Ingegroeide nagel

Ik heb al een heel tijdje een ingegroeide nagel (meer dan 1 jaar), is het mogelijk dat het vanzelf weggaat? Nu het weer mooi weer is, wil ik die ingegroeide nagel echt weg hebben, ik wil net als veel andere meisjes zomerproof zijn. Een heel tijdje geleden heb ik een heel stuk eraf gepulkt, maar de ingegroeide nagel zit heel diep in mijn teennagel.
Dit is veroorzaakt omdat ik mijn teennagel korter dan normaal had geknipt (niet doen dus). Ik was en ben nog steeds bang voor om naar de dokter te gaan, want ik heb heel veel verhalen gehoord dat het hartstikke pijn doet als het weggehaald word enzoo. Wat kan ik het beste doen? Ervaringen aub!

Liefs

Nee, het groeit er niet opeens weer uit he.
Lijkt me toch het verstandigst om naar de dokter te gaan voordat je er heel veel last van gaat krijgen.

Naar de pedicure gaan net als ik ;p
En vaak denken mensen, ja pedicure is manicure voor je tenen maar je moet dan naar een medicinale gaan (ik weet niet of je zo noemt) ProVoet bijvoorbeeld.
En ja het doet pijn maar het helpt wel. Als je het blijft houden gaat het ontsteken en geloof me alsjeblieft dat wil je echt niet.

Ik heb het al meer dan één jaar.

heet zo iemand niet een podoloog, doet ook iets met voeten (ook eksterogen etc, dus denk misschien ook wel ingegroeide teennagels) of anders idd een pedicure

Hoe gaat die pedicure te werk? Gaan ze het eraf snijden ofzo? Iemand ervaring?

UPUPUPUP!

Oeh, bah! Ik heb het ook. Ik opereer mezelf altijd… Dan trek ik die nagel er uit… Doet echt heel zeer, maar ik wil ook niet naar de dokter. Het groeit elke keer opnieuw in. Lekker verhaal…

heb het zelf JAREN gehad, en nu weer =_=

eerst pedicure gehad, ze knipt de nagel steeds beetje bij, probeerd hem goed te laten groeie etc.
uiteindelijk was het zo erg gaan ontsteken dat ik toch naar de dokter moest.
dan krijg je 2 spuiten in je teen (HURTS LIKE FUCK ik kreeg helemaal paniek aanval x.x) en dan snijde ze de hele zijkant eraf.

maja bij mij ist weer fout gegroeid =_=… maar ben er zelf beetje mee bezig, voetbadjes etc. zelf bijknippen enz (heb jaren ervaring onderhand whuhahaha :'D)

Ja ze snijd eelt weg, dat voel je niet echt. Je ziet geen bloed ofzo. Eelt is gevoelloos. En verder knipt ze het zo dat je nagel niet meer in groeid. Ik weet niet hoe ze het bij jou zou doen eigenlijk aangezien de jouwe al echt is ingegroeid… IK zou gewoon een keer een afspraak maken en kijken wat zij zegt. Ik ben ook naar de dokter geweest en 2 keer antibiotica gehad en daarna wilde hij me naar de chirurg sturen :’) Niet gegaan though maar terug naar de pedicure. Maar dat advies kan ook aan mn stomme dokter liggen xD

ik heb ook een ingegroeide teennagel maar niet zo ernstig als jullie denk ik !
ik haal het zelf ook altijd weg, niet echt prettig maar daarna is het echt zoo fijn! hahah

O wat een horrorverhalen.
Ik heb het nu ook, maar het doet al minder pijn.
Hoe duur is de pedicure? Ik ben echt zo gierig als de pest, sorry.

ik ging bij de moeder van een oude vriend van me, dus maar 5euro per 2 keer. :stuck_out_tongue: zou de echte prijs niet weten whahah xD

Volgens mij 27,50 ofzo

toen ik het had heb ik mijn teennagel zelf elke dag een stukje omhooggeduwd maar ik denk dat dat bij jou te laat is. doet dat trouwens niet gigantisch pijn? bij mij wel namelijk toen ik hem had, deed bij mij nog minder pijn om hem elke dag omhoog te zetten. (duh niet helemaal gewoon over je teen-vel heen :stuck_out_tongue:)

Ik heb dat ook soms bij mn tenen en dan gaat het zitten vroeten dus dan komt er ook pus uit en dan wordt het helemaal bol.
Dan haal ik eerst dat pus eruit en ontsmet ik het een beetje, dan pak ik een soort van scherp dingetje en probeer ik daarmee onder mijn nagel te komen, dan knip ik het hoekje eraf en vijl ik het weer recht… Haha hele operatie altijd…

gewoon naar de pedicure die ene 20/30 euro voor geen pijn is 't echt wel waard
en 't doet echt geen pijn iig bij mij knipte ze m’n nagel goed
en had er 'n watje onder gedaan aan de zijkant zodat m’n nagel goed kon groeien
watje groeit vanzelf dermee uit en nooit meer last van gehad

aaah vreselijk lijk me dat. Gelukkig heb ik er nooit last van.

Ja vroeger had ik een beginnende toen heeft mijn moeder mijn voet elke dag geweekt in speciaal spul en toen is ie normaal verder gegroeid.

je kan ook een nagelbeugel laten plaatsen, niet zo’n plastic variant maar gewoon van ijzerdraad.
die operaties werkten bij mij totaal niet, maar die beugel doet wonderen. ben nu al een jaar pijnvrij. 1nadeel: t ziet er niet mooi uit:P

ja, dat deed mijn podoloog ook altijd als mn nagel weer ingegroeid was.
ik heb geen zin om hier nog geld uit te geven, ik kan ook gewoon zelf een watje onder mn nagel stoppen.
laatst is hij weer afgescheurd, en nu is hij ontstoken als hel. ik prik hem open, laat het pus eruit lopen en doe er sterilon op. helpt echt, het is al veel minder.

EN 1 TIP: NIET AFSCHEUREN. ik lees hier dat mensen hun nagel afscheuren/knippen zodat het minder in hun vel prikt; niet doen. dan groeit hij alleen maar nog dieper in en werk je jezelf alleen maar meer in de nesten. (ja ik heb ervaring) echt niet doen!