het hele proces aanpakt en in beeld wordt gebracht in deze aflevering bij 3:05 min.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1159934

ze zei tegen mij dat hij er zo overheen kan groeien aangezien die nagel bij mij altijd ingroeit omdat ik hem zo kort afknip.

Okee ja maar als het door verkeerd knippen is alleen de bovenkant ingegroeid toch? Want bij mij groeit ie gewoon vanaf de nagelriem te ‘breed’ zegmaar en daartegen helpt een sodabadje niet

Ik heb er veel te lang met gelopen tot iemand mijn teen toevallig zag en zegde dat het een ingegroeide nagel was. Mijn teen was zo dik en er kwam etter uit. Natuurlijk heb ik het moeten laten opereren, ook wild vel laten vriezen, wik eronder, het was echt klote!!