In de steek gelaten

Mijn beste vriendin J, heeft opeens een goede klik met een ander meisje die ik even S noem. S heeft ruzie met haar vriendinnen waar ze eerst bevriend mee was. Dus mijn beste vriendin J troostte haar, en ze trokken vanaf dat moment meer met elkaar op. Nu staan ze zelfs in pauzes bijelkaar, en ook bij vakken. Terwijl ik alles met J samen deed.

Ik vind het echt niet erg dat ze ook dingen met anderen wilt doen, Maar als ik dat bij haar deed zou ze heel boos op me zijn. Zo ging ik een paar maanden geleden ook veel met een ander meisje om. Alleen zij zit niet bij ons in de klas. Ze was bang dat dat meisje een betere vriendin zou worden. Ik heb haar verteld dat dat nooit zou gaan gebeuren, maar nu doet ze hetzelfde bij mij. Maar J gaat ook zonder overleggen opeens naast iemand anders zitten. En dan heeft ze mij opeens niet meer nodig? Dit heeft ze ookal bij een ander meisje gedaan. Opeens waren ze geen beste vriendinnen meer en liet J haar vallen. Ik wil niet dat dit bij mij ook gebeurd.

Ik ben op niemand boos. Maar eerder teleurgesteld. Ze laat me echt heel erg stikken en als ik met anderen het lokaal uitloop word ze boos, maar als zij het doet met S dan kan het allemaal maar?

Ook hoor ik veel gemene dingen over S. Dat is dus een reden voor mij om niet teveel in haar buurt te komen. Ik vind haar heel aardig. Maar op de manier hoe ze nu alles met J doet vind ik het echt een ** wijf. En dat is niet aardig om te zeggen, maar kan ze dan niet bedenken dat ik ook graag nog een momentje voor mijn beste vriendin en ik wil. J doet nu allemaal dingen die ik met haar deed met S namelijk.

Ik probeer ook een beetje aandacht van anderen te zoeken, maar ik heb het echt niet naar mijn zin zo. En ik ben en voel me ook echt niet mij zelf.

Ik kan gelukkig mijn troost bij anderen vriendinnen zoeken. Ze zeggen dat het misschien gewoon een periode is. En dat ze vast weer terug komt bij mij. Maar dat denk ik niet. Die twee hebben best een klik met elkaar jammergenoeg.

Ik zit er zo mee…
Wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt voor het lezen van dit lange verhaal :slightly_smiling_face:

^

Neem haar apart en vertel haar wat je erbij voelt. Dat je haar niet af wilt doen, maar het vervelend vindt dat zij zo reageert als jij met anderen omgaat. En maak je eigen wereld breder en laat haar ook maar even kakelen als ze zo zeurt.

Je niet zo druk maken. Wat maakt het uit wie met wie omgaat. Ga je eigen weg.

P.s. het lijkt net alsof jullie bezitten van elkaar zijn. Laat het los.

Ik snap wel hoe dit voelt. Probeer inderdaad met haar te praten :slightly_smiling_face: probeer er anders ook bij te staan, je hebt niks te verliezen!

Inderdaad, en als je het echt zo dwars zit moet je eens proberen te leren communiceren met je vriendinnen. Sorry als ik zo hard overkom, maar het lijkt of je wel elke week een probleem hebt met je vriendinnen. Ik snap dat het lastige situaties zijn, maar meestal zijn de tips uit je topics over het algemeen hetzelfde, dus probeer die toe te passen. Nogmaals sorry als ik zo hard overkom

Het maakt niet uit. Ergens heb je wel een punt. Alleen ik vind het heel moeilijk.

En probeer wat minder onzeker te zijn :slightly_smiling_face: Ik weet dat het moeilijk is maar ik denk dat het veel van je problemen oplost.

Je kunt bijvoorbeeld ook denken: laat dat kind lekker en de volgende keer als ze boos is dat ik met iemand anders praat lekker boos laten wezen en je eigen weg gaan en er vertrouwen in hebben dat het een fase is en dat ze wel weer terug komt.

Ik heb met haar gepraat, ze zei dat ik altijd haar nummer 1 blijf. Ik ben natuurlijk super opgelucht, alleen vind het nog wel jammer dat het oude groepje waarin we eerst zaten haast niet meer bij elkaar is.

En ik hoop niet dat ze hetzelfde tegen S heeft gezegt :bored:

Ik vertrouw haar wel hoor. Alleen het zou zo maar eens kunnen veranderen in verband met ze een goede klik hebben en vaker met elkaar willen optrekken.

Ik vind het gewoon lastig. Sorry voor mijn zeik gedrag. Ik ben inderdaad heel onzeker…