in de steek gelaten?

ikheb een probleem, ikheb geen contact meer met mn vader, omdat hij mij in de steek heeft gelaten zegmaar, hij kwam bijna nooit, en opgegeven moment wou ik hem niet meer zien
vanaf toen heb ik ook niks meer van hem gehoord.
in die tussentijd heb ik er nog een broertje en zusje bij gekregen. met wie ik afgelope zomer heb geprobeerd contact te krijgen, wat niet helemaal goed ging aangezien die moeder vervelend liep te doen & geen nederlands spreekt( ze spreekt alleen turks en dat ken ik dus niet)
maar ikwil dus heel graag naar mn vader toe om te zeggen hoeveel pijn hij me heeft gedaan, maar ik durf dus niet
en ikwil ook niet met mn moeder,
maarja weten jullie miss wat ik kan doen?? :S

xoxo

Wil je alleen zeggen hoeveel pijn hij je heeft gedaan? En is je vader Turks? Want anders kan hij zijn vrouw niet verstaan of wel? Sorry vroeg ik me even af. XD

schat, dat is vast heel moeilijk voor je. Maar ik snap het niet helemaal.

Dat komt heel niet-aardig over :’]

ik heb ook zoiets ongeveer aleen ik hoef me pa egt niet meer te spreke aleen me halfzusje mis ik

je kan een brief scrijve of met een vriendin gaan of nicht ofzo

ikweet dt het een beetje onduidelijk is :blush:
maar
mn vader is turks ja
en het komt er eigenlijk op neer dat ik tegen hem wil zeggen hoeveel pijn hij me heeft gedaan maar dat ik niet weet hoe & dat ik niet durf :stuck_out_tongue:

Maar hij woont in Nederland/België?

Dan zou ik een brief schrijven als ik jou was… Of proberen te mailen of zo, hoewel ik denk dat een brief effectiever is.
Je kan het ook in de brievenbus gaan steken als hij “toevallig” naar buiten gaat voor zijn werk. Of gewoon naar zijn werk gaan?

En anders bel je hem gewoon?

jaa hij woont in nederland
en een brief schrijven heb ik al gedaan, maar niet gegeven zegmaar
en het liefst zeg ik het gewoon in zn gezicht
maar dat durf ik dus niet :flushed:

Ik heb een beetje hetzelfde meegemaakt als jou,
Maar als je het nu nog niet durft moet je het niet doen,
dan krijg je er alleen maar spijt van…
Ik zou eerst alles van je afschrijven en gewoon voor jezelf gaan verzinnen wat je wilt gaan zeggen en misschien ook wel verzinnen hoe die daar op zou gaan reageren en daar ook weer een antwoord op gaan verzinnen. Dus eigenlijk het hele gesprek op verschillende kanten en antwoorden bekeken voor jezelf nabootsen.
En dan denk ik wel dat je er steeds minder tegen op ziet en dan kan je misschien wel met hem gaan praten.
Dit had voor mij wel geholpen toen ik alles wat me dwars zat tegen me vader wilde zeggen alleen mijn vader probeerde mij een soort van om te praten en een soort invloed op mij uit te gaan oefenen, maar dan moet je sterk genoeg zijn om dat niet te laten gebeuren…
Ik hoop dat je hier wat aan hebt?

jaa heel erg bedankt [LL]

je zegt dat je vader je in de steek gelaten heeft, maar jij hebt tegen hem gezegd dat je hem niet meer wilde zien/spreken?
en dan nu wil je weer tegen hem zeggen dat hij je pijn heeft gedaan door ook niks meer van zich te laten horen, terwijl jij hem hebt gevraagd dat ook niet te doen?
wat verwijt je hem dan precies?

Als ouder moet je mss wat later nog eens proberen contact te maken fzo? Ze zat/zit waarschrijnlijk in de puberteit of jonger,dan mak je wel eens beslissingen waar je spijt van krijgt. En als haar vader nu helemaal geen enkele poging meer onderneemt lijkt 't alsof 't hem niet kan schelen?

Eerst kwets je hem, door te zeggen dat je hem niet meer wilt zien.
waarschijnlijk had hij hier moeite mee, maar accepteerde hij dat
en nu wil je zeggen dat hij jou pijn gedaan heeft?
ik denk dat je beter een goed gesprek met 'm kan hebben voor jullie elkaar alweer kwetsen…

dat is wat ze probeert.

"
en het komt er eigenlijk op neer dat ik tegen hem wil zeggen hoeveel pijn hij me heeft gedaan maar dat ik niet weet hoe & dat ik niet durf :p"

sorry maar zeggen dat iemand je pijn deed noem ik geen goede basis voor een gesprek