in een relatie, maar crush op een klasgenoot

Ik zal het proberen kort te houden.

Mijn vriend en ik zijn nu iets langer als een jaar samen. De eerste maanden zijn prima verlopen, maar we kregen wat probleempjes omdat het bij mij thuis niet goed gaat. Doordat ik het contact met mijn vader heb moeten verbreken en ik het daar best zwaar mee had, intensief bij een pyscholoog heb gelopen was het voor onze relatie nogal zwaar. We hadden vaak wat ruzies omdat ik mijn emoties niet altijd kon controleren. Mijn vriend weet niet altijd hoe hij er op moet reageren en vind het moeilijk me te helpen met mijn problemen. Zo heeft hij zelf een keer gezegd dat hij het heel moeilijk vind om met emoties van anderen om te gaan. Als hij boos/verdrietig/blij/enthousiast of iets is, verwacht hij dat de ander zich precies hetzelfde voelt. Als de ander verdrietig is, of in mijn geval ben ik dan heel stil en wil ik even rustig voor mezelf iets doen, dan wordt hij boos omdat hij niet weet hoe hij daar op moet reageren aangezien hij dan zelf wel “blij” is bijvoorbeeld op dat moment. Daardoor hebben we dus een aantal keer ruzie gehad en ik heb gezegd dat ik het moeilijk vind dat hij me niet altijd kan steunen als ik me rot voel, maar er is niet veel veranderd.

In die tijd dat het dus heel slecht met me ging ben ik op school in mijn nieuwe klas veel met een jongen omgegaan. Totaal niet mijn typ, qua hobby’s of uiterlijk niet, hoe hij praat over meisjes niet (chicks, lekker wijf, elk meisje dat hij ziet nafluiten en kijken). Verder is het een typische hollandse jongen. Ik ben veel met hem gaan praten en we hebben af en toe na school wat gedronken of even wat winkeltjes in geweest. We zijn veel over elkaar heen gekomen en hij heeft naar mijn problemen geluisterd en me geprobeerd te helpen. We hebben veel gewhatsappt, maar steeds als ik bij mijn vriend was moest ik hem negeren omdat ik weet hoe jaloers mijn vriend is.

Dat whatsappen met die jongen werd leuke gesprekken met grapjes, naar geflirt. Toen heeft hij mij een keer op een zaterdagavond wanneer hij dronken was gezegd dat hij me leuk vond. Al sinds de eerste keer dat hij me zag in de klas. Hij heeft me ook geholpen met mijn relatie die dus niet altijd even soepel verloopt, maar het was nooit zijn intentie om ons uit elkaar te drijven, hij zag alleen dat ik me daar soms ook rot over voelde. Toen hij de volgende dag nuchter was vroeg ik of het waar was, en hij heeft me dus een paar dagen later tijdens wat drinken helemaal in detail verteld wat hij voelt en dat hij verliefd op me is.

We hebben verder nog veel gewhatsappt, en het flirten op whatsapp ging naar flirten in het echt, en elkaar knuffelen, of samen sporten op school en elkaar dan plagen, tegen elkaar aan hangen als we moesten wachten op de volgende les terwijl hij aaide door mijn haar.

Ik wist natuurlijk dat het verkeerd was tegenover mijn vriend, maar ik begon toch ook echt iets te voelen voor die jongen uit mijn klas. Maar nadat ik een flinke ruzie had gehad met mijn vriend en de relatie bijna ten einde zou gaan, wist ik zeker dat ik hem niet kwijt wilde. Daarna is het super goed gegaan tussen ons en hij probeert me nu steeds meer te begrijpen als ik me rot voel.

Die jongen uit mijn klas wist inmiddels al dat ik hem ook redelijk leuk begon te vinden, maar hij wist ook dat ik een vriend had en niet zomaar dat uit maak en naar de eerste beste waar ik wat voor voel hop. Maar uiteindelijk heb ik tegen hem gezegd dat ik definitief verder wilde met mijn vriend en het geflirt moest ophouden tussen ons.

hij is toen erg boos op me geweest, omdat ik hem soms het idee had gegeven dat ik ook verliefd op hem was, en hem aan het lijntje had gehouden. We hebben toen 2 maanden niet gepraat.

Die gevoelens voor die jongen uit mijn klas zijn nooit opgehouden, ondanks dat hij boos op me was. Afgelopen week heb ik het met hem uitgepraat, en hij was toch wel blij dat het weer goed tussen ons was nu. We praten nu af en toe nog, maar gewoon als normale vrienden. Echter, ik merk nog dat ik hem leuk vind, en krijg wat kriebels als ik hem zie. Maar het is totaal niet mijn typ! Ik houd van een sterke stoere jongen die lekker fitnesst, precies mijn vriend. Hij is ietwat dik, motorcrossed (waar ik al niet van houd) en hoe hij praat over meisjes is dus ook niet altijd respectvol (terwijl die tegen mij wel echt suuuper lief was!)

Op dit moment gaat het goed met mijn relatie, maar vind ik hem nog steeds leuk. Maar ik weet niet of het er gewoon mee te maken heeft dat de relatie met mijn vriend natuurlijk van verliefd naar houden van is geworden, en dat wat ik voel voor die klasgenoot meer “nieuw en spannend” voet. Maar aan de andere kant ben ik ook van mening dat als je verliefd wordt op een ander, er iets niet klopt in je relatie.

Wat zouden jullie doen…?

Liefs

Ik heb dit precies ook gehad.
Ben je nog verliefd op je vriend? of is het meer het ‘vertrouwde’ wat je mist als het uit zou zijn?

Ik zou of het contact met die jongen verbreken of het uitmaken met je vriend. Ik maakte mezelf altijd wijs dat ik wel vriendschappelijk met die jongen om kon gaan, maar diep van binnen wist ik ook wel dat dat niet lukte. Als je contact met die jongen blijft houden, helpt dit niet mee om hem te vergeten en aan de relatie met je vriend te werken.

Ik heb het (na een jaar twijfelen) uiteindelijk uitgemaakt met mijn vriend (ex nu) omdat het meer het vertrouwde was wat ik niet kwijt wilde dan hem zelf. Ik zou echt heel goed nadenken hoe het nou echt zit en eerlijk zijn naar jezelf toe.

Logisch dat die jongen uit je klas zich aan het lijntje gehouden voelde. En hoezo kan hij niet je type zijn? Want volgens mij is dat alleen maar om zijn uiterlijk/ omdat hij niet fitnesst. Uiteindelijk gaat het om het innerlijk en heb je naar mijn mening veel meer baat bij een jongen waar je goed mee kan praten, en die jou goed weet te steunen wanneer je het moeilijk hebt.
Anyways, ik zou het uitmaken met je vriend en ook alles eerlijk vertellen wat er gebeurt is, want dit verdient hij ook niet. Misschien is het goed om even alleen te zijn en shit op een rijtje te zetten voor jezelf.

Ik denk dat je gevoelens voor hem hebt gekregen omdat die jongen je heel erg heeft geholpen op een punt in je leven waarop je heel erg kwetsbaar was. Hij was er, luisterde naar je en zorgde voor afleiding. Ook beleefde je met hem het nieuwe en spannende wat in elk begin van een relatie plaatsvind. Wat je hebt gedaan met hem twee maanden terug, is inprincipe emotioneel vreemdgaan. Ik denk dat je blij mag zijn dat je huidige vriend daar niet achter is gekomen, anders was je hem waarschijnlijk kwijt geweest. Denk daarom ook dat dit een gevalletje is van “wat niet weet wat niet deert”. Zou er verder niks over zeggen tegen hem, het is nou eenmaal gebeurd. Dat je nog steeds gevoelens hebt kan aan een paar dingen liggen; je mist het spannende/nieuwe tussen jullie, je mist de speciale aandacht OF je bent echt nog verliefd op hem. Ga dat eens voor jezelf na. Als je echt verliefd op hem bent, is het oneerlijk voor je vriend om met hem door te gaan omdat je simpelweg niet weet of het wat wordt met die andere jongen. Dat het je type niet is… dat heb je nou eenmaal niet zelf in de hand. Ik ben zelf ook wel eens verliefd geweest op iemand die totaal niet mijn type was kwa uiterlijk, is ook niets geworden toen omdat ik hem fysiek niet aantrekkelijk vond. Maar tekenen dat je nog verliefd op hem kan zijn; je denkt veel aan hem, kriebels, je ziet jezelf de toekomst in gaan met hem, je wilt zijn waar hij ook is etc. Dicht bij hem willen zijn.

Het kan inderdaad zo zijn dat er misschien iets niet klopt in je relatie. Ik ben van mening dat iedereen wel eens tijdens een lange relatie verliefd kan worden pp een ander. Het is maar net hoe je er zelf mee om gaat, hou je genoeg van je vriens om die verliefdheid te negeren? Want ook dat gaat uiteindelijk weer weg. Al vind ik het na een jaar wel heel snel. Je moet gewoon even goed de dingen voor jezelf op een rijtje zetten. Mocht je nou echt verliefd zijn op die jongen, wacht dan niet te lang anders is hij binnenkort misschien met een ander. Maar ik denk dat je vooral die gevoelens hebt omdat hij er voor je was in een tijd dat er niemand anders was bij wie je je kon uiten.

Ik heb inderdaad zelf ook het gevoel dat dit het is. Wat ik mis bij mijn vriend, het helpen en het luisteren, kreeg ik bij hem wel. Maar ik denk niet dat ik dit er bij mijn vriend nog uit krijg. Hij is nou eenmaal niet zo’n typ die met emoties van anderen om kan gaan. Als er iets is dan belt hij wel/zegt hij dat ik langs mag komen, en als ik mijn verhaal heb gedaan zegt hij wel “komt wel goed” ofzo, maar ik heb niet het idee dat hij echt in de gaten heeft wat er aan de hand is.

Ik denk dat die gevoelens die ik heb voor mijn klasgenoot dan meer een hele goede vriendschap is, maar toch voel ik wel steeds kriebels als ik hem zie staan of lopen, en in de klas betrap ik mezelf ook vaak op naar hem kijken. We praten nu nog wel eens via whatsapp maar het blijft flirterig, ook al zegt hij dat hij er al redelijk overheen is.

Ik vind wat je nu aan het doen bent, echt fout is. Je weet dat je al gevoelens hebt als je hem ziet/aan hem denkt etc, en dan app je ook nog eens met hem op een flirterige manier. Ik vind dit persoonlijk emotioneel vreemdgaan, want je hebt er gevoelens bij. Inprincipe geef je hem een vinger door met hem te appen en ga je niet 100 procent voor je vriend op dit moment. Ik vind dat het geen uitvlucht mag zijn door met die jongen bezig te zijn omdat je met je vriend geen goede gesprekken kon voeren. Je kiest er zelf voor om bij je vriend te blijven, en ook hij heeft zijn gebreken. Ik begrijp je echt wel, in mijn vorige relatie die een half jaar duurde heb ik geen een diep gesprek kunnen voeren met mijn ex, omdat het geen prater was en ook alleen maar zei: “komt goed schatje”. Op gegeven moment wordt je daar moedeloos van. Maar dat mag geen reden zijn om dat bij iemand anders te zoeken, daarvoor moet je het eerst uitmaken. Dus ik zal jezelf voor een ultimatum stellen: Of je gaat 100 procent voor je vriend en verbreekt het contact met die jongen, of je maakt het uit omdat je dit niet kan. Want op deze manier raak je alleen maar meer verslingerd in een web van verwarring en zal het je relatie aan beide kanten geen goed doen.

Ben het heel erg eens met de twee berichten van Demi.

Ik denk inderdaad ook dat je gevoels je een beetje voor het lapje houden omdat hij er was toen je iemand nodig had.
Ik ben zelf erg ziek geweest en mijn vriend reageerde toen ook niet altijd zoals ik hoopte.
Dit hoort er echter eenmaal bij, vind ik.
In een relatie is het nemen en geven. Ik ben al wat jaartjes langer bij mijn vriend als jullie maar ik kan hem niet veranderen, En ookal zou dat voor mij fijn zijn, ergens ben ik blij dat dat niet kan.
Ik ben namelijk verliefd geworden op de man die hij was. Dat gevoel heb ik nog steeds en we hoeven elkaar niet te kneden naar ons zin als een broodje.
Een relatie bestaat uit compromissen. Sommige mensen kunnen nou eenmaal heel slecht met verdriet en pijn van hun geliefde omgaan (mijn vriend, en jou vriend ook als ik het zo lees) en andere juist heel goed (klasgenoot) nou gaat het er maar net om ; wat is in jou leven belangrijker.
Ik zeg niet dat je bij je vriend moet blijven, ik hoop alleen dat je goed nadenkt over hoe het voor jou vriend is. Je zal nooit iemand vinden die precies hetzelfde is zoals jij wilt. Zo is het leven nou eenmaal. Ik snap dat het heel moeilijk voor je is dat je vriend er naar jou gevoel er niet voor jou was. Ik zou er dus nog even heel goed overnadenken.
Heel veel succes!

Jullie hebben wel gelijk! Ik vind mijn vriend nog steeds helemaal geweldig en ik heb zelf natuurlijk ook zo mijn gebreken die hij wel probeert te accepteren, dan zal het wel zo eerlijk zijn dat ik zijn gebreken ook moet accepteren. Ik zal tegen die jongen uit de klas zeggen dat ik als klasgenoten/vrienden best nog wil praten, maar niet op een flirterige manier. Als ik bij mijn vriend ben weet ik gewoon zeker dat ik nog heel lang met hem samen wil zijn! Het is gewoon dat ik een zwak voor die klasgenoot heb. Als vrienden blijven moeilijk gaat, dan zal ik het contact opnieuw met hem verbreken.

Dat vind ik echt een heel erg goed idee :slightly_smiling_face:
Maakt me weer even helemaal blij!