In hoeverre is afscheiding nou normaal?
Je hoort overal die is normaal, die niet.
Terwijl anderen weer zeggen dat die ene weer wel normaal is en blaba.
Hoe ziet ‘normale’ afscheiding er nu uit enzo…
Vraag het de dokter zou ik zeggen
Google is your best friend.
Met medische dingen is google niet your best friend. Maar de dokter wel.
Oh, en om antwoord te geven op je vraag. Het ruikt altijd wel lichtjes, maar zodra je het echt door je broek heen ruikt (aka mega vislucht) is er iets mis. Vaak is het wit en als het opdroogt wit/geel achtig. Ook moet je er geen klontjes in hebben en het mag ook niet overdreven veel zijn.
Ennnn, draag nooit inlegkruisjes buiten je ongesteldheid om, dat is slecht voor je zuurgraad en daar krijg je alleen maar meer afscheiding van en wie weet nog wel een vaginale schimmel ook.
Je kunt heus wel inlegkruisjes dragen buiten je ongesteldheid om, daar zijn ze onder andere toch ook voor je moet er alleen voor zorgen dat je er niet een de hele dag inhebt, dat is wel vies. gewoon regelmatig een nieuwe indoen en dan is er niks aan de hand
OT: voorderest kan ik het niet beter aanvullen dan hierboven. en anders moet je even googelen
Nouja, je moet inlegkruisjes niet tegen afscheiding gebruiken…je kan wel inlegkruisjes buiten je ongesteldheid om dragen, maar het is echt beter van niet.
Zo kan je vagina slecht ‘ademen’ om het zo maar even te zeggen…en krijg je dus sneller schimmelinfecties…daarom mag je dus ook nooit buiten je ongesteldheid om een tampon in doen (tegen afscheiding bijv.)…naja het mag wel, maar ik doe het liever niet, want straks heb ik een schimmelinfectie.
Inlegkruisjes zijn meer gemaakt om ja urine en doorgelekt bloed op te vangen…niet voor afscheiding…wanneer je overmatig last van afscheiding hebt moet je gewoon eventjes langs de dokter gaan. En overmatig is dan ook echt wel dat het zelfs door je spijkerbroek heen gaat…
ohw ik draag altijd inlegkruisjes eigenlijk… vind ik prettiger
Ik heb ooit eens horen zeggen dt als je afscheiding begint te krijgen, dat je dan over een jaar fzo (13 maanden fzo) ongesteld zal worden voor de eerste keer. Klopt dit eig?
ik ook, als ik dat een dagje niet doet voel ik me meteen een stukje ‘viezer’
Hoeft niet te kloppen, heb eigenlijk afscheiding wel al anderhalf jaar, of langer en nog steeds niet ongesteld.
hoe verklaar jij dan ‘‘alldays’’?
Ja ik heb dat ook al een tijdje, en ben ook ng niet ongesteld. (:
Ja indd, inlegkruisjes zijn daar juist voor toch? Dat dacht ik teminste.
Kan het zijn dat het erger is als je stress hebt? Want ik heb de indruk dat dat altijd bij mij zo is. (:
klopt, maar het is wel waar dat je er sneller een schimmelinfectie van krijgt.
Mijn biologie lerares zei het toevallig laatst nog. en nu hier ook. Had het daarvoor ook nog nooit eerder gehoord, maargoed of het is een hartnekkige roddel, of toch de waarheid haha.
nou dit klopt (bij mij) niet, ik kan me herinneren dat ik in groep 7 al afscheiding had… werd pas in de 3e ongesteld;)
Ik zou het verhaal van de inlegkruisjes wat relativeren: ALS je heel vaak last hebt van schimmelinfecties, kan het inderdaad helpen om geen inlegkruisjes te dragen of vaak genoeg te wisselen, enkel nog katoenen ondergoed te dragen en je vagina ennkel met lauw water te wassen (geen zeep of zo.)
Maar als je die inlegkruisjes al jaren gebruikt en je hebt niet overdreven last van schimmelinfecties zou ik me er geen zorgen over maken.
Wat afscheiding betreft: er is geen echte norm van hoeveel “normaal” is, sommige meisjes hebben er meer last van andere en dat kan inderdaad beïnvloedt worden door het moment van je cyclus, stress,…
De eenvoudigste regel is dat wanneer je afscheiding ineens verandert (veel meer, andere kleur/geur dan anders) je best een dokter ziet voor een onderzoekje.
Ik geloof niet dat het klopt dat je na anderhalf jaar ofzo ongesteld wordt na je eerste afscheiding. Ik heb het al sinds groep 8 en sinds de eerste al best erg, iedere dag. Ik zit nu in de 3e en ben nog niet ongesteld. Ik vind afscheiding bij mij wel vervelend, want ik ben bang dat mensen het ruiken. Het gaat namelijk door mijn onderbroek heen (gelukkig niet door mijn broek).
ik heb er zelf wel veel last van, en draag ook altijd een inlegkruisje.
ik voel me niet fijn als ik het niet doe omdat ik dan bang ben dat ik doorlek(ook al kan dat misschien niet?) of dat je het heel erg goed ruikt.
ik heb nu al vaak het idee dat als ik net van de wc kom als ik op school ben of op het werk dat je het echt ruikt:S en dan heb ik ook niet altijd bij me om nieuwe in te doen.
kun je der ook wat tegen doen dat je het minder ruikt?
trouwens…
is dat echt waar als je elke dag inlegkruisjes gebruikt dat dat slecht is?