In Een Relatie, Maar Verliefd op Iemand Anders

Zit al heel erg lang in een Relatie (+5 jaar),
Maar er is plotseling een man in mijn leven gekomen, waar ik direct een klik mee heb
En daadwerkelijk ook een Klik mee voel.
Ja ja…… Natuurlijk is hij Knap en aantrekkelijk​:roll_eyes::roll_eyes:

Maar deze connectie gaat echt verder dan dat.
Ik voel echt dat we alles met elkaar kunnen delen,
Hij vertelt me alles waar hij mee zit, als het even niet lekker gaat met hem, en ik ook.
Ik voel me thuis bij hem,
Maar probeer hem echt niet vaak te Appen, want ik heb al een vriend natuurlijk.
De reden waarom ik niet met hem wil appen, is omdat ik me anders schuldig voel, om achter de rug van mijn vriend te praten met hem.
Het voelt raar om te zeggen, maar ik hou wel van die Nieuwe Man.
Ik zie een toekomst voor me met hem alleen
En niemand anders.
ik weet niet wat er mis is met mij.

Ik weet niet meer wat ik moet doen, help me aub.
Wat zouden jullie doen in zo’n situatie???
Ik voel met mijn huidige vriend werkelijk niets meer.
En juist op emotioneel gebied, hebben we letterlijk 0% een Match.
Met die andere man heb ik wél een klik op emotioneel gebied, zoals ik al eerder heb verteld.

als je al doorhebt dat je niet meer gelukkig bent met je huidige vriend is het misschien sws goed om dat af te sluiten. je zou dan eventueel rustig aan kunnen gaan daten met die andere man want dat is ook niet niks als je net uit een relatie van zo lang komt. succes :slight_smile:

Het is goed te realiseren dat er zoiets bestaat als “new relation energy” (google het), daardoor kun je alles tijdelijk heftiger voelen. Probeer te bedenken wat je gaat verliezen als je bij je huidige vriend weggaat? Is dat het waard? Het hangt sterk af wat je leeftijd is, hoe je alles hebt ingericht, kosten, etc.

Als je denkt dat er misschien een toekomst is met die andere man, jullie denken er alle twee zo over, dan zou je wat verder kunnen gaan. Doe het langzaam, minstens 3+ maanden, hebben jullie echt een klik? Ga eens seks hebben (met condoom!), heeft hij nog steeds interesse in je of veranderd het alles? Als het allemaal de moeite waard is, ja, dan verbreek je je relatie met je vriend en maak je de sprong in het diepe met hem. Kans bestaat dat deze nieuwe relatie het toch niet is.

Dus, ik zou eerst onderzoeken of hij de moeite waard is om je huidige relatie te verbreken. Even een gekke gedachte, maar een open relatie, dus dat je met twee mannen gaat, is niet mogelijk?

Als je geen vertrouwen meer hebt in je huidige relatie / niet voor je vriend wil gaan, dan zou ik het uitmaken. Een open relatie heeft ook weinig zin als jij wil kijken of het gras groener is aan de overkant. Dat is niet eerlijk tegenover hem, en daarnaast kom je dan nooit van hem los en heb je niet de kans te kijken of er echt iets is met die ander, helemaal vanuit jezelf.

Een open relatie is juist voor als je allebei seks met anderen wil en een goede basis hebt. Die is er niet, want jij staat al met een been uit de relatie.

1 like

We zijn al 5 jaar samen,
Maar in de eerste jaren vond Meneer het nodig om ook met andere vrouwen seks te hebben.
Ik heb het hem toen vergeven.
Het is nooit zo soepel gelopen tussen ons.

Dat klinkt niet als een fijne relatie. Er zijn echt mensen waarmee het wel soepel kan verlopen, die vindt je wel.

Ik zou de relatie met je huidige vriend verbreken. Je zegt dat je niks meer voor hem voelt, dat lijkt me genoeg reden. Vijf jaar is een lange tijd, maar deze jaren zijn nooit ‘weggegooid’. Kies altijd voor je eigen geluk :slight_smile:

Wel zou een stukje zelfreflectie misschien kunnen helpen, door proberen te achterhalen hoe het zou kunnen komen dat jullie op emotioneel gebied 0% een match zijn. Was dit altijd al zo, of is dit er langzamerhand ingeslopen? In het geval van dit laatste bestaat de kans natuurlijk dat dit in een nieuwe relatie (met welke nieuwe, interessante, knappe man dan ook) na een tijdje weer zal gebeuren.