In Engeland Studeren

Hoi iedereen,

ik ga in September in Engeland studeren en ik vroeg me af of anderen dat ook gaan doen (via UCAS)?

Zo ja;

• welke 5 universiteiten heb je gekozen?
  • heb je al offers/rejections?
  • als je een offer hebt; wat vragen ze bij jou?

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar niks gevonden!
x

Wauw, gaaf!

Ik heb eerder vragen voor jou, aangezien ik héél graag na mijn HBO een jaar in Engeland wil studeren, of iets dergelijks. In elk geval mijn Engels bijspijkeren in taal (spreken) en geschrift, om het ‘‘journalistenschap’’ (tegen die tijd) wat bij te vullen zegmaar :slightly_smiling_face:
Wat ga je studeren? Hoelang? Waar slaap je? En hoe zit dat eigenlijk, als je wil studeren in het buitenland?

Ben benieuwd (en jaloers)

Ik begin wel anders:
Ik heb ge-applied voor LSE (London School of Economics), Warwick, Exeter, Sussex en Cardiff.
Ik heb al een offer gekregen van Sussex (8 gemiddeld) en Cardiff (8,5 gemiddeld) en ben rejected door Warwick.

maar, ga je echt je volle studie in engeland doen? en heb je dan op je vwo diploma allemaal 8en gemiddeld, is dat ook echt verplicht als je vanuit het buitenland komt?

Woops sorry! Ik had dit niet gezien!
Ik zit in Belgie op een Europese School (lekker ingewikkeld) en ik heb geen idee hoe het zit in Nederland…
Hier zorgt de school voor de leerlingen die naar Engeland willen. Elke student die naar Engeland wilt (ook de Engelse studenten dus) moet via een systeem dat UCAS heet.
Hiervoor moet je erg veel dingen invullen:

• je persoonlijke informatie
  • een ‘personal statement’ waarin je uitlegt waarom je die bepaalde studie wilt studeren
  • je moet ook 5 universiteiten kiezen die je kunnen aannemen (een offer geven) of zeggen dat je niet goed genoeg bent en je afslaan (rejecten)
  • elke leraar bij jou op school moet een formulie invullen over jou; hoe goed je bent op school etc
  • je moet al de cijfers van vorig jaar (het jaar voor je laatste schooljaar) geven
  • een leraar moet een ‘reference’ over je schrijven: een opstel over waarom je zo geweldig bent;)

Dit wordt via jouw school naar UCAS opgestuurd die het dan weer naar de universiteiten van jouw keus opsturen.
Uiteindelijk lezen die universiteiten je application en moeten daar dan een keus over maken:

• of ze nemen je ‘unconditionally’, wat betekent dat je sowieso binnen bent
  • of ze geven je een ‘conditional offer’, wat betekent dat je sowieso binnen bent als je een bepaald cijfer op je eindexamen haalt
  • of je krijgt een rejection: ze willen je niet

Hier komt het ongeveer op neer! :slightly_smiling_face:
Ik zou bij jou op school ergens vragen hoe dat zit bij jullie school en anders de UCAS site bezoeken!
Belangrijk: je engels moet natuurlijk wel erg goed zijn!

Hoop dat dit helpt!
(dit geldt alleen voor volle studies, niet voor 1 jaar studies… ik weet niet hoe dat moet, hangt volgens mij van de school af!)

Ik ga zelf International Relations studeren (een soort van politiek) voor 3 jaar; een volle studie dus.

Wauw, vet!

Ik zit heel erg na te denken over een jaar studeren in Engeland. Ga je inderdaad je hele studie daar doen? Ga je een blog bijhouden?:slightly_smiling_face:

Jep, volle studie. Ik zit in Belgie op een Europese School wat betekent dat ik het Europees Baccalaureaat moet halen, niet VWO diploma (al komt dat op hetzelfde neer!).
Engelse universiteiten kijken naar 2 dingen:

• hoe goed je cijfers van vorig jaar waren (je voorlaatste schooljaar)
    Ik had daar een 8,7 gemiddeld. Op basis van dit cijfer kijken ze of je goed genoeg bent voor hun universiteit.
  • hoe gemotiveerd je bent. Hiervoor moet je dus een Personal Statement etc schrijven.

whaa ik wel zelf ook graag na de mavo naar de havo en daarna dan een engelse studie doen. maar ik zie op die sites nergens staan wat voor studies ze hebben! en weet ook niet welke de beste zijn, zou je me kunnen helpen?

8,7 gemiddeld? waaoow . ;\

8.7 gemiddeld, dat heeft gewoon niemand hier! Hoe heb je dat gedaan, heb echt tips nodig. Ik wil namelijk heel graag geneeskunde gaan studeren (dus probeer een 8 gemiddeld te hebben) maar ik heb last van dyslexie dus voor de talen lukt het maar niet sta nu geloof ik ongeveer een 7,6 maar heb nog 2.5 jaar.
Ook zal ik heel heel graag naar engeland willen om te studeren. Maarja voor medicine willen ze alleen maar mensen met 9ens en dat heb ik voor scheikunde en wiskunde soms wel maar voor biologie en natuurkunde heb ik maar net een 8. Maar ik kan op al die sites niet echt een leuke universiteit vinden in engeland.
Oja ik ga deze vakantie 3 weken naar oxford met EF om mijn engels wat te verbeteren, dus misschien dat mijn engels straks goed genoeg is.
x

super leuk! ik ga volgend jaar na mijn examen ook

Ik zou er ook heel graag studeren, maar niet meteen, misschien mijn master ofzo.

Is het eigenlijk lastig om je master geneeskunde te doen in Schotland?

up!

Is het tegenwoordig een hype om in Engeland te studeren? Hoor de laatste tijd dat heel veel mensen in Engeland willen studeren enzo.

haha, ik denk dat het gewoon super leuk is. en ook nog een goede ervaring dier erug goed staat op je cv :slightly_smiling_face:

Zou je direct na school daar kunnen studeren zonder begeleid te worden door de school?

^geen idee hoe dat allemaal in werking gaat, maar ik zou hier even kijken: http://www.nuffic.nl/nederlandse-studenten