Informatica

Hee! Ik vind het heel stom dat ik hier een topic over moet aanmaken maar ik kon echt niks vinden erover.
Ik moet dit jaar een profiel kiezen, en denk bijna 100% te weten wat het wordt, alleen twijfel ik nog of ik informatica erbij moet kiezen, aangezien ik géén idee heb wat je dan allemaal moet doen en wat het eigenlijk is.

Zijn er hier dus mensen die dat hebben? Wat moet je er doen, wat leer je etc.?
Alvast bedankt (:

Nou, wij hadden het alleen in de brugklas. Bij ons was het leren hoe je met programma’s zoals excel etc. om moet gaan. Maar eigenlijk heb ik geen idee of dat nu ook nog zo is haha.

^ Hmm ja zoiets hadden wij ook in de eerste maar ik hoop niet dat het alleen excel gebeuren is :").

Bij ons op school is het vooral over sites maken, met programma’s leren werken, dingen onderzoeken en een game maken

Wat CupCakesLover zegt. :’] Ik heb het ook gedaan, zat maar met 1 meisje en de rest waren jongens. En ik ben echt a-technisch ingesteld maar heb het toch gehaald, want ik vond het een leuk vak. Maar in vergelijking wat ik daar heb geleerd met wat ik mezelf heb aangeleerd of op het HBO is echt niks, maar misschien dat het aan mijn school lag. c:

Bij mij deden we niet zo heel veel…
In de 4e moesten we een website maken & nog wat kleine dingetjes die ik vergeten ben :stuck_out_tongue:
In de 5e moesten we game maken en een soort van eigen bedrijfje opstarten
& in de 6e was het dat we zelf een huis moesten ontwerpen enzoo,

Deze dingen vond ik wel heel leuk om te doen, maar de wat kleinere dingen & het maken van databases trok me niet zo erg.
Wel informatica afgerond met een 7.4 deze week :slightly_smiling_face:

Ik zit dit jaar in 6vwo & heb net mn informatica afgerond, dus ik kan je er van alles over vertellen :wink:. Ik vond het zelf best een leuk vak (ja, ik weet het, het klinkt heel vreemd…) Ten eerste zou ik het alleen kiezen als je het echt leuk vind om met dingetjes op je computer/laptop te prutsen. Verder is het ook van belang dat je geduld niet heel snel op is, want ja, het gaat de eerste keren heel vaak mis. Dus als je dat hebt, kan het best wel tof zijn :slightly_smiling_face:.
Verder moesten wij in 4vwo een website maken, het moest een webwinkel worden, met html & css. Ook moesten we een of andere programmeertaal leren, pascal. in 5vwo moesten we een heel verhaal over een andere programmeertaal leren, sql. Verder moesten we in dat jaar ook verder aan onze website, we moesten DFD’s, ERD’s en andere modellen voor onze website maken (voor als het je niks zegt (wat het toen bij mij ook niet deed…) op deze manier kan je ervoor zorgen dat je op een website ook echt iets kan bestellen).
Dit jaar (6v) bij informatica ging het niet meer echt over website’s en programmeren. Het ging juist over projectmanagement, systeemontwikkeling, netwerken en verder moesten we een artikel schrijven over ‘iets wat met informatica’ te maken had.
Uiteindelijk heb je allemaal dingen geleerd, waar je misschien niks mee gaat doen, maar die toch wel leuk zijn om te weten, vind ik iig :slightly_smiling_face:. Verder heb je ook niet echt heel veel voorkennis nodig ofzo, ik wist eigenlijk zelf ook niet veel van programmeren enzo, maar uiteindelijk kan ik het toch wel redelijk. Je hoeft dus geen meganerd te zijn. Oh, en als je bang bent dat je met allemaal nerds komt te zitten > het valt best mee, het zijn wel nerds, maar de meeste zijn heel erg aardig, en willen je graag helpen :slightly_smiling_face:.
(ander pluspuntje: Als je informatica kiest omdat je nog iets MOET kiezen, zou ik het zeker kiezen, je hoeft er geen centraal examen in te doen :wink:)

Oh dat klinkt wel leuk ja! :slightly_smiling_face:
Vooral het geen centraal examen klinkt leuk hahaha.
Thanks!