Ik heb een Jongerenrekening, 17 jaar, bij de ING en Paypal vraagt of ik een Girorekening heb of een Bankrekening… kan iemand mij dit uitleggen en wat ik precies heb?
bankrekening dan lijkt me ?
Op een gegeven moment moet je je rekeningnummer invullen. Kijk even of hij hem pakt bij ‘girorekening’ of ‘bankrekening’. Ik heb het laatst bij m’n zusje gedaan, toen werd er ook gevraagd wat ze had. Bij de ene pakte hij d’r rekeningnummer wel en bij de anders niet. Gewoon degene invullen waarbij hij het wel doet dus.
Girorekening is korter. Ik heb een girorekening, bestaat uit zes cijfers (de 0 moet ik niet meetellen) en een bankrekening uit 9 cijfers. :")
ik heb ook een girorekening van ing, volgensmij was dat alleen maar giro.
Alleen als ik geld heb overgeboekt lijkt het alsof er standaard een bankrekening van wordt gemaakt…
stel mijn rekeningnr is 123456
Dan staat er van spaarrekening naar studentenrekening
000123456
En dan zetten ze er 3x een 0 voor? Maar als ik mensen mijn rekeningnr doorgeef doe ik toch echt alleen die 6 cijfers en dat gaat altijd goed. In de toekomst gaat het ook allemaal veranderen dan krijg je een nog langer bankrekeningnr met 18 tekens
Girorekening is van de Postbank.
Nou die leeft niet meer dus bankrekening
Bankrekening en dan een ‘p’ voor je bankrekening neerzetten als je m invult.
Alhoewel, bij PayPal moet je geloof ik 7 cijfers invullen voor je girorekening en je rekening heeft er 6 als het goed is, dus dan zou je moeten kiezen voor girorekening.
Google doet wonderen:
“Men spreekt over een bankrekeningnummer wanneer het gaat om een rekening bij een bank als ABN/AMRO, RABO etc. Een girorekeningnummer betreft altijd een rekening bij de Postbank.”
Oftewel, gewoon bankrekening.
Als je voordat je bij de ING was bij de Postbank was heb je wel een girorekening, dat heb ik namelijk ook
Mensen moeten nu niet roepen dat ze een bankrekening heeft, want het kan ook zijn dat ze haar rekening al had toen Postbank nog bestond. Wat bij mij het geval is namelijk.
^idd, dat heb ik ook. het gaat om het aantal cijfers, ik heb er 7 dus dat is een giro. als je er meer hebt is het een bankrekening.
Ik had gegokt op een bankrekening aangezien ik niets van Giro afweet, en ik had die 2 kleine cent bedragen een paar minuten later al gekregen!
Maar super erg bedankt allemaal! <333