Informatica of aardrijkskunde?

Ik heb eigenlijk mijn profielkeuze (N&T met inf en du) een tijdje geleden al gemaakt, maar ik zou eventueel nog kunnen wisselen naar N&G. Ik ga nu heel erg twijfelen. Ik weet helemaal niet of ik informatica wel leuk zal gaan vinden, want we hebben er helemaal niks over te horen gekregen. Ik ging dit jaar wel altijd graag naar de aardrijkskunde lessen en ik ben er ook goed in, vooral omdat ik geologie heel interessant vind. Veel mensen zeggen dat je aan informatica veel hebt. Ik zit ook te denken aan een natuurkundestudie, maar ak is dus ook een van mijn favoriete vakken.
Hebben jullie ervaring met informatica? Wat doe je in de lessen en hoe zit het met de toetsen?
Alvast bedankt!

wij hebben informatica op de computer , stelt eigenlijk niet veel voor…

maar misschien is het bij jullie anders dan bij ons?

Ik heb informatica gehad en gekozen omdat ik al vrij veel van computers wist en nog meer wilde weten. Ik weet niet of er verschil is, maar ik kreeg les in programmeertalen zoals HTML, PHP, MySQL, Java. Dus we maakten ook websites en kleine programmatjes. We maakten ook een game.

De toetsen die ik had, waren vooral praktijk toetsen. Dus je werd gecontroleerd of je de juiste codes etc. had gebruikt.
Weinig echte theorie toetsen.

Maar zoals ik al zei, het kan verschillen per school!
Maar is het een érg leuk vak. Op een gegeven moment hielp ik gewoon andere klasgenoten omdat ik al vrij veel wist, vond ik wel grappig want er waren maar 3 meiden (inclusief mij) van de 20 die informatica volgden ofzo XD
Girlpowerrrr hahha.

O, dat zijn twee compleet verschillende reacties, haha. Ik vind het echt jammer dat we zo’n kleine school hebben, anders had het misschien beide gekund.

Hebben jullie op school geen PTA ofzo? Een schema waarin staat bij welke vakken wat voor soort theorie jullie krijgen enzo. Anders moet je even de docent emailen, dat lijkt mij het beste trouwens. Dan weet je het gelijk.

Er zijn wel PTA’s, maar niet van informatica. -.- Ik vind het echt niet slim dat ik er nu pas achter kom dat ik misschien toch wil wisselen, met nog 3 ‘schooldagen.’ Ik ga de docent misschien zo wel even mailen. Dat kan nooit kwaad. (;