In de war

Heyy meiden,

loop al maanden met iets rond en wil het er (nog) niet met mn ouders over hebben ofzo, het is wel even een verhaal:

Ik heb al vanaf mn 14e een vriend, nu 3 jaar. Eigenlijk altijd goed geweest met up en downs; we zijn elkaars beste maatjes geworden… En dat is het eigenlijk. Ik weet helemaal niet of ik nog wel verliefd op hem ben. De kriebels zijn verdwenen en sinds 2 weken heb ik ook helemaal geen zin meer in seks. Het ligt niet aan hem, ik heb er gewoon geen zin meer in.
Knuffelen en kusjes geven vind ik nog wel leuk, maar zoenen wil ik absoluut niet want dan weet ik dat het dan toch van seks moet komen!
Ik vind dit eigenlijk niet kloppen als je een vriend hebt, maar soms vraag ik me gewoon af: is dit het nou? Mn hele jeugd eigenlijk samen geweest en misschien mis ik nu het vrijgezellenleven wel ofzo…
Uitmaken durf ik ook niet gelijk, straks is het wel een grote fout en krijg ik spijt van mn keuze! Daarnaast hebben we een vakantie naar Spanje geboekt, heel stom maar dit is niet af te zeggen… Eigenlijk baal ik ook best dat die vakantie nu vast staat . :frowning_face:
Ik heb het er met hem over gehad en gezegd dat ik twijfelde, daarna ging het weer eventjes beter en omdat hij er de hele tijd naar vroeg heb ik hem dat ook gezegd. (weer hoop gegeven dus) Nu hadden we een paar dagen geleden seks, maar omdat mn lichaam zo tegenstond en ik gewoon pijn had begon ik te huilen en zei ik weer dat ik dit niet vond kloppen en ik weer twijfelde…
Kortom, ik stuur hem heen en weer met zn gevoelens wat hem ontzettend onzeker maakt natuurlijk.

Het is allemaal begonnen sinds ik een jongen heb leren kennen (gaat ook wel met mn vriend om…), we praten elke dag op msn; ik krijg hem niet meer uit mn hoofd en we maken veel flirterige grapjes. Ik weet dat hij mij wel leuk vindt. (mn vriend weet hier niks van) Ik wil er zo graag mee stoppen maar ik kan het gewoon niet. Ik ga niet met hem afspreken omdat dit te ver gaat, maar ik ga het ook niet uitmaken voor deze jongen.
Eigenlijk denk ik bij mezelf dat als je een andere jongen leuk gaat vinden er iets in je relatie niet goed zit…

ik voel me schuldig en kut tegelijk en als ik dan mn vriend weer zie en zie wat hij allemaal doet voor mij krijg ik ook zo’n kutgevoel… Ik kan het gewoon ff niet meer op een rijtje zetten zegmaar!
Iemand tips of ervaringen?

Echt, praat met je vriend. Leg het allemaal uit, ook over die jongen. Je kunt zoiets niet alleen beslissen en ik denk dat als je het je vriend vertelt je al een stuk lichter en beter voelt.

Geen ervaring, maar het is in ieder geval zwaar kut dat die vakantie al vast staat. Alleen ik vind nu wel dat je hem een beetje aan het lijntje houd… Geen idee, ik zou het denk ik toch uitmaken… Je voelt je er nou eenmaal niet prettig bij…

Misschien heb je gewoon tijd voor jezelf nodig om even na te denken. Je kunt het beste eerlijk zijn. Denk er wel eerst heel goed over na of je het uit wil maken of niet, voordat je spijt krijgt! En wat betreft die andere jongen. Je zegt dat je het niet voor deze jongen uit wil maken, dan moet je hem ook vertellen dat het niets gaat worden, want je vindt je vriend dus toch nog leuker :slightly_smiling_face:

Succes!

Thanks voor de reacties :slightly_smiling_face:
Nou ik denk dat als ik het uitmaak na een tijdje wel wil afspreken met een jongen, maar ik het zeg maar dan niet alleen voor hem uitmaak.

En inderdaad afstand nemen lijkt mij ook handig. ik denk al aan een break ofzo maar dat is ook zo gaar! Sowieso doe ik wel genoeg met vriendinnen dus dat is ook wel fijn idd :slightly_smiling_face:

Ik vind het persoonlijk een beetje verkeerd om veel contact te houden met die jongen, terwijl je weet dat hij jou leuk vindt.
Ten eerste zou ik dus geen contact meer hebben met die jongen, en hem zoals al eerder is gezegd duidelijk maken dat het niets wordt.
En alles goed bespreken met je vriend.
Vergeet niet, jullie zijn al 3 jaar samen! Dat is al een hele tijd, en alle relaties kennen z’n ups en downs. Je zit nu gewoon even in een down. Begin gewoon weer eens bij het begin, dus inderdaad geen seks meer. Maar andere leuke dingen doen met je vriend! Dan zie je vanzelf weer in waarom je hem leuk vindt.

als je nog van je vriend houdt en het nog een kans wil geven, dus series kijken of de twijfels over zullen gaan in andere gevoelens of dat de twijfels echt ook weg zullen gaan,
zou ik als ik jou was die andere jongen verwijderen van msn. kan je best tegen hem zeggen dat je je vriend nog een serieuze kans wil geven (zonder dus andere contacten als afleiding, ook al heb je niks met deze jongen)

Het is best wel normaal dat je in een serieuze relatie die al lang duurt, eens gevoelens krijgt voor iemand anders. Als je later getrouwd bent ga je daar ook wel eens last van hebben maar dan zal je moeten kiezen tussen liefde en verliefdheid. Ik gok dat jouw gevoelens van verliefdheid nu eigenlijk plaats hebben gemaakt voor liefde en dat je dus die verliefdheid mist.

Aangezien je al een relatie vanaf je veertiende hebt en je dus nog niet getrouwd bent zou je het misschien best uitmaken. Het is voor je vriend ook niet leuk om een vriendin te hebben die er niet voor 100% achter staat.

drie jaar is niet niks en ik begrijp heel goed dat het dan soms minder gaat en dat je twijfelt. maar je moet het er echt met je vriend over hebben want 3jaar gooi je niet zomaar weg natuurlijk. en idd verwijder die andere jongen op msn etc. En doe dingen die je relatie weer leuker maken.
maar als jij er bijna zeker van bent dat het nooit meer zo wordt zoals het was zou ik het uitmaken.

Misschien is het wel over voor jou? En als je dan toch beslist het uit te maken: Ga met iemand anders op vakantie?