ingegroeide haren

ik scheer al 3 jaar me benen,
en nu is het op een keer allemaal ingegroeid
en het is zo lelijk het lijkt nu net gewoon stoppels…
weet iemand wat ik hier aan kan doen ?

Scrub…

Ingegroeide haren? door je benen scheren?
Nog nooit van gehoord…

Misschien even een tijd laten groeien en daarna epileren/waxen? Dan krijgen de haren nieuwe puntjes en groeien ze volgens mij minder snel in. Je hebt ook producten speciaal tegen ingroeiende haar :slightly_smiling_face: succes

Een tijd laten groeien en daarna epileren/waxen? Dan krijgen de haren nieuwe puntjes en groeien ze als het goed is minder snel in. Je hebt ook producten speciaal tegen ingroeiend haar.

Epileren en/of waxen kan je dan eigenlijk beter niet doen. (ik doe het zelf ook hoor ;d) Omdat als je,je haartje eruit trekt duurt het weer even voordat er weer eentje terug komt, en in die tijd kan het ‘gaatje’ waar het haartje eigenlijk door heen had moeten komen dichtgroeien en dan krijg je juist dat het haartje weer teruggeduwd wordt onder de huid = ingegroeide haar.

http://img.ehowcdn.com/article-page-main/ehow/images/a04/md/c0/rid-infected-ingrown-hair-800x800.jpg

En als je scheert doe je dat zeker tegen de groeirichting in ? Zoja dan is voor jou gewoon het antwoord: met de haargroei mee scheren en elke keer dat je in de douche staat scrubben! Dat laatste werkt bij mij ook goed :slightly_smiling_face:

Er zijn ook producten die je kan gebruiken:
Go ingrown hair (zelf nooit gebruikt maar ik heb recensies gelezen en het blijkt er goed te zijn)
en zelf gebruik ik: PFB Vanish
Dit vind ik ook best goed werken maar het gaat niet helemaal weg. En je krijgt er wel velletjes van op je huid omdat het ook scrubt ofzo. Maar als ik dan onder de douche sta scrub ik die velletjes er weer af met scrub en smeer ik het daarna in met aftersun (voor de geirriteerde huid) of met Nivea crème (de gewone blauwe pot)
Oh en ik gebruik dit alles voor m’n bikinilijn, maar ik denk dat het ook gewoon op je benen zal werken :slightly_smiling_face:

ik had echt superveel ingegroeide haren op mijn been, daardoor was de bovenkant van mijn bovenbeen ook altijd rood. Nu laat ik mijn benen laseren.

Laat het lang groeienen daarna epileren, na twee keeer eplileren zijn ze al weg, ik had het eesrt ook

wat voor mij echt het beste heeft gewerkt is sudocreme,
haha, het is eigenlijk voor luieruitslag maar het werkt echt super
tegen ingegroeide haartjes.
Je kan het gewoon na het douchen erop smeren
en de volgende dag is het al een stuk minder erg