Ingegroeide teennagel of ontstoken teen

hee meiden, ik heb ergens gelezen dat veel jonge mensen vaak een ontstoken teennagel hebben… ik heb het ook gehad en ik wil jullie echt helpen voorkomen want het is echt heel irritant… dus misschien heb je er wat aan.
ik voetbal, en door de wedstrijden is mijn nagel van me grote teen heel los gaan zitten, in de tussentijd is er een nieuwe nagel onder gegroeid. toen de losse eraf is gegaan, is in die tussentijd die nieuwe nagel in mn huid gaan groeien.
maar ingegroeide teennagel kan ook onstaan door als je je nagels heel kort en rond afknipt of te kleine schoenen aan hebt.
op dat moment had k ook te kleine schoenen aan, dus was het nog slechter. ik heb er maanden mee rondgelopen, en in soda en groene zeep maar de ontsteking ging niet weg. door jodiumzalf ging het ook niet weg.
toen heeft mijn moeder, (ik was heel boos op haar omdat ik echt niet naar de dokter wou, had enge verhalen gehoord) de dokter gebeld.
vorige week maandag kwam ik er en het was zo erg dat ze zei; dit is een ingegroeide teennnagel…
de week daarop, (dat was vandaag) zou ik 2 verdovingen krijgen en zou ze een stukje van de nagel weghalen.
vandaag was de dag. ik was superzenuwachtig want iedereen zei dat die spuitjes heel erge pijn deden.
mijn zus ging gelukkig met me mee dus ik was niet alleen!
ik lag daar, ze had eerst mijn teen schoongemaakt met jodium en toen heeft ze de twee verdovingen gegeven. ze zijn even vervelend, daarna voel je het een beetje opzwollen net als een verdoving bij de tandarts. je moet er maar even doorheen bijten.
daarna voel je dus niets meer en gaat ze het stukje van de nagel weghalen hier voel je niks van en is zo gebeurd. daarna krijg je een verband en voelt het nog dik, later is het een beetje uitgewerkt en begint het een beetje pijn te doen.

hiermee wil ik laten weten, dat als je dit hebt, je meteen in de soda ofzo moet gaan en dan proberen zelf de nagel eruit proberen te halen met een nagelvijl ofzo. maar bij mij was de teen helemaal ontstoken dus dan had het geen zin meer omdat ik niet meer met me vijl dat kon doen.
maar niet te kort knippen, niet te kleine schoenen aandoen en pas op met voetbal, haha!

Whaha bedankt dat je dit met ons deelde :’)
En gefeliciteerd met je nieuwe nagel, yay :grinning: :stuck_out_tongue:

Dankje dat je het met ons deelde, maar 1 topic is voldoende.

Ooh daar heb ik nou ook altijd last van, ik dacht ook dat het bij de dokter heel eng was maar het valt dan precies allemaal nog mee :slightly_smiling_face: maar toch, ik zal je tips volgen hoor :wink:

Thanks voor de tips meid! Idd altijd je nagels recht en vierkant proberen te knippen, ookal is het lelijk!

Ahah ieel als je hele teen ontstoken is… Bah, ik moet er echt niet aan denken! :nauseated_face: Maar bedankt voor de tips! Sterkte ermee!