Inentingen zelf moeten betalen

Hey meiden,

Ik ben 16 en ik ga binnenkort twee weken naar Afrika met school. Die reis kost in totaal 1350 euro (onderdak, vervoer, eten) in totaal. Ik mocht erheen, en ik draag 350 euro bij aan die reis, en mijn moeder 1000 euro. In eerste instantie had ze niet gezegd dat ik mee moest betalen, maar daar kwam ze later mee. Nu zei mijn moeder laatst dat ik inentingen moest. Ik nam aan dat mijn moeder ze zou betalen, maar dat bleek zo niet te zijn. De kosten zijn in totaal 150 euro. Ik heb zelf ongeveer 200 euro op mijn rekening nu, en dat is kleed- en zakgeld. Ik moet nog een aantal dingen kopen zoals een goede jas en sportspullen (best duur). Ik heb een baantje en ik pas regelmatig op, maar meestal kom ik daar al niet van rond. Nu is mijn vraag: is het vreemd dat ik mijn inentingen zelf moet betalen? Zijn deze kosten voor mijn moeder of voor mij?

Naja, 1000 euro is een hele hoop geld en jij wilt naar Afrika, dus eigenlijk zijn de kosten wel voor jou ja… Maar als ze al zo’n groot bedrag betaald heeft…
Misschien kan je fixen met je mama dat je het later terug betaald?

Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Mag je het geld voor je zorgverzekering houden? Ik namelijk wel en ik moet mijn medicijnen zelf betalen dus dan vind ik het wel logisch

Bn ik het mee eens, toen ik nog bij mijn ouders woonde mocht ik mijn zorgtoeslag houden, maar mn zorgverzekering, tandarts etc betaalde ik ook gewoon zelf.
Maar buiten dat, ik snap dat het voor jou veel geld is, maar bedenk je wel dat je €1000 van je moeder krijgt voor die reis, dat is niet niks

Ik vind het niet raar dat je het zelf moet betalen, maar wel dat je moeder je dat niet even heeft verteld.

Zoals er al staat, ben ik 16 :stuck_out_tongue:

^whoops overheen gelezen

Het ging me ook meer over het zorgtoeslag dingetje :slightly_smiling_face:

Misschien worden de inentingen vergoed door je zorgverzekering. Moet je even kijken of aan je moeder vragen. Ik moest me een half jaar geleden ook vaccineren, bij mij werd niets vergoed en bij mijn broertje, andere verzekering, weer wel.

Zo niet dan vind ik eigenlijk dat je het zelf moet betalen. Je moeder legt al 1000 euro neer voor je reis en jij hoeft maar een klein deel bij te betalen.

Ik vind het niet raar dat je het zelf moet betalen. Ik denk wel dat het handig was geweest als je moeder duidelijker had gezegd wat zij precies aan bijdrage van jou verwachtte, dan had je kunnen sparen.

Bij mij werden al mijn inentingen vergoed door de zorgverzekering, dus dat zou ik ook even navragen als ik jou was!
Verder vind ik het niet gek dat je daar zelf voor moet betalen, het is al heel wat dat je moeder die reis deels wil betalen, want dat is best veel geld nog.

Toen mijn zus naar Engeland ging met haar school moest ze de helft betalen…

Jij bent degene die naar Afrika gaat en wilt. Dus dan moet je er zelf ook wat aan bijdragen he.

Dit.

Ik snap wel dat ze dat niet ook wil betalen, maar aan de andere kant had ze dat wel even mogen zeggen. Nu heb jij niet kunnen sparen.
Kun je het niet van haar lenen? Want of je nou wil of niet, in feite kun je het niet eens betalen.

Als je aanvullend bent verzekerd hoef je de inentingen en de sessies te betalen bij de huisarts en apotheek en kun je ze indienen bij de zorgverzekeraar :-). En gezien je minderjarig bent, wordt het volgens mij al helemaal vergoed. Check het even na bij je zorgverzekeraar!