In welke taal denk jij?

Ik ben hier eigenlijk wel benieuwd naar, vooral omdat er ook veel meisjes met een andere oorsprong hierop zitten.
Ik ben zelf Nederlands, maar ik denk heel vaak in het Engels of Duits. Dan kan ik niet meer uit mijn woorden komen in het Nederlands, maar dan weet ik het wel in het Engels.

Ik welke taal denk jij?

Engels, soms frans.

Nederlands.

fries :slightly_smiling_face:

Engels en Nederlands. Meestal Engels

Altijd Nederlands.

gewoon nederlands.

frans altijd omdat ik ook nooit vlaams spreek.

Nederlands, soms Engels

Nederlands. Altijd.

Nederlands. Soms engels

Nederlands, maar ook best vaak Engels.

ik ben Afghaans maar ik denk meestal in het Nederlands maar alleen met wiskunde denk ik in het Afghaans weet niet waarom… en soms denk ik in het engels meestal gewoon Nederlands

Dit, en vooral ook op emotionele momenten Engels.

Als je Nederlands spreekt en omgeven wordt door Nederlands, waarom zou je dan in het Engels denken? Ik snap dat je bepaalde delen misschien in het Engels denkt, maar fulltime Engels? Een vriendin van me die een jaar in Engeland woonde had dat pas na negen/tien maand.

Natuurlijk kun je even switchen in je hoofd, maar onbewust schakel je toch terug naar de taal die je de afgelopen tijd het meest spreekt en hoort - voor het merendeel toch echt Nederlands.

Turks en Nederlands, soms ook Engels

Om even antwoord te geven op uw vraag: Nederlands, met stukken Engels er door, en soms Engelse zinsconstructies (toegepast op het Nederlands). Vooral tijdens uitwisselingen en dergelijke, of op vakantie als ik veel Engels spreek.