Ingegroeide haar, of iets anders?

Hoi,
Hier ben ik weer met mijn problemen haha. Ik ben op het punt gekomen dat ik mezelf echt zielig vindt :joy:.
Maar oke, ik heb dus al een tijdje pijn (en een beetje jeuk achtig iets) aan de buitenkant van mijn binnenste schaamlip. Ik wist niet meteen wat het was, en ik trok me er niet veel van aan. Maar gisteren avond had ik dus een beetje jeuk en toen ik aan het ‘krabben’ was merkte ik op dat er onder mijn huid waar ik dus die pijn en jeuk had een bolletje ter grootte van een kraal met 7 mm diameter ofzo zat. En als het om zulke dingen gaat ben ik wel meteen wat bang. Dus ik pakte men zaklamp en keek even en zag dat ik het blijkbaar ook al wat had opengekrapt. Ik ben daar maar gaan opzoeken op het internet maar kwam niet direct bij een verklaring. Ik dacht misschien aan een ingegroeide haar? Toen ik daarnet naar het wc ging heb ik het bolletje achtig iets opengepitst zoals een puist. Er kwam wat etter uit zoals bij een puist, maar wel iets meer. En nadien ook wat bloed. Het bolletje zit er nog altijd maar ik denk dat het misschien een tikkeltje kleiner is geworden, maar dat weet ik niet zeker. Toen heb ik er wat zinkzalf opgedaan en het zo gelaten.

Ik wil eigenlijk gewoon weten wat het is. Ik ben namelijk bang als het om kanker, abcessen en al dat soort dingen gaat :confused:.

Ik bedank je in ieder geval om dit te lezen en ik hoop dag je me kan helpen!
Kusje, Leau! x

Als je echt wil weten wat het is, kun je het best naar een huisarts gaan. Maar het kan gewoon een verstopt talgkliertje zijn

Dit klinkt het meest voor de hand liggend.

Oke ja morgen ga ik naar mijn mama, en ik ga het sowieso haar een keertje vragen. Bedankt de reactie :wink:

Kan ook een ontstoken haarzakje zijn geweest. Zou er nu in ieder geval afblijven en het goed schoonhouden.

Even ter informatie; ik had daarjuist even opgezocht I.v.m verstopte talgklier, maar daar zie ik allemaal dat het bolletje, een zichtbaar bultje is :confused: , maarbij mij zie je het zogenaamde bultje niet, als ik aan het vel voel voel ik dat er onder mijn vel een bolletje zit

x

Het kan een kleine ontsteking zijn. Elke avond even een washand met warm water erop doen. Als het dan na 7 dagen niet over is naar de huisarts.

Ik dacht heel even dat mijn account gehacked was ofzo :slightly_smiling_face:

Maar klinkt idd als een kleine ontsteking. Beetje ontsmetten en er van af blijven zou moeten helpen.

Ik zou het niet opzoeken. maak je jezelf alleen maar bang.

Ik denk dat het wel een opgezwollen talgkliertje is. Dat heb ik ook wel eens af en toe. Niet bang zijn het kan geen kwaad :slightly_smiling_face:

Ga naar de huisarts en blijf er zelf vanaf!

Oke bedankt voor jullie reacties! Ik ga voorlopig nog een weekje wachten, en dan zie ik wel weer. Ik had het idee dat het zogenaamde bolletje al iets kleiner is geworden
xxx

Ik had ook ooit een keer een bultje daar, bij mij was het na 1 week vgm weg. Maar als je niet zo lang kan wachten zou ik inderdaad ff naar de huisarts gaan.

Ik heb dat ook eens gehad, precies hoe jij het ook omschrijft. Ik denk idd iets van een kleine onsteking ofzo. Het ging gelukkig vanzelf over.

Ik heb dat ook eens gehad, in mijn lies volgens mij. Ik heb het toen “uitgeknepen” en toen is ie verdwenen.

Goed schoonmaken ja, zal wel een ingegroeide haar/talgkliertje zijn geweest. Of een puist, want die kun je overal op je huid krijgen. Maar als het nu al kleiner wordt dan gaat het waarschijnlijk wel vanzelf over hoor. Hou het gewoon ff in de gaten, maar waarschijnlijk gaat het vanzelf wel weer over :slightly_smiling_face: