in de steek gelaten

Mijn ‘‘beste’’ vriendin heeft 5 maanden geleden een vriendje gekregen. In het begin was ik wel blij voor der enzo, maar sins dit schooljaar is begonnen negeert ze me altijd ! in de pauzes negeert ze me zelfs als ze langs me loopt en ze zit zelfs als ik naast der zit met anderen de fluisteren. Ze verteld me ook nooit meer wat, maar ik moet alles van andere horen. Ik ben het echt zat maar ik durf niet met haar erover te praten, omdat ik toch bang ben dat onze vriendschap weg is . Ik heb verder niet echt vrienden en zit ook op een kleine school met weinig mensen. Iemand een oplossing ?

ps. sorry als het een beetje zeik is.

Ik zou er toch met haar over praten, anders verlies je je vriendschap zonder dat je er wat aan doet.

dat had ik ook gedaan paar maanden geleden, maar het had totaal niet gewerkt. ( komt ook wel omdat ik op een of andere manier mezelf altijd de grootste schuld geef )

Schrijf het anders van te voren op, wat je vervelend vind, wat er aan de hand is, hoe jij je erbij voelt, wat de gevolgen zijn etc.

Mocht je niet uit je woorden kunnen komen, geef haar dat dan gewoon. Als ze dat dan gewoon negeert, dan is ze jouw vriendschap niet eens waard.

Ik zou haar aanspreken op haar gedrag, hoe moeilijk dat ook is.
Ze is erg flauw bezig en ze zal het zelf niet eens in de gaten hebben.
Vraag haar gewoon simpel hoe het met haar gaat en met haar vriendje.
Misschien kunnen jullie weer eens wat leuks gaan doen of ergens gezellig kletsen met een kopje thee.
En maak het dan bespreekbaar, want zo krop je het op en gaat de vriendschap verloren.
Na zo’n gesprek weet je waar je aan toe bent.

als ik een moment vind om haar weer is alleen te spreken wil ik dat ook zeker wel doen! Ik kan op school alleen geen brief ofzo aan der geven/ praten want ik ga denk ik toch wel janken en ze traint zowat elke dag of is bij der vriendje dus dat gaat nog moeilijk worden om een goed tijdstip te vinden.

ik wil nu wel meteen beginnen met een brief schrijven dus tips voor wat ik erin moet zetten ,graag (:

Kan je haar niet smsen? mailen? hyven?
Ze zal je vast niet ontwijken toch? En in de les eventjes ofzo?
Ze is niet vervreemd.

Ik heb ook een x geprobeert via msn of ze wou praten, maar toen reageerde ze heel kortaf en had duidelijk geen zin want ze zei dat ze moe was en dat het maar via msn moest. Maar via msn over serieuze onderwerpen klinkt het bij ons alitjd bijna ruzie dus dat wou ik niet. Als ik me ook kut voel steunt ze me totaal niet aangezien ik een nogal zwaar verleden heb gehad

Ik snap wel dat ze minder tyd voor je heeft, als ze het druk heeft met school/sport en ze dus ook nog een vriendje heeft. Maar andere mensen kunnen dit wel verdelen zegmaar, zodat ze ook nog tyd hebben voor hun vrienden. Het is fout van haar om je zo in de steek te laten. Ze zal er zelf miss ook wel achter komen wanneer het uit gaat, want dan heeft ze jou niet meer. Maar als je daar nou op moet gaan wachten… Ik zou haar daarom proberen aan te spreken. Ok, heb je geprobeerd, lukte niet, dus die brief lykt me een goed plan. Je kan haar anders ook mailen als je haar die brief niet durft te geven. Leg het haar goed en duidelyk uit, hoe je je voelt. Het mag best aan de boze kant zyn zodat ze merkt dat je het meent en miss ook wel gekwetst bent. Ik zelf zou op het laatste dan weer iets “liefs” of “goeds” zeggen, byvoorbeeld dat je het wel echt leuk voor haar vind dat ze gelukkig is, maar dat je haar ook echt heel erg mist en haar gewoon nodig hebt en daarom graag binnekort weer eens met haar wil afspreken. Dan komt niet aan alsof je ruzie met haar zoekt ofzo.

Succes, hoop dat ik je een beetje geholpen heb :slightly_smiling_face: !

vertel gewoon hoe jij je voelt, dat is echt het beste. Wat KOEIEVLAAI hierboven zegt zijn hele goede tips.

dankje , dit helpt echt :slightly_smiling_face:

Gelukkig! Heb je haar al gemaild (en wat terug gehoord)?