In Londen studeren

Hoihoi,

Ik zit er dus over te denken om te gaan studeren in Engeland. Ik heb al het een en ander opgezocht maar ik snap er nog niet zo heel veel van. Ik zit nu in havo4, sommige site’s zeggen dat je dan naar ‘sommige’ universiteiten kunt, maar hoe kun je dat zien? Als ik een havo diploma heb moet ik dan eerst door voor vwo voordat ik in engeland kan gaan studeren? Ik heb nog niet echt een specifieke studierichting wat ik wil gaan doen, maar als het kan wil ik sowieso naar Engeland!

Iemand ervaringen met dit? En is er iemand die me de studieniveau’s kan uitleggen in engeland?
Liefs,

Misschien kan je hierover naar je decaan lopen? Ik denk dat hij/zij je het beste kan helpen.

In Engeland kennen ze geen HAVO/VWO verschil. Ze hebben wel een soort mbo en dan ga je naar college.

^Dus havo en vwo zitten gewoon samen op een universiteit? Maar daar zit toch best wel groot niveauverschil tussen?

Hi, ik zit zelf nu ook in 5 havo en ben aangenomen aan University of Arts om daar aankomend jaar te gaan studeren en het ligt aan de opleiding die je wilt gaan doen. Sommige scholen willen een GCSE niveau wat bij de meeste opleidingen vertaald wordt naar HAVO en andere willen een A-level niveau dat door de meeste universiteiten wordt vertaald naar VWO. Ik zelf heb naar de universiteit gemaild en zij hebben mij toen een vertaling gestuurd die zij handhaven voor de opleiding die ik wilde gaan doen. Ze letter overigens vooral op wie jij bent en je motivatie, punten hoeven daarbij niet belangrijk te zijn maar ik denk dat dit erg afhankelijk is van de opleiding en de school.
Voor de opleiding die ik wilde gaan doen was VWO nodig dus ga ik (waarschijnlijk) nu eerste en voorbereidend jaar doen aan dezelfde school om dat niveau te krijgen, zo pak ik meteen ook wat ervaring mee en behaal ik het goede niveau.
Hopelijk helpt dit iets!

je moet letten op of het een Bachelor opleiding is of een Master opleiding.
Met havo kun je een Bachelor (BA) opleiding doen en met vwo een Master (MA) opleiding.

Je moet sowieso een Undergraduate opleiding kiezen. Postgraduate is als je al een universiteitsopleiding hebt gedaan en verder wilt studeren.

Verder verschillen de toelatingseisen per opleiding en universiteit. Sommigen letten heel erg op je punten en sommige juist meer op je motivatie.

En is het financieel trouwens wel een goed idee om naar Engeland te gaan?
Een opleiding in Nederland kost per jaar zo’n 1600 euro, een opleiding in Engeland kost zo’n 7000-9000 pond per jaar. Misschien kun je dan beter een opleiding in NL doen en dan een semester als uitwisselingsstudent in Engeland?

In Schotland zijn opleidingen trouwens juist weer gratis (betaald hun overheid).

Je kunt ook eerst bepalen wat je wilt studeren en deze HBO-opleiding in het Engels gaan volgen en dan een stage in Engeland gaan doen en daar een aantal maanden naar school gaan

Gewoon je minor doen op de universiteit van Londen! Dan volg je lessen daar. En daarna kun je ook nog je stage doen in Engeland.

Gewoon je minor doen op de universiteit van Londen! Dan volg je lessen daar. En daarna kun je ook nog je stage doen in Engeland.

Het is niet helemaal waar dat je met HAVO altijd een BA opleiding kan doen, dit ligt namelijk aan de school en aan de opleiding, bij mij was dat namelijk ook niet het geval. financieel is idd een probleem, ook bij mij op het moment maar er is wel evt wat te regelen met studiefinanciering en beurzen zeker op BA niveau.

Is dat niet verschrikkelijk duur? :")

Het is idd verschrikkelijk duur. 1 jaar in Londen kost ongeveer 8x zoveel als in Nederland. Ik denk dat ik inderdaad gewoon een soort uitwisseling ga doen, of een deel van mijn opleiding in het buitenland doen of anders een stage lopen.

Maar Schotland zijn scholen gratis ??:open_mouth:

Mij is verteld dat als je Schots bent of uit de EU komt en je eerste studie doet, je studie betaald kan worden door de Schotse regering. Als je dit niet aanvraagd, kost het ongeveer evenveel als een Nederlandse studie. Moet je aanvragen of saas.gov.uk.

?
Maar een master-opleiding is toch altijd een postgraduate-opleiding? Althans, in alle landen die ik ken die het bachelor-master-systeem hanteren. Hoe kan je als VWO’er nu direct aan een master beginnen, zonder een bachelor te hebben gedaan?

Maar ik ken het Engelse systeem verder niet goed, dus ik ben wel benieuwd hoe dat zit.

Jij hebt gewoon gelijk hoor. Je doet eerst een bachelor, dan een master. Er zijn wel combinatiebachelors en masters, maar dat zijn er niet veel en staat dan duidelijk bij de studie aangegeven hoor.

off topic
maar ik ken daar mensen daar :stuck_out_tongue:

Trouwens, dit is een handige site met veel informatie en links:
http://www.nuffic.nl/nede…-l-z/verenigd-koninkrijk/

Oh dit moet je zeker weten doen! ik wilde ook graag naar Amerika, australie of engeland maar het is helaas voor mij te duur. Dus als jouw ouders het wel kunnen betalen, zeker doen! Lijkt me echt een fantastische ervaring!

Wauw, dat wil ik ook.