In het buitenland wonen/studeren?

Wie gaat of wil (een tijdje) in het buitenland wonen/studeren? :? :wink: :slightly_smiling_face:

als ik wordt uitgeloot voor geneeskunde hier in nederland, ga ik of in duitsland geneeskunde studeren, of een jaartje naar australie :grinning: maar dat duurt allemaal nog een jaartje… dus heb nog even tijd dat allemaal uit te pluizen.

Ik zit er al! Zit nu midden in Florence, echt een aanrader om een jaartje weg te gaan! En voordat je gaat studeren kan het tenminste nog, anders komt het er waarschijnlijk nooit meer van! Doen dus!

Ik zou best stage willen lopen bij fotograaf in een ander land, puur omdat er een aantal fotografen uit het Buitenland zijn die ik enorm bewonder. Maar onderwijs volgen in een ander land hoeft niet zo van mij. Ik zie de magie er niet zo van in, de dingen die je hier hebt zijn daar ook. Daar moet je ook werken, rekeningen betalen en daar regent het ook en heb je mensen die je totaal niet mag.

Ik ben wel gek op reizen, maar ik zie het niet zitten om m’n dagelijkse bezigheden naar een ander land te verplaatsen. dan blijf ik liever hier.

Het lijkt me geweldig om een jaartje overal te wonen. Gewoon een wereldreis maken. Met wat geld gewoon kijken hoever je komt. Of een tijdje ergens studeren of zo… heerlijk ^^,

{l} Lotte

Ik zou later echt wel in het buitenland willen studeren. Lijkt me echt heel gaaf, gewoon omdat je er denk ik echt veel meemaakt en goed engels leert enz. Maar ik ben nu nog een btje jong om het al te beslissen.

ik wil er wonen & werken.

Ik zou wel een jaartje in het buitenland willen wonen of studeren :slightly_smiling_face:

Hmm, de komende tijd ga ik dat niet doen…

zou het best graag willen!! bijvoorbeeld Australië lijkt me erg leuk :slightly_smiling_face:

dat is echt niks voor mij! Laat mij maar lekker hier in het zeeuwse land blijven:)

Mij lijkt in New York studeren super leuk! Later… Als ik ouder ben…

Lijkt me ook echt supervet, maar dan moet ik er wel al wat mensen kennen of er moet iemand meekomen die je kent, anders is t wel heel spannend…

ik wil ook graag naar t buitnland, maja, je moet t hele jaar door vloeiend een andere taaal spreke lijkt me, dus ik denk, als ik in het buitenland zou gaan studeren, naar antwerpe zou gaan

Ik ga volgend jaar op erasmus, moet nog een mail krijgen van de coördinator (al een hele tijd…) en dan moet ik kiezen Lausanne of Utrecht (woon zelf in België), en dan voor eind februari mijn kandidatuur officieel binnenbrengen en hopen dat ik een goede beurs krijg.

Leuk dat er net zoals ik heel wat meisjes een tijdje in het buitenland zouden willen wonen/werken/studeren. Volgend jaar is mijn eerste jaar hogeschool en wie weet ga ik ook een jaartje naar het buitenland studeren. Misschien is het leuker om er te wonen en te werken, lijkt me gemakkelijker dan studeren als het bv. een andere taal is. Nieuw Zeeland of Australië lijkt me wel leuk :slightly_smiling_face:

Is het niet heel moeilijk om dan in het Duits te gaan studeren? Kom je dan niet best naar België? Nu ja, ik hoop natuurlijk dat je ingeloot wordt :wink:

Nog iemand die de wijde wereld wil gaan verkennen?

Het ziet er mij wel tof uit, maar ik denk niet dat ik het zou aankunnen, zo lang weg, zonder familie en vrienden.
Een vriendin van mij zit nu voor een jaar in Mexico (om te studeren, eigenlijk gewoon 6e jaar opnieuw doen). En het bevalt haar wel, lijkt me ook super.

volgend jaar waarschijnelijk in londen stage lopen voor een half jaar!!