In de war

Oké dit is m’n anonieme account en ik moet m’n verhaal even kwijt en heb jullie advies nodig.

Ik heb dus nogal erge probleem net mensen vertrouwen en gewoon met mezelf in het algemeen, zit eigenlijk altijd wel met mezelf in de knoop. Ik stelde me dus ook op geen enkele manier open voor liefde (bang om gekwetst te worden) en had er geen zin in, tot ik mijn huidige vriend ontmoette. Ik vond hem toch wel heel leuk maar ik durfde me er nog steeds niet voor open te stellen. Van het één kwam het ander en na vele discussies, gesprekken en gehuil bij/met hem, heb ik er toch voor gekozen om een relatie met hem aan te gaan, hoe moeilijk ik dat ook vond. We zijn inmiddels een tijd verder en ik vind hem ontzettend leuk, echt, maar dat gevoel van 100% verliefd heb ik nooit gehad maar ik stel me er (onbewust?) gewoon niet voor open. Te bang om gekwetst te worden.

Nu gaat het de laatste tijd iets minder tussen ons. Veel discussies, veel ruzies en het leidt eigenlijk tot niets. Ik ben dus nogal in de war omdat ik niet weet ik met m’n gevoelens moet en m’n vriend heeft precies hetzelfde. Als ik bij hem ben, voelt het allemaal heel goed en fijn maar ik merk aan mezelf dat ik onbewust ook zijn negatieve kanten probeer te benadrukken. Ik ben gewoon zo ontzettend bang dat ik hem te leuk ga vinden (wat ik eigenlijk al doe) en uiteindelijk gekwetst ga worden. Een tijdje geleden leek het erop dat het bijna uit zou gaan tussen ons en ik heb de hele nacht liggen huilen in m’n bed. Het raakte me zo veel meer dan ik zou denken en zo veel meer dan ik had gehoopt. Ik weet gewoon niet hoe ik verder moet. Ik krijg eigenlijk te weinig aandacht van m’n vriend, hij heeft te weinig tijd voor mij en dat vindt hij zelf ook. Ik weet eigenlijk wel dat ik beter verdien en dat ik misschien wel voor mezelf moet kiezen, maar dat wil en kan ik niet. Ik merk aan hem dat hij zich begint te “irriteren” (als je het zo kan noemen) aan mijn twijfels en onzekerheid, maar ik kan er zelf ook gewoon niets mee. Het zit in m’n hoofd en ik krijg het er gewoon niet uit.

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee wil maar ik hoop gewoon dat iemand tips/advies/herkenbaarheid heeft bij dit verhaal.

je moet echt niet bang zijn. iemand vertrouwen vind ik ook heel moeilijk. ik ben zelf heel hard gevallen. mijn ex probeerde me op een niet zoon leuke manier het bed in te krijgen. toen het uit ging was ik kapot. nu bijna 3 jaar verder, ben ik zelfverzekerder harden en durf ik voor mezelf op te komen. ik heb zelfs een nieuwe vriend, ik durf hem niet helemaal te vertrouwen maar zoals ik wel vaker zeg

Mensen zoals ik kunnen alleen verder door zich kei hard te stooten

hoe eng het ook klinkt. laat dat gevoel los en denk gewoon dat je heus niet de enige zal zijn die ooit een gebroken hart heeft gehad!

Fijn om te horen dat ik niet de enige ben in ieder geval, bedankt voor je reactie. Maar dat vertrouwen krijgen, niet bang zijn en het gewoon loslaten… dat klinkt echt als een mission impossible voor mij. Ik denk echt niet dat ik dat kan.

Hey meisje! Deze gedachten zijn verschrikkelijk, probeer afleiding te zoeken, je hoeft echt niet bang te zijn. Alles komt goed uiteindelijk en probeer in het nu te leven, dingen niet zomaar te interpreteren, maar gewoon waar te nemen. Maak je niet teveel zorgen en geniet! Moeilijk, maar het beste hoor, geloof mij!

Oh nog iets wat m’n relatie misschien ook wel lastig maakt. Ik geloof gewoon niet dat iemand mij ECHT leuk kan vinden en dat het allemaal serieus is. Ik twijfel gewoon aan alles en denk overal veel te veel over na. Daar wordt mijn vriend een beetje gek van ondertussen (wat ik echt goed snap mja) maar ik dus ook echt.

Ik ben echt net hetzelfde! Ik kan niet geloven dat iemand mij leuk kan vinden, en daardoor heb ik altijd het gevoel dat ik meer van hem hou dan hij van mij. Terwijl daar dus totaal geen reden voor is, want hij is echt geweldig. En dan krijg ik weer schrik dat het uitgaat omdat ik zo’n janker ben… Wat het alleen maar erger maakt.

up

Mensen niet kunnen vertrouwen kan soms inderdaad voor spanning inleveren, terwijl je het meestal onbewust doet. Misschien is het een goed idee om je vriend te vertellen waarmee je zit. Probeer hem rustig uit te leggen dat je mensen in het algemeen niet vertrouwt en het echt niet alleen bij hem zo is. Ik weet dat dit niet jouw probleem gaat oplossen, maar het zou voor minder spanning in je relatie kunnen zorgen als hij begrip heeft. Verder moet je toch jezelf leren om je angsten weg te schuiven en hem beetje bij beetje steeds meer te vertrouwen. Opeens in één keer iemand vertrouwen is natuurlijk niet mogelijk. Maar geef hem in ieder geval de kans om dat vertrouwen op te bouwen.
Ik wens je echt veel success en hoop dat het je gaat lukken.

Bedankt voor je reactie :slightly_smiling_face: Het zorgt inderdaad voor nogal veel spanning en gedoe in onze relatie… Het probleem is dat we er al ontzettend veel over gepraat hebben maar qua relaties enzo is hij ook enorm onzeker, dus hij blijft het zichzelf nogal aantrekken. Bij alles op dit gebied, trekt hij het zich persoonlijk aan terwijl ik eigenlijk het hele probleem ben op dit gebied. Ik heb al wel iets meer vertrouwen gekregen, maar iemand 100% vertrouwen gaat het bij mij gewoon echt niet worden (ook niet bij familie/vriendinnen/vrienden etc die ik al heel lang ken) en dat ziet hij als een belediging…

up

Probleem ben zoooooo in de war en zo verliefd enorm
Heb een jongen leren kennen en we hebbe paar keer afgesproken
Ik Werd verliefd en laastetijd hoor de ik niks van hem ik stuurde hem hij begon droog en praat niks terug en hij verandert van school zag ik da hij met andere meisje samen is ben zo verdrietig kan niks anders denken dan dat mijn hard was zo gekwetst heb zo veel vragen in mijn kop wrm deed hij lief en afspreken en sms’en

Wat moet ik doen… :frowning:

Misschien kan je hier beter je eigen topic voor aanmaken :")

Ik denk dat het misschien goed is hier veel met je vriend over te praten, dan blijft het ook voor hem duidelijk waar hij aan toe is.

Up