in de stopweek weer slikken??

hallooo x

ik slik de pil en ik zit in mn stopweek want ik heb hem sinds zaterdag niet meer geslikt, en ik moet dus ongesteld worden maar ik ben het nog niet. en nu hebben ik mijn vriend afgesproken om zaterdag samen te gaan slapen…
dus jullie snappen het misschien al… dan wil ik niet ongesteld zijn :flushed:
maar ik dacht zou het kunnen om nu de pil te nemen en dan niet ongesteld te worden? of donderdag alweer te beginnen met de pil?
of hebben jullie nog andere tipsss

xxx :upside_down_face:

Ik heb echt precies hetzelfde probleem… :flushed: dus ik volg dit forum ff

hahahah :cold_sweat: ik zat nog te denken ik kan em nu ook gewoon slikken… en dan hopen dat k net optijd ben.
want als je pillen vergeet in de 3e week ben je volgens mij nog wel veilig?

ik heb hem gewoon geslikt net, overal op internet staat dat als je em in de 3ee week vergeet dat die gewoon nog veilig is… dus ik doe maar alslof ik hem 2 dagen ben vergeten haha

Dit had in het piltopic gekund, daar vind je ook veel informatie in de beginpost.

Verder mag je je stopweek altijd verkorten, maar nooit verlengen. Dit verkorten heeft echter bij de meeste meiden geen effect op de ongesteldheid, maar je kunt het altijd proberen natuurlijk.

Als je nu al 2 dagen niet hebt geslikt is de kans groot dat je alsnog een doorbraakbloeding krijgt, dus je kunt nu beter de hele strip slikken. Want 2 dagen vergeten en dan 1 pil slikken is NIET veilig.

Ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld maar zo werkt het niet. Als je 1 of meerdere pillen vergeet in de derde week (=de week voor je stopweek) begint je stopweek gewoon eerder. Nu je een pil hebt geslikt ben je weer begonnen met de eerste week en moet je hem verder slikken.

moet ik nu gewoon de strip weer normaal afmaken? en is die dus niet veilig of wel?

Je moet nu inderdaad je pilstrip gewoon normaal afmaken en je bent gewoon beschermd. Er is namelijk niks anders behalve dat je nu je stopweek hebt ingekort, maar dat kan en dat heeft geen gevolgen wat betreft veiligheid.
Maar zoals eerder gezegd, heb je alsnog kans dat je gewoon ongesteld wordt.

Je mag je stopweek verkorten, maar dat maakt voor je menstruatie niet uit. Hoogstwaarschijnlijk ga je dus gewoon ongesteld worden. Nu je echter al weer een pil genomen hebt, heb je dus je stopweek verkort en moet je nu de strip waaraan je begonnen bent volledig afmaken, ook als je ongesteld wordt… Je bent wel gewoon beschermd, ook als je toch ongesteld wordt.

Verder mag je dit soort vragen stellen in het algemene piltopic.