India

Is er van jullie wel eens iemand in India geweest? Zoja, wat waren jullie ervaringen?

Ik ga er namelijk naar toe in de meivakantie, met een soort van stichting. Vroeg me af of er mensen hier waren die er wat over konden vertellen.
:slightly_smiling_face:

Lijkt me geweldig, maar geen ervaring. Up dus.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wel oom en tante met het gezin en die vonden het heel leuk en sigaretten waren er heel goedkoop ofzo:P

Ja ik ben er geweest. Mijn moeder is zelf indiaas en ik kom er dus vaker om familie te bezoeken.

Het is echt een heel mooi, leuk land maar het is natuurlijk wel een derde wereldland. Als je er komt is dat ook wel het eerste wat opvalt eigenlijk, heel veel armoede! Maar ondanks dat zijn de mensen veel vrolijker, warmer en liever dan hier in Nederland.

Mijn oma bijvoorbeeld heeft een schoonmaakster die in een krottenwijk woont. En ik ging een keertje met haar mee naar haar huis in die korttenwijk, en toen had ze voor mij en mijn broer ijsjes gekocht die haar hele dagloon waren! Terwijl ze zelf in een tentje woont… En als ik haar geld wilde geven nam ze het ook neit aan terwijl wij rijke westerlingen zijn…

En verder is het ook gewoon heel mooi. ik weet neit naar welk deel van india je gaat maar het is het zeker waard!