In je eentje naar een concert gaan..

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kon eigenlijk geen ervaringen vinden…
Mijn vraag is: ben jij wel eens in je eentje naar een concert gegaan?
Zo ja, naar wat voor concert en hoe heb je dat ervaren?

Zit echt dik te twijfelen om een keertje in m’n eentje te gaan, omdat al mijn vriendinnen niet van bepaalde muziek houden die ik wel heel graag een keertje live wil horen :slightly_smiling_face:

ja daar zit ik ook aan te denken mijn vrienden houden niet van de zelfde muziek ik zou denk ik online naar iemand zoeken die ook naar dat concert wil maar ook niemand heeft! En anders gewoon zelf gaan!

ik en ik vond het heel vet! heb heel veel mensen leren kennen en het was gewoon tof om te doen

Ja. Vond het eigenlijk leuker dan veilig samen met een vriend of vriendin gaan! Het is gewoon wat spannender want je verwacht minder. Je moet alleen niet te bang zijn mensen aan te spreken. Je bent omringd door meerdere fans dus daar heb je al een aanknopingspunt.

Ik ben zelf met m’n pa naar Pinkpop geweest en ik heb daar meerdere malen alleen vooraan gestaan (mijn vader zat dan lekker achterin met een drankje).
Ik vond het eigenlijk dood eng… ik houd dan ook van de wat hardere muziek, maar ik vond het vooral ook heel eenzaam. Ik kan me goed voorstellen dat sommigen het niet erg vinden omdat ze omringt worden door fans, maar ik voelde me alsnog heel alleen. Ik deel het liefst mijn liefde voor die band met vrienden. Ik ga ook vaak dansen enzo haha.

Wauw, ik vind het sowieso echt dapper dat jullie alleen zijn gegaan :slightly_smiling_face:
Ik ben alleen idd bang dat ik me ook een beetje eenzaam of echt zo’n koos vriendloos ga voelen,
ik ben namelijk best verlegen en leg niet zo makkelijk contact met jan en alleman, maar ik zal het ook nooit weten als ik het niet probeer natuurlijk :'D

Online iemand vinden om mee naar concert te gaan lijkt me wel een beetje tricky? Daarnaast ken de diegene toch vrijwel niet? :slightly_smiling_face:

Dit houdt mij dus ook tegen eigenlijk. En vandaag ook mijn ouders:’)

Aahh ik heb het zelfde. Ik zou super graag een keer naar een concert van Paul McCartney willen gaan maar ik heb geen vrienden die daar ook heel willen.

Ik ben nooit alleen naar een concert gegaan, wel ooit op RockWerchter alleen een concert gezien terwijl mijn vrienden bij het andere podium stonden te kijken.
Was best wel grappig, het was de band ‘Eels’ en dat zijn dus inmiddels een groep oudere mensen met lange baarden. En het publiek bestond ook voornamelijk uit een groep mannen met baarden hahaha
Maargoed, die mannen waren dan wel weer zo aardig om mij voor te laten staan :slightly_smiling_face:

Hahaha Yenthe! Vrienden maken met allemaal bebaarde mannen lijkt me ook niet zo makkelijk :'D

En das trouwens waar, dat je muziek als gespreksonderwerp hebt, maarja, das niet echt het enige waar je het over kan hebben gedurende zo’n hele avond. Voordeel is wel denk ik dat je tijdens de muziek natuurlijk niet de hele tijd gaat kletsen ofzo :stuck_out_tongue:

Uhm ik ben nooit echt bewust ergens alleen heel gegaan, maar ik heb wel vaak bij concerten alleen gestaan en dat was prima want ik stond toch te dansen/luisteren naar de muziek en daar heb ik niet echt iemand anders voor nodig ofzo. Maar dan was het niet zo dat ik daar een uur van te voren in mn eentje moest staan wachten ofzo, dat lijkt me dan weer niks eigenlijk.

Misschien is het raar maar als je nou bv via girlscene vraagt wie met je mee willen? Er zijn vast wel mensen met hetzelfde probleem als jij, en dan spreek je gewoon met ze af om samen te gaan.

Naar welk concert wil je eigenlijk gaan?

Licht eraan. Ga je naar een metal concert of festival? Want geloof me, bij die twee zul je je niet zo snel vriendloos voelen omdat je best betrokken met elkaar lijkt te zijn. Alleen is ergens ook veel fijner omdat je veel meer uit je dak kan gaan, en nieuwe mensen ontmoeten etc…

Nee, ik ben nog nooit alleen naar een concert gegaan… maar ben wel een aantal keer alleen naar een musical geweest. Gewoon omdat mensen in mijn omgeving daar totaal niet van houden, en ik wil gewoon graag naar musicals. Net als met concerten en de bios, je bent er voor de entertainment en omdat jij het leuk vindt. Bij concerten ga ik vaak met anderen heen, maar sta ik vaak nog alleen omdat we vaak uit elkaar worden gedreven door de menigte om ons heen. Je hebt een beetje contact met mensen om je heen, dat is op zich wel leuk.

't Is niet eng of iets, maar je moet het wel durven.

Ik ben vorige week in mijn eentje naar een festival gegaan - telt dat ook? Het was de beste week van mijn leven, heb zoveel goede vrienden gemaakt, goede gesprekken gehad, zoveel leuke momenten.
En de liefde van mijn leven ontmoet.

Dus ja: Alleen gaan, waarom niet?

Hangt af van het concert…Als ik in m’n eentje naar een festival ga of naar een fest (punkrock, metal,…), dan weet ik dat ik sowieso mensen zal leren kennen. Dat zijn echt sociale events.

Als je naar een concert gaat van één of andere popster in zo’n grote zaal, dan is die kans kleiner…Ik voel alleszins nooit de behoefte om dan met iemand nieuw te praten, omdat ik veel betaald heb voor de muziek en ik me daarop wil focussen. M’n neef heeft het laatst ook gedaan, omdat hij als enige een ticket had en hij zei dat werkelijk niemand tegen hem praatte, maar dat hij daar ook niet voor kwam.

Nu ik eraan denk ben ik wél een keer alleen gegaan.

Dat was een concert met alleen maar zitplaatsen. Ik was wel vroeg dus in het begin vond ik me ongemakkelijk. Tijdens het concert had ik er geen last meer van.

Ja, ik ga ook alleen, naar Mumford and Sons. Maar dat komt omdat ik in Barcelona zit :"D Dus het is nog erger, want ik ben omringt door Spanjaardjes, haha. Maar daar zit ik op zich niet zo mee. Je gaat toch voor de band ?