ineens weer ongesteld?!

Hallo meiden, ik zit met een vraag.
Ik was laatst ongeveer 3 dagen ongesteld. Toen werd ik het ongeveer 2 dagen niet en nu is het weer begonnen?! Ik vraag me af hoe dit kan en ik menstrueer al langer dan 10 maanden dus ben geen beginner :’)
Heeft iemand een idee hoe dit kan? Dacht namelijk dat het afgelopen was en heb geen zin weer in verschonen enz.

I don’t know, misschien is het toch nog onregelmatig, dat verschild tenslotte per mens. Als dit niet elke keer zo is zou ik me niet zo druk maken. :’’)

Maar het gebeurt wel vaker en ben het ook eens bijna een maand ongesteld geweest

iemand ?? :’(

Dokter.

Langer dan 10 maanden, dus geen beginner? Dat klopt niet helemaal hoor. Het kan een jaar of 2 of 3 duren voordat je menstruatie regelmatig wordt! Jij menstrueert nog niet eens een jaar, dan is het echt heel normaal dat het nog niet regelmatig is!

Daarbij is het ook nog eens zo dat sommige mensen altijd onregelmatig ongesteld zullen zijn. Ik zou zeggen wacht nog een jaartje, misschien 2, en dan pas kun je zeggen dat het vreemd is als het nog steeds onregelmatig is. Nu is het volkomen normaal dat je nog onregelmatig ongesteld bent. Als het volgend jaar nog steeds zo onregelmatig is, dan zou je even naar de huisarts kunnen gaan en vragen om de pil ofzo. Nu lijkt me dat een beetje vroeg (weet ook niet hoe oud je bent…?).

Nogmaals, hoe vervelend het ook is, dit is echt heeel normaal!

10 maanden is zoals eerder gezegd niet echt ervaren. Ik zou het even afwachten, of anders bij je ouders aankaarten.
Als het echt heel erg en vervelend is zou ik naar de dokter gaan voor de pil.

ja ik vind het echt heel erg vervelend want was van plan om bij mn nichtjes te logeren. nou nu gaat dat niet door want ik ben liever niet ongesteld bij iemand thuis. en ik wil eigenlijk voor geen goud aan de pil. ja het kan wel maar als je aan de pil bent dan moet je toch voor de rest van je leven slikken?

iemand??/ moet je voor de rest van je leven de pil slikken??

Nee die hoef je niet je hele leven te slikken. Je kan stoppen wanneer je wilt. Weetje ik stel voor dat jij gewoon nog even lekker een jaartje zonder pil.ofzo doet want je bent volgens mij nog heel jong hiervoor.

Dit. En heb je niet iemand in je familie naar wie je toe kan gaan voor dit soort advies? Je moeder, je oudere zus, je tante, weet ik veel. Je klinkt inderdaad alsof je heel jong bent en geen idee hebt waar je over praat namelijk…

(oke dit is niet lullig bedoeld en ik snap dat je dit topic juist heb aangemaakt omdat je advies wilde enzo, maar we kunnen je niet vanaf het begin echt alles uitleggen…)

nee ik heb geen zus. alleen een broertje. moeder is buitenlands en tante ook. en naar mn vader en ooms ga ik helemaal niet.

Tuurlijk niet, want dat zou betekenen dat al die meiden die aan de pil zitten, waaronder ik, geen kinderen meer kunnen krijgen. En als dat zo zou zijn, zou de huisarts de pil niet zo makkelijk voorschrijven.
Wie heeft je dat wijs gemaakt dan?

gewoon geduld hebben, bij mij heeft het ook 1.5 jaar geduurd voordat ik regelmatig ongesteld werd, en anders even naar de huisarts?

Bij mij was het juist op het begin regelmatig. Nu niet meer.
en ik menstrueer nu “al” 4 jaar.
Dus… idk

Je mama menstrueert ook. Zij kan je ermee helpen, heb je je probleem al aan haar verteld?

Is echt niet raar hoor, dat had ik in het begin ook: eerst 3 dagen heftig dan 2 dagen niks en dan weer een beetje