In jezelf praten

Oke, als eerste; dit is serieus, ik wil daarom ook wel graag serieuze antwoorden…

Ik praat al heel lang in mezelf, ik doe het alleen als ik gewoon alleen ben, in me kamer ofzo, ik praat dan alsof er allemaal mensen om me heen zijn, ik vind het zelf heel raar, maar ik weet niet hoe ik het kan stoppen, ik doe het al zo lang als ik me kan herinneren en ik heb het idee dat het een soort van eenzaamheid is? Nee ik weet het niet, want ik voel me niet eenzaam, maar ik wil echt graag stoppen hiermee. Ik hoop niet dat ik stomme reacties krijg… Bedankt x

Ooh meid dat doe ik ook! Niks aan de hand joh. Waarom zou je er mee willen stoppen? Zolang het alleen voor jezelf is maakt het toch niks uit? Ik denk meestal hardop en voer ook gewoon gesprekken met mezelf alsof iemand anders het tegen mij heeft. Denk niet dat je het kan afleren…

@Hierboven ja dat is precies hetzelfde wat ik ook doe, maarja, omdat het inderdaad gewoon voor mezelf is als ik alleen ben is het misschien zo erg nog niet.

Oh ik vind het niet raar hoor. Ik doe het zelf niet maar mijn moeder voert serieus discussies van urenlang met haarzelf. Bij haar heeft het vooral met stress te maken, ze krijgt alle dingen die ze moet doen beter op een rijtje als ze het tegen zichzelf verteld. Misschien dat het bij jou daar ook mee te maken heeft? Maar niks mis mee hoor, ik ken ontzettend veel mensen die dat doen.

Waarom zou je dat willen veranderen? Niemand heeft er last van, toch?!

Ten eerste even dit: als jij het fijn vind om als je alleen bent in jezelf te praten, dan moet je dat gewoon lekker doen vind ik.
Dan: waar praat jeover? Soort van hardop denken? Of echt alsof je in gesprek zit?
Succes ermee verder!

dat doet iedereen?
het is gewoon doodnormaal, je kan er ook niet echt mee stoppen ofzo denk ik?

ahja ik praat altijd luidop tegen mezelf en daar kijken mijn ouders ook niet meer vreemd van op haha

Ik heb wel vaak stress ja, en ik weet graag waar ik aan toe ben… Dus misschien is het inderdaad wel goed dat ik het doe.

Ja ik voer een soort van gesprek met een denkbeeldig iemand over dingen waar ik op dat moment mee zit of wat er omgaat in m’n hoofd.

doe ik ook :slightly_smiling_face:

o dat doe ik ook altijd. Laatst zei ik nog tegen mezelf dat ik raar ben omdat ik tegen mezelf praat.

Ik doe dat ook, maar dan niet hardop, maar in mijn hoofd zeg maar :’)

Ik vind het zeker niet raar, daar hoef je echt niets aan te doen.
Mijn zusje van 6 voert het liefst de hele dag gesprekken met zichzelf, en ik kijk daar helemaal niet van op. Ook niet als ze dit over 10 jaar nog zou doen.

Ik som wel eens lijstjes voor me zelf op, van wat ik nog moet doen. Maar niet als er iemand bij is! (:

Oke, gelukkig ben ik dan niet de enige, ik dacht namelijk echt dat ik de enige was haha :flushed:

Haha dat doe ik wel :’). Maar dat doet echt 99 procent van de wereldbevolking volgensmij. En in jezelf praten doen trouwens ook echt super veel mensen.

Heey dat hebik eigenlijk ook wel eens, maar ik praat dan niet hardop. Ik voer soms hele gesprekken met mezelf in mijn hoofd.
Ikzelf denk dat ik het wel eens doe uit eenzaamheid, dat ik de dingen die ik niet hardop tegen anderen zeg , maar tegen mezelf zeg in mijn hoofd. Verder voer ik ook wel eens gesprekken die ik graag zou willen uitvoeren of ik verbeter gesprekken die ik eerder gehad heb, dan voeg ik dingen toe die ik graag had willen zeggen maar niet gedaan heb…

vreemd als ik mezelf dit zie typen

Ik praat altijd tegen mijn kat als ik hier alleen zit. En dan beeldt ik me zelfs in dat ze boos terugkijkt of mij uit aan het lachen is. Maar zo kan ik wel mijn verhaal kwijt en volgens mij doen heel veel mensen dat wel.

Wow, dat van FallingDown; precies. Achteraf dingen bedenken hoe je dingen wél had moeten zeggen etc. Echt heel herkenbaar.

ow dat doe ik soms ook in de klas
dan zeggen de mensen
tegen wie heb je ht nou
an zeg ik
ja… dat tegen mezelf denkik?
hahahaha