Indiaaa

hoi.
ik wil naar india,
met school,
maar dat kost ¤1000,-
je moet daar vrijwilligerswerk doen.
maar,
hebben jullie tips hoe ik ¤1000,- bij erklaar kan sparen,
zonder te zeggen, zoek een baan,
want daar heb ik geen tijd voor.

en
is iemand alleens in india geweest?
hoe is het daar?
x

waarom zonder te zeggen??

wordt hoer dan heb je het snel genoeg

maar ummm geen idee hoe je aan snel aan geld komt

ik bedoel,
dat mensen niet zeggen:
zoek een baan.
want daar had ik natuurlijk al aangedacht…!

kan je ook geen baantje vinden wanneer je wel tijd hebt?
bijvoorbeeld in de horeca? ('s avonds)
sorry andere manieren zou ik ook niet weten…!
lijkt me wel echt supergaaf trouwens, om erheen te gaan!

Misschien kan je sponsor-actie organiseren? of familie en vrienden heeeeel lief aankijken, of iets verkopen?

Ik weet niet tegen wanneer je het geld moet hebben. Maar probeer elke maand een deel van je kleedgeld/zakgeld te sparen. Ik veronderstel dat je met kerstmis en nieuwjaar ook wel wat geld zult krijgen, je verjaardag, etc.

Ik ga vrijwilligerswerk in Thailand doen =)

Maar… nee, sorry xD Je ouders lief aankijken? Dat ze een deel betalen, voor je rapport/examen of iets dergelijks? :stuck_out_tongue:

@Lisart
Tof! weet je al hoe,wat,waar? ik zit er ook aan te denken om in thailand vrijwilligerswerk te doen namelijk :slightly_smiling_face:

Jep!
Ik ga 5 juli, na m’n examenuitreiking.
Met Travelactive, dan kan je zelf een beetje je programma samenstellen. Ik ga week 1 oriëntatieweek doen (dat is verplicht), week 2 cultuurweek, week 3 olifantenproject (eigenlijk ook vrijwilligerswerk, maar dan iets heel anders dan de ‘normale’ projecten), week 4 strandweek en 5&6 vrijwilligerswerk (:

Ik zou ook niet weten hoe je aan geld moet komen zonder te werken. Voor wat hoort wat, heb ik altijd geleerd. Die 1000 euro komt niet zomaar uit de lucht vallen! =p

Je kunt natuurlijk proberen om je ouders lief aan te kijken of misschien heb je al wat geld gespaard van vorige verjaardagen ofzoiets? :astonished:

Ik snap eigenlijk niet hoe je dat voor elkaar krijgt voor dat bedrag, want een vliegticket gaat al richting de 1000¤ XD

Ik ben echt te jaloers!
ik wil dat zo graag, en met school is al helemaal leuk!
Ok manieren om aan geld te komen:

1. gooi al je bezittingen op marktplaats,ebay en speurders tegeleik. Hoogste bieding krijgt het. Geloof me: kan je aardig wat mee verdienen
  2. Vraag familie leden om een kleine bijdrage. Het is immers voor een goed doel toch?
    Oma’s doen het altijd goed, als je het lief vraagt geven ze echt wel wat.
  3. Ga oppassen! Kost weinig tijd en je verdient er nog mee ook.
  4. Jat geld van je irritante broertje/zusje.
  5. Kijk je ouders lief aan.

xx

weet niks enzo.
maar ik heb gewoond in India.
and the only thing I can say is…
india = L-O-V-E

trouwens, ik zou, als ik zoveel geld bij elkaar had gespaard, eerder dat allemaal weggeven aan goede doelen. hebben ze veeeel meer aan, denk ikzo.

ik ga deze kerstvakantie :slightly_smiling_face:
bij mij op school kan je ook vrijwilligerswerkd doen daar,
maar dan is er een deel door de school al betaald.
vraag al je vrienden om een kleine bijdrage te doen voor een extra dikke knuffel :stuck_out_tongue: nee ik heb echt geen idee
veel succes iig

• werken in de vakantie
  • dingen verkopen op school ( bv soep ) in deze koude tijden is dat zeker welkom ; doen wij ook op school om ons eindwerk te bekostigen.
  • De kerstdagen komen eraan :wink: mss dat je wat geld cadoo krijgt

ben nog nooi in india geweest en eiglijk zou ik er ook niet meteen naartoe willen :grinning: ik droom van Schotland, Australie .
Maar het vrijwilligerswerk gedeelte zou ik wel eens willen doen :slightly_smiling_face: zo es voor paar weekjes

Als je geld ophaalt, vertel er dan wel bij dat je gaat om vrijwilligers werk te doen, dan zal men meer geven, volgens mij…

Hee, dat vind ik een hele goede tip!

Ben afgelopen zomervakantie naar India geweest! Ik denk dat het goed is alsje daarheen gaat voor een goed doel, maar niet voor vakantie! Het is zo’n wereld van verschil…ik was echt blij toen ik thuiskwam na 3 weken. Leek wel alsof ik in het programma groeten uit de rimboe zat.

tijd maken?

als je nog geen baantje hebt, wat doe je dan zoal naast school? als je het écht graag wil kun je vast wel tijd maken voor een baantje.
of er moet iets bijzonders zijn dat je het niet kan