Inenting GGD, direct?

Ik heb vrijdag een afspraak bij het GGD voor een vaccinatie. Krijg je deze altijd direct?
Ik weet dat het de vorige keer bij mij zo wel is gegaan maar dit is een vaccinatie die ik nog nooit gehad heb (hepatitis b) en ik moet hem dan echt krijgen omdat ik er 3 weken lang 1 per week moet en ik ga over 3 weken op reis.
Weet iemand dit?

Als je een keer hepatitis b prikt ben je toch voor een aantal weken veilig? Als je je daarna laat vaccineren wordt dat steeds langer dacht ik.
Trouwens, dit was bij mijn huisarts. GGD weet ik niet.

Ik weet het niet op de website van GGD staat dat het eigenlijk 7 maanden van te voren moet komen maar dat het ook versneld in 3 weken kan alleen ben je dan iets minder goed beschermd. Maar ik hoor het vrijdag anders vanzelf wel :slightly_smiling_face:

Ja ik denk het eigenlijk wel :slightly_smiling_face: Toen ik bij de GGD langs moest komen (combinatieprik hepatitis A en B, au) omdat wij naar Afrika gingen kreeg ik hem ook meteen! Al was dat wel een periode van tevoren. Desnoods even bellen, dan weet je het zeker?

Als je een versnelde kuur krijgt, ben je sowieso een half jaar beschermd (heb ik me laten vertellen). Als je met een tussenperiode van 6 maanden laat inenten sowieso 15 jaar.

Zeker weten doe ik het natuurlijk niet :’) Anders moet je even bellen.

Ik kreeg in ieder geval gelijk de injectie toen ik een afspraak had gemaakt voor een hepatitus b injectie.

Oh super dankjewel dat stelt me al gerust! Ik was het namelijk helemaal vergeten om een afspraak te maken en ik wil een tattoo laten zetten in een land met een hoog hepatitis b risico dus het is wel belangrijk haha.

Als je een afspraak hebt gemaakt krijg je altijd direct je vaccinatie!