Ineens vreemde uitslag.

Hallo allemaal! (: sinds ongeveer twee maanden heb ik ineens een beetje vreemde uitslag op mijn gezicht… De eerste keer had ik het na het douchen en dacht dat het misschien daaraan lag. Ik krijg rode vlekjes, een geïrriteerde huid en schrale lippen… Ik ben van shampoo veranderd maar helpen deed het niet. Na een paar dagen ging het wel weer weg maar na een tijdje kwam het weer terug, toen ben ik naar de dokter geweest en heb ik een soort hormonenzalf meegekregen. Dit hielp wel een beetje… Maar het komt nogsteeds terug… Heeft iemand enig idee waardoor dit kan komen? Ik ben verder nergens allergisch voor (voor zover ik weet dan…) en kreeg hier ook ineens last van.
alvast bedankt voor jullie reacties! (:

Hey!
Ik heb ook ergens vreemde uitslag gekregen ineens een tijdje terug, ik heb nu speciale
‘lannette creme + 20% vaseline’ meegekregen, misschien heb je daar wat aan? Ik heb het van het ziekenhuis gekregen, maar ik denk dat ze bij de apotheek ook wel zoiets hebben. (3 euro ofzo)
Dat gebruik ik namelijk en bij mij is het nu weg en het blijft ook weg.
Oja, waar kreeg je die rode plekjes dan?
Op je gezicht of de rest van je lichaam?

x

je kunt je in het ziekenhuis laten testen :stuck_out_tongue: moet je denk wel een dagje voor vrij nemen. volgens mij spuiten ze dan wat dingen bij je in en dan kijken ze wat voor effect het heeft (stel je voor dat je allergisch bent voor een bepaald soort eten) dat kunnen ze hiermee uitzoeken.
succes! :slightly_smiling_face:

ik heb dus precies hetzelfde! alleen ik heb het dan 1 week heel erg en dan ineens is het weer weg… en nu heb ik het weer
echt irritand… maar het gaat bij mij vanzelf weg… maar het voelt heel gevoelig en heel droog is het bij mij…
ik heb ook die lanette creme+20% vaseline, maar bij my helpt dat niet… :frowning_face:

Je kan je toch ook gewoon laten testen door wat bloed af te staan? 5min. werkje (excl. wachttijd :stuck_out_tongue: )

Ik heb precies hetzelfde sinds een week. Nooit last van gehad. Geen idee nog wat de oplossing is dus ik lees even mee :slightly_smiling_face:

Bedankt allemaal. Ik zal even kijken of ik bij de apotheek iets kan vinden wat op die lannette creme + 20% vaseline lijkt… en anders is naar het ziekenhuis gaan inderdaad ook nog een optie (: Ik wil toch wel weten waar het aan ligt.

@vanwygarden Ik douche altijd best wel koud schijnt het xD, dus ik denk niet dat het daaraan kan liggen…
bedankt iedereen (: hihi

hmh, misschien door het veranderen van het weer?
ik gebruik altijd gewoon een zwitsal creme, en daar krijg ik een heel zacht huidje van (ik heb ook last van een droge huid)
maar hormonen zalf zou ik sowieso afraden, aangezien het dan vanzelf toch weer
terug komt als je stopt met het gebruiken.

^ hahaha ja die hormonenzalf mocht ik ook maar maximaal 2 weken ofzo gebruiken en je mocht het maar heel dun opsmeren.
Ik gebruik ook altijd een dagcréme waar ik een zachtehuid van krijg :’). maar dannog heb ik hier soms last van, hmm

ik heb nu weer uitslag:(
dus ga maandag naar de dokter… want het komt steeds terug! ik hoop dat de dokter me kan helpen…
maar suucces nog!

Ik zit sinds een paar maanden HELEMAAL onder de rode vlekken. En het wordt steeds erger. Ik heb wel zalf van de dokter en als ik die een week lang op de plekjes smeer is het wel weg, maar ja dan komen er ook weer 10 voor terug dus veel heb ik daar ook niet aan. :frowning_face: