In je eentje shoppen

Heyy,

Ik zit even in een klein dilemma.

Ik heb een vriendin van mij op vakantie ontmoet. Ze woont helemaal in het noorden van Nederland, en ik in het zuiden. We hebben ongeveer 4 x afgesproken in een jaar tijd. Nu zouden we dinsdag ook afspreken in Amsterdam, om een dagje te shoppen (we waren toevallig allebei vrij die dag). Het was allemaal geregeld met onze ouders en mijn moeder heeft al een treinkaartje gekocht. Nu heeft dat meisje dus afgezegd en ik zit nu nog met dat treinkaartje. Nu denk ik er toch overna om dinsdag gewoon alleen naar Amsterdam te gaan en in mijn eentje te gaan shoppen. Ik ben er al vaak geweest, dus verdwalen zal ik niet. Maar toch, ik heb nog nooit echt in mijn eentje geshopt.

Gaan jullie wel eens alleen shoppen?
Vinden jullie dat fijn of juist ongemakkelijk?

Ik zit namelijk echt heel erg te twijfelen.

Hopen dat iemand me een antwoord kan bieden! :slightly_smiling_face:

Gr!

Ps: ik ben 15 jaar

Ik ga zo vaak alleen shoppen. Heerlijk, alles op mijn eigen gemak bekijken en passen.

Ik zelf vind het niet fijn. Ik voel me al heel gauw ongemakkelijk of angstig met al die mensen in de stad. Het voordeel is dat je op niemand hoeft te wachten en gewoon lekker je eigen gang kan gaan. Maar ik winkel liever met iemand erbij.

Als ik echt kleding wil kopen dan ga ik het liefst alleen, dan hoef je met niemand rekening te houden.

Ik vind het alleen shoppen echt ontzettend fijn! Kan je zo lang in een winkel lopen als je zelf wel. Zorg wel dat je genoeg gegeten hebt van te voren, want alleen lunchen lijkt me wel gek haha. Succes!

Alleen winkelen is gewoon leuk, je bent lekker op jezelf en je moet op niemand wachten.

Alleen vind ik fijner om echt dingen te kopen die ik nodig heb, want dan kun je op je gemak kijken en passen en zo. Met een vriendin vind ik het wel altijd gezelliger

Ik hou er juist niet echt van om met anderen te shoppen. Ik vind het heerlijk om gewoon naar elke winkel te gaan die ik zelf leuk vind en alles zelf rustig te passen.

Dus gewoon lekker gaan!

oh ik vind dat altijd heel leuk en fijn! lekker naar binnen gaan waar je wilt haha

Haha, ik vind het juist heerlijk om alleen te winkelen. Met een vriendin of mijn moeder vind ik ook altijd heel gezellig maar juist in je eentje kun je overal lekker neuzen (of juist niet).

Ik ga heel vaak alleen winkelen. Super chill.
Hangt misschien ook een beetje van je leeftijd af, toen ik 16 was ging ik niet alleen bijvoorbeeld vond het niet prettig en wilde graag een eerlijke mening van een ander erbij hebben.

Heeeerlijk echt zo fijn, je hoeft op niemand te wachten en als je om je heen kijkt ben je niet de enige die alleen aan het shoppen is :slightly_smiling_face:

ik vindt het raar als mensen aleen shopen

Ik zou lekker alleen gaan. In je eentje shoppen is veel fijner. Je kan heen waar je heen wilt en je kan op je gemak alles doen. Ik ga wel eens met vriendinnen shoppen en dan ga je naar winkels waarvan je denkt: wat moet ik hier? Alleen shoppen geeft voor mij meer rust, dus ik zou het lekker doen. Ook zonde van je kaartje als je dat niet zou doen…

Ik winkel bijna altijd alleen. Met mensen erbij kan ik nooit de tijd nemen op goed op zoek te gaan en slaag ik ook bijna nooit. Ik zou gewoon gaan.

Ik winkel eigenlijk ook altijd alleen. Gewoon lekker muziek in je oortjes, lekker lopen in de buitenlucht. Niemand die je onzeker maakt en zegt; ik vind hem niet leuk. terwijl jij het shirtje/broek/blouse super leuk vind en daardoor twijfelt of je hem wel en niet koopt. Gewoon echt winkelen lekker op je gemakje, ondertussen ergens even broodje halen!

ja ik vind het fijn :grinning:
en natuurlijk, samen is ook leuk, maar ik koop dan toch minder als dat ik alleen ben. Dan kan je veel meer de tijd nemen op 1 of andere manier.

Ik ga eigenlijk meestal in mijn eentje shoppen, maar dan is het ook wel vaak gewoon even tussendoor de stad in. Het is lekker praktisch, want ik kan net zo lang in mijn favoriete winkels blijven hangen als ik wil :wink: Wanneer ik echt een dag ga shoppen, ga ik liever met iemand anders erbij, want dan ga je ook vaak even ergens wat eten tussendoor enzo :slightly_smiling_face: