In welke taal moet mijn blog

Ik vind dat jouw blog:
  • Nederlandstalig geschreven moet worden
  • Engelstalig geschreven moet worden

0 stemmers

Hoi allemaal,

Ik heb eigenlijk een hele stomme en onzinnige vraag. Maar ik weet echt niet waar ik hem anders kwijt moet en het lukt me niet om zelf de beslissing te maken. Haha, dus ik zet de vraag hier even neer, dan maak ik denk ik mijn beslissing gewoon aan de hand van: de meeste stemmen gelden.

Ik ben tot nu toe altijd bezig geweest met het schrijven van mijn blog in het Engels. Dit heeft verschillende redenen:

• Mijn Engelse woordenschat verbeteren
  • Ik bereik op deze manier een breder publiek
  • Ik heb het gevoel dat mjin schrijfstijl leuker is in het Engels, weet alleen niet waarom :’)

Toch twijfel ik de laatste tijd om om te schakelen naar een Nederlandstalige blog. Ook dit heeft verschillende redenen:

• Ik heb nog niet zo veel bezoekers op mijn blog dat Engelstalig per se nodig heb.
  • Het kost me meer tijd om Engelstalig te schrijven
  • Ik ben bang dat buitenlandse lezers afknappen op mijn blog omdat er een kans is dat er spellingsfouten in staan. Ik beheers de Engelse taal goed, maar niet perfect.

Dus mijn vraag is eigenlijk. Wat vinden jullie? Engels of Nederlands?

(als dit topic hier niet hoort, dan mag hij verplaatst worden).

als je het in het engels doet en je engels is niet helemaal perfect, zul je daar veel kritiek op krijgen, ik zou voor nederlands gaan!

Ik ben het eens met barbaarbaard!

Hmhm, daar ben ik het ook wel mee eens. Maar dan begin ik mij weer af te vragen, is mijn Engels zo slecht dat daar veel kritiek op zou komen. Ik weet dat mijn Engels niet perfect is hoor, maar is het storend slecht?

Ik heb nu bijvoorbeeld wel regelmatig bezoekers uit Rusland bijvoorbeeld, wat ik best wel tof vind, haha!

Het ligt er aan aan wat voor publiek je het schrijft. Je Nederlands is misschien wel perfect, maar dan zul je die bezoekers uit Rusland niet meer kunnen bereiken. Daarbij begrijpt men vast wel dat je af en toe foutjes maakt in het Engels, aangezien je niet Engels bent. Kritiek of opmerkingen kun je meenemen om zo je Engels weer te verbeteren. Ik zeg: ga voor het Engels (:

Thanks voor je antwoord :slightly_smiling_face: Ook weer een goed punt inderdaad.

Ik ben er vooral over aan het twijfelen omdat ik een artikel over Carnaval wil schrijven. Hoe leg ik ik hemelsnaam uit wat Carnaval is in het Engels, haha. Achja, ik verzin er wel iets op. Ga wel wat vertellen over Mardi Gras, dat is iets vergelijkbaars.

Nog meer meningen? :slightly_smiling_face:

Je hebt ook carnaval in Brazilië :’)

ik vind blogs in de eigen taal altijd het leukst. Dat is meer persoonlijk en meer gesloten. Als mensen je blog écht leuk vinden, vertalen ze het wel met google translate. Doe ik toch :’)

Gezien jouw voor- en tegens zou ik zeggen Engels. Het is duidelijk dat je dat eigenlijk liever wil en als je je taalvaardigheid wilt verbeteren. Dat mensen er kritiek op geven zal je altijd wel krijgen, ook op je Nederlands dus dat moet geen kritieke rol spelen. Ik vind het trouwens wel een charme hebben, je bent toch Nederlands en geen native speaker, dan mag je imo wel spelfouten maken (tenzij je een journalistieke blog gaat beginnen ofzo), maar ik vind het net zo leuk als je je blog in de taal van herkomst schrijft en mss wat Engelse zinnetje erdoor schrijft. Als het een fashionblog is (of iets met veel plaatjes) dan kijken de meeste mensen toch alleen naar je foto’s.

Thanks voor jullie antwoorden :slightly_smiling_face: Het klopt inderdaad als je een fashionblog hebt dat dan de foto’s (vaak) veel meer zeggen dan de tekst. Ik heb alleen niet echt een fashion blog, het gaat gewoon over alledaagse dingetjes.

Haha lastig, zelfs nu er meer mensen op Engels hebben gestemd, weet ik nog niet zeker wat ik nu wil.

Ja, het is een beetje moeilijk. ik gestemd voor nederlands, omdat ik denk dat je dan weer meer publiek uit nederland trekt, want ik ben pas 12 en dan snap ik de helft niet, snap je? Veel blogs lees ik dan ook niet, omdat ik het nou niet echt bepaald snap. Maar het is ook wel vet dat je weer mensen uit Rusland op je blog komen. Maar ik dus gestemd voor nederlands maar het is inderdaad heel erg moeilijk

Dankje voor je antwoord. Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in. Ik had die optie nog niet eens bekeken, dat er natuurlijk ook jongere kijkers op mijn blog kunnen komen. Wat dat betreft is Nederlands natuurlijk weer beter, omdat ik dan in Nederland weer een breder publiek trek. Haha, je hebt mijn keuze er niet gemakkelijker op gemaakt :stuck_out_tongue: Maar bedankt voor je antwoord, je hebt helemaal gelijk!

Okee, de antwoorden zijn tot nu toe echt ongeveer 50/50 :’)

Ik zou je blog toch echt zo houden :slightly_smiling_face:

Sommige mensen hebben Nederlands én Engels.
Misschien een optie voor jou?

Op wat voor manier doen ze dat dan? Alle berichten er twee keer opzetten? In het Nederlands en Engels?

Ja, eerst typen ze een verhaaltje in het Nederlands, daarna één in het Engels. Of natuurlijk omgekeerd. Wel even een regell wit laten, zo is het wat overzichtelijker.

Engels!

Een groter publiek zou zeker fijn zijn lijkt me, je hebt 4 leden. :slightly_smiling_face:
Ik kies dus Engelstalig.