Industrieel product ontwerpen

Iemand die dit studeert en hoe bevalt het? Het mag ook over een andere technische/creatieve opleiding gaan. Ik ben nu eerste jaars studente Management, economie en recht en mijn tentamenweek is zo slecht gegaan en ik weet nu al dat ik met deze opleiding niet door wil gaan. Ik mis de creativiteit in een opleiding en de praktijk.
Ik ben ook zo bang dat ik dadelijk alleen met allemaal jongens in een opleiding zit, haha! Laat het me weten, thanks x

mijn broer studeert product ontwikkeling in antwerpen en hij vindt het echt super! Wel 1 klein nadeeltje: deadlines, deadlines en nog eens deadlines! Wat wil zeggen: bereid je maar voor op een heleboel stress en geen vakantie. Hoe vaak dat hij al tot 2 uur 's nachts heeft doorgewerkt! Maar het is echt wel een opleiding op zijn lijf geschreven! En er zitten wel degelijk meisjes in zijn richting hoor;) en je kan inderdaad heel creatief zijn:p
hopelijk heb je hier iets aan?:slightly_smiling_face:

Hm een vriend van me wil dat gaan doen :slightly_smiling_face:
Zie dit maar als een upje, ik heb er verder niks over te vertellen,
het lijkt me wel echt een gaaf beroep trouwens!

Maar je hebt toch natuurkunde en wiskunde B enz. voor deze opleiding nodig? Hoe kan jij dan in de economie gebreuren zitten?

Een zware opleiding dus! Bedankt voor je reactie, veel goede informatie. Haha, blij dat er toch meisjes zitten! Hmm… nog maar even kijken wat ik doe. Een opleiding kiezen is zo moeilijk! :frowning_face:

Ja klopt. Je hebt E&M nodig met natuurkunde. Ik heb E&M, maar geen natuurkunde helaas… Maar sommige scholen kan je een apart traject volgen en huiswerk thuis om Natuurkunde op het HBO niveau te volgen, zeg maar…

zegmaar gewoon IO? M’n broer en neef doen industrieel ontwerpen in delft. Ze vinden het erg leuk! M’n broer vind het heel makkelijk en m’n neef moeilijk, maar nu moet ik zeggen dat m’n broer ook wel enigzins briljant is alleen gebruikt hij het nooit. Veel succes iig met je studie kiezen!
Xx

ik ben niet zo thuis in IPO/IO hb hier zelf wel naar gekeken maar ik ben uiteindelijk toch HBO architectuur gaan done aan de hanze.
hier zitten toch wel aardig wat meisjes op hoor, natuurlijk ook wel veel
jongens maartoch. dit is ook een leuke mix van creatief/praktijk/theorie en wiskunde/natuurkunde. duss misschien dat dit ooknog iets is om naar te kijken.

x.

Het lijkt me echt een interessante studie, maar ik weet er verder niet heel veel vanaf…
Weet iemand toevallig op welke universiteiten het gegeven wordt? (behalve delft)

Op de Technische Universiteit, dus in Eindhoven ook en verder weet ik het eigenlijk ook niet XD

Wil ik misschien gaan doen volgend jaar aan de TU Delft… vandaag naar een soort proefstudeerachtigiets geweest en het lijkt me nog steeds geweldig :slightly_smiling_face:

Up, ik ben benieuwd naar ervaringen…
+ Weet iemand hoe erg belangrijk wiskunde B is? Ik doe momenteel wiA en wil wiB gaan inhalen, moet geen probleem voor me zijn, maar ik ben daar toch even benieuwd naar :slightly_smiling_face:

Eindhoven, Twente en Delft zijn in Nederland de enige 3 uni’s waar je IO kunt doen.

up

het helpt niet echt, hè :’)

Ach, gewoon blijven volhouden, Merveille. 't Lukt vast.
hUP!!

Wiskunde B is vrij belangrijk heb ik gehoord! maar op sommige scholen bieden ze wel cursussen aan om je bij te spijkeren.

Een vriend van me doet Industrial Design op de TU/e, maar daar kan je geen traject volgen om Natuurkunde bij te spijkeren…
Iig succes!

Nog meer ervaringen? Iemand die IO op de TU Delft doet?