Infecties?

Hee girls,
Ik heb ongeveer in de tweede klas voor het eerst een soort van schimmelinfectie gehad. Daarvoor moest ik een pil slikken, en dat was daarna verdwenen. Een paar jaar later kreeg ik het weer, toen hebben ze een uitstrijkje gemaakt, en kreeg ik van die vaginale zetpillen mee. Dit hielp, en daarna heb ik er ook weer een tijd geen last van gehad. Tot dit jaar maart, toen het weer de kop op stak. Ik dacht: achja, ik ben er vast gevoelig voor, dus heb ik bij de drogist van dat spul van de reclame gehaald, een crème. Dit leek te helpen, tot ik een week geleden WEER last kreeg. Ik ben echt hopeloos, ik wil wel weer naar de dokter, maar ik wil gewoon graag weten waar het aan ligt. Ik heb op dit moment een vriend, waarmee ik ongeveer vanaf september vorig jaar seks mee heb. Het KAN zijn dat hij het nog bij zich droeg van mijn vorige keer, waardoor ik weer aangestoken ben. Hij zegt nergens last van te hebben, en het is ook niet rood bij hem ofzo. Maar kan het misschien ook niet gewoon komen doordat zijn sperma niet goed past bij mijn zuurgraad ofzo? Hij komt wel altijd in mij klaar, dus dat is het tweede waar ik aan denk. Als derde zit ik te denken aan de pil/ongesteld, want ik gebruik altijd tampons, maar vervang deze gewoon tijdig. Ik heb namelijk pas wel gelezen dat het door tampongebruik ook kan komen, en tussen de twee infecties heeft ook maar 1 ongesteldheidsperiode gezeten. Ik ben een beetje einde raad, weet iemand wat ik het beste kan doen? Gewoon naar de dokter?

Sperma kan heel waarschijnlijk de oorzaak zijn, probeer eens condooms voor een tijdje

Slik je pil wel eens geruime tijd door? Ik zelf ben dan erg gevoelig voor een schimmelinfectie dus dat zou ook een oorzaak kunnen zijn. Verder eens met condoom proberen idd :slightly_smiling_face:

Hmm ik weet niet, maar elke paar jaar valt wel mee hoor, en het kan een keer voorkomen dat het wat vaker is…

Ik ben er ook vrij gevoelig voor, maar zodra ik ook maar een beetje last krijg smeer ik er gewoon wat miconazolcreme op en dan is het de volgende dag weg. Kan je gewoon bij de drogist halen, ligt meestal bij de voetverzorging. Dokter schrijft het ook voor.

Je zou wel kunnen proberen of het met condoom of zonder tampons minder is!

ja, ik slik altijd 2 strips door, dat zou het ook nog wel eens kunnen zijn! ga ik ook maar is mee stoppen dan!

Indien je echt last blijft houden van terugkerende schimmelinfecties kun je ook Multi-Gyn actiegel gebruiken. Ik had er namelijk ook heel veel last van voor enkele jaren en medicijnen werkten zo goed als niet en nadat ik dat spul ben gaan gebruiken heb ik er nog zelden last van. En je kunt dat gewoon bij elke drogist wel halen.

Is je vriend er ook al voor behandeld? Ik heb het voor mijn gevoel min of meer gekregen na een van de eerste keren seks met mijn vriend en hij had ook nergens last van. Toch heb ik hem gevraagd om ook wat gel te gaan smeren omdat het dus makkelijk overdraagbaar is en sindsdien heb ik ook geen last meer gehad en voor hem was het een kleine moeite. Misschien ook een optie? :slightly_smiling_face:

Oke handigte tip, dankjewel!

nee nog niet behandeld, maar ik ga hem denk ik toch maar wat geven, want ik ben indd bang dat het misschien toch door hem komt dat ik steeds weer word aangestoken!