Ineens enorm rode geirriteerde gezichtshuid :O

Hey meiden!

Ik heb sinds een week à anderhalf enorrrrum last van een pijnlijke, rode, schrale, geïrriteerde gezichtshuid. Het gaat maar niet weg :astonished: Naast dat het er gewoon totaal niet uitziet :stuck_out_tongue:, doet het ook pijn bij wrijving (kan dus ook niet ff een crème opsmeren zonder dat ik het gevoel heb dat mijn huid in de fik is gevlogen of een ‘verkoelend’ masker.
Heeft iemand dit wel eens gehad, en hoe kwam je er vanaf? Het is best wel vervelend :stuck_out_tongue:

Liefs!

Mmm…misschien een allergie?

Ik heb geen idee waarvan dat eventueel zou kunnen zijn :stuck_out_tongue: Heb normaal ook totaal geen gevoelige huid en ook zelden last van allergische reacties…

geen idee, misschien toch uitslag ergens van, heb je iets anders gegeten/kleding van andere stof gedragen/nieuwe sieraden/make-up van een vriendin gebruikt? kan daar allemaal aan liggen :slightly_smiling_face: en anders toch even langs de huisarts! beterschap

Gebruik je andere producten? Voor op het gezicht bijvoorbeeld of voor in je haar, want daar zou het heel goed aan kunnen liggen. Als ik jou was zou ik nu je huid zo veel mogelijk met rust laten en er alleen een creme opsmeren waarvan je zeker weet dat die het niet veroorzaakt heeft, dus een die je al sowieso voor een langere tijd gebruikt.

Misschien komt het omdat het buiten weer iets kouder geworden is? Zo heeft mijn huid ook dit soort kuren, vooral in de winter.
Bij mij helpt het meestal wel om een paar dagen lang dikke crème te smeren en elke dag make-up op te doen. Het klinkt heel tegenstrijdig om juist make-up te gebruiken als je huid zo aanvoelt, maar bij mij zorgt het er juist voor dat mijn huid niet verder uitdroogt :’)

Qua crèmes gebruik ik in de meest extreme gevallen Dream Cream van Lush, geweldig spul is dat.

Omg, ik heb er ook last van! dikke irritatie bij mijn ogen!
Normaal nooit last van gehad.
Ik gebruik altijd de zelfde producten, maak mijn kwasten goed schoon!
I dont know what to do…

DREAM CREAAAM haha
Wonderspul!

Buiten dat, mijn huid reageert heel heftig als we een verkeerde wasverzachter hebben, dat krijg ik heel erg jeuk enzo, misschien kun je ook in die categorie zoeken naar een oorzaak?