Indruk bij familie van je vriend

Hoi iedereen , ik ben volgende week dinsdag een jaartje samen met mijn vriend. En zondag op Pasen ontmoet ik de hele familie voor de 1e keer.
Maar hoe maak ik nu een goeie indruk? Ik ben niet zo sociaal maar heel onzeker. En dat zien de mensen meteen aan mij. (nagelbijten, lipbijten, etc)
Hebben jullie soms advies?
Groetjes !

Probeer gewoon jezelf te zijn! Je moet je sowieso nooit anders voordoen dan dat je bent. Dus ook als je verlegen bent dan is dat niet erg dat ze dat merken.

Wees gewoon aardig en beleefd en probeer je een beetje in de gesprekken te mengen! Vraag daarnaast aan je vriend of hij een beetje bij je in de buurt wil blijven want dat zal jou vast een relaxter gevoel geven.

Wow dat heeft best lang geduurd dan.
Ik zou gewoon mezelf zijn. Bedenk jezelf dat die mensen niet belangrijker zijn dan jij, dus dat je niets hoeft te bewijzen. Ben gewoon leuk jezelf en als dat wat stiller is dan ben je wat stiller. :slightly_smiling_face:

Wow, inderdaad, pas na een jaar? o_O
Over het algemeen zijn opa’s en oma’s en tantes en ooms altijd heeeel enthousiast over vriendjes en vriendinnetjes van hun kleinkinderen enzo, dus ik zou je niet druk maken. Ookal ben je onzeker, probeer iig vriendelijk te blijven :slightly_smiling_face:

Alvast een soort troost: mensen vinden stillere en bescheiden mensen vaak leuker dan mensen die heel veel praten en meteen ‘helemaal op hun gemak zijn’.

Ik ben bijna 2 jaar samen, en heb ook nog niet z’n héle familie ontmoet geloof ik :’)

Maar probeer gewoon jezelf te zijn! Waarschijnlijk hebben ze al genoeg over je gehoord, en vinden ze je nu al leuk!

Inderdaad, de meeste familieleden zullen het heel leuk vinden om je te ontmoeten. Toon een beetje interesse (wel oprecht overkomen natuurlijk) en praat een beetje mee over de onderwerpen (wel als je weet waar ze het over hebben). Verder komt het vast wel goed! :grinning:

Ik heb ook nog nooit iemand van zijn verdere familie ontmoet (naast zijn ouders, broer en zus) maar soms heeft dat andere redenen zoals dat al veel van zijn familieleden overleden zijn en de rest niet in Nederland woont.

Wauw, na een jaar?
Dat is inderdaad lang…

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen of daar een reden voor is?

Anyway, als je dicht bij jezelf blijft staan, moet het wel goedkomen!
Wees oprecht, en toon belangstelling en interesse.
Stel vragen als je oprecht geinteresseerd bent, en haak in op wat andere mensen zeggen.

Dan kan er haast niets mis gaan!

Er is geen reden hoor ! Ze zijn gewoon niet zo close met hun familie. Alleen op feestdagen zien ze elkaar & ik heb mijn eigen familie ook nog hé !

Ik snap je onzekerheid. Ik ben nu 3 jaar samen met mijn vriend, en ik ken zijn familie zo’n 2 jaar. En nog steeds ben ik ongelooflijk zenuwachtig om ze te zien.

Maar mijn tip is: probeer er op te letten dat je niet gaat nagelbijten e.d., toon interesse in de hobby’s en interesses van zijn tantes, ooms, neven, nichten,… En als er kleine neefjes of nichtjes bij zijn, speel dan wat met hun, dat vinden de volwassenen én de kindjes allebei heel leuk. (:

En wees gewoon jezelf!

Veel succes.

Hoi iedereen ! Die mensen waren echt geweldig en sociaal. Dat maakte het wat makkelijker voor mij ook ! Maar de tips waren echt nuttig ! Dankjewel xxx