In de steek gelaten

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen…

Mijn moeder is zn beetje depressief aan het raken, en mijn vader heeft ons in de steek gelaten.

Die man, ik wil hem niet eens meer mn vader noemen, verkast zaterdag met zn nieuwe liefde naar italië, waar hij geboren is. Ik heb sinds de aardbeving in italië niks meer van hem vernomen. Tot vandaag.

Ik heb hem al, vanaf november uitlegd toen ik en mijn zus 17 werden dat wij volgend jaar, dus a.s. november, zijn allimentatie harder nodig hebben dan ooit. Ik heb hem, want een ouder hoort te weten, vertelt dat de kinderbijslag vervalt, wij bijna geen stufi krijgen en onze verzekeringen zelf moeten gaan betalen. Mijn zus doet een redelijk dure mbo opleiding en is blijven zitten, dus mijn moeder kan een jaar extra betalen. Ik ga dit jaar ook naar het mbo en ze kan tot aan januari onze ov’s betalen.
We hoeven niet zo ver te reizen, alleen een stad verder. Maar mijn zus had geloof ik een trein abbonement van 86euro per maand. En dat keer 2…

Maar mijn vader zei, terwijl hij er voor getekent heeft tot onze 21ste te betalen, dat hij weigert te betalen.

Ik ga morgen met mijn broertje er heen, spullen ophalen en praten. Maar ik kreeg dus ook net te horen dat hij alleen contact met ons wilt houden als het niet over financiele dingen gaat. Geen idee wat die met zn huis doet. En zn baan heeft hij opgezegt en ik heb een uur lang geprobeert zijn italiaanse adres los te peuteren en zn telefoon nummer. Maar die geeft hij niet zodat we hem niks meer kunnen maken.

Hij heeft gezegt als we iets van hem willen moeten we juridische stappen ondernemen, maar dat is erg makkelijk voor hem, aangezien hij zijn baan heeft opgezegt…

Ik heb echt geen flauw idee hoe we het moeten redden als ik en mijn zus 18 zijn. Mijn moeder gaat zo erg financieel achteruit dat we ons zelf arm kunnen noemen.
Gelukkig hebben we een spaarrekening, maar dat moeten we gaan gebruiken tot ik eindelijk een baan heb. Mijn zus is deze week gelukkig aangenomen, weer een zorg minder voor mijn moeder.

Ik voel me gewoon schuldig dat ik naar school wil, het liefst ga ik fulltime werken en mijn moeder bijstaan fincancieel. Maar zij staat er natuurlijk op dat ik naar school ga. Het is gelukkig maar 2 jaar en als ik mijn opleiding af heb hoop ik echt dat we het weer wat breder krijgen.

Leuk zeg, op het moeilijkste moment in je leven word je gewoon in de steek gelaten door de man die je je vader moet noemen.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen

Hij heeft ervoor getekend, is er echt geen manier dat jullie geld kunnen krijgen?

Mijn moeder werkt voor een advocaat, dus hij is hier van op de hoogte. Maar het stomme is nu, hij heeft zn baan opgezegt en van een kale kip kan je niet plukken. Hij gaat naar italië zonder werk, hij gaat denk ik teren op de zak van zn nieuwe vrouw. Maar morgen zou hij zijn nieuwe adres geven, maar ik betwijfel of hij wel de echte gaat geven. Net aan de telefoon zei die alleen dat die een uur van Regio emilia gaat wonen.

Dus we kunnen, als we juridische stappen overwegen hem zo goed als niks maken zonder baan :frowning_face:

Ik mis mijn onbezorgde tiener leventje nu al!
En ik ben nog niet eens 18…

Hij is het wettelijk verplicht, en ik kan me voorstellen dat je dat niet wilt, maar ik zou naar de rechter gaan.
Jou moeder heeft als het goed is recht op een gratis advocaat, dat heeft mijn moeder ook, omdat zij niet zo veel verdiend. Je vader heeft niks te willen, hij heeft getekend, dus als er een rechtzaak komt vrees ik voor hem dat hij gaat verliezen, tenzij hij een hele goede rede heeft waarom hij het niet kan betalen, maar uit jou verhaal op te maken heeft hij die niet.

Ik hoop dat het goed komt, want dit kan niet vind ik.

Maar als hij zelf ontslag heeft genomen, dan denk ik niet dat de rechter zou zeggen dat hij het niet hoeft te betalen omdat hij werkloos is.

Ja toen met de scheiding hoefde mijn moeder eerst maar 99euro te betalen ofzo. Maar besides that, haar baas die advocaat is heeft gezegt dat hij iets voor ons kan betekenen indien nodig.

Maar ik ben gewooon bang dat wij hem niks kunnen maken, omdat dat ook bij een soort kennis van mn moeder is gebeurt. Haar ex man had ook zn baan opgezegt en schulden gemaakt, en toen heeft de rechter hem zelfs vrijgesproken van allimentatie en zijn schulden! Hij hoefde niks meer te betalen, en af te betalen!

En hij gaat nog is verhuizen ook, en mijn ouders zijn nooit voor de wet van italië getrouwd en gescheiden, dus hij heeft echt het juiste moment uit gekozen om weg te gaan D:

Je kan het inkomen van je vader buiten beschouwing laten bij het vaststellen van de studiefinanciering. Dan krijg je meer aanvullende financiering waardoor het misschien makkelijker wordt om alles te betalen.

http://duo.nl/particulier…oblemen_met_je_ouders.asp

Ik voel me gewoon schuldig tegen over mijn moeder dat ze mijn school voor de komende twee jaar moet betalen. Maar we weten nog niet zeker wat we gaan doen, want mijn moeder wilt niet dat we met een studie schuld komen te zitten. Maar als ik zn studie lening geval kan aanvragen zou ik het zo doen, zodat we nog normaal kunnen leven de komende paar jaar :frowning_face:

Oh, dat wist ik helemaal niet, kloplop!
Oh ik ga dat echt tegen mijn moeder zeggen, want als we door hem zelfs nog minder stufi zouden krijgen zou echt te gek voor woorden zijn. Maar we gaan sowieso zijn werk nog bellen, of hij echt ontslag heeft genomen, of ontslagen is. Want hij had nogal vaak waarschuwingen aan zn broek hangen op werk.

En mijn moeder gaat maandag haar baas geloof ik nog bellen, en van alles regelen. Maar dat van die stufi zet ik tussen mn favorieten :'D

Jou vader heeft gewoon een probleem nu, hij heeft zijn baan opgezegd terwijl hij alimentatie moet betalen, hij heeft zijn handtekening gezet. Hij is niet ontslagen, hij heeft zelf de keuze gemaakt om te stoppen met zijn werk, dus ze kunnen hem wel iets maken, dit heb ik tenminste begrepen toen ik met school naar de rechtbank ging. Er was een soortgelijke zaak, en die man moet nu ik een aantal keren per week gaan solliciteren, moest zich bij 3 uitzendbureaus inschrijven, en hij moet een keer per week op gesprek bij de gemeente.
Ik zou echt juridische stappen nemen.

Oh, jullie weten dus niet zeker of hij ontslag heeft genomen. Nouja, sterkte in ieder geval! Het komt wel goed, maak je niet te veel zorgen!

Mijn vader liegt nog alles. Dus vandaar dat we hem nog niet 100% geloven.

Maar we gaan zeker juridische stappen ondernemen, hij heeft het zelfs voorgesteld. Hij zei aan de telefoon als je ooit nog geld van me wilt moesten we maar de rechter inschakelen. Nou hij kan dat krijgen hoor!

Ja en we weten ook niet zeker of we daadwerkelijk zijn echte adres krijgen. Maar hij gaat in de stad wonen waar een oom van mij woont, en ik heb de vriendin van mijn neef op fb. En ik ga er van uit dat zij er niks van weet, dus ik kan altijd haar een mailtje sturen of zij zijn adres heeft.

De vriend van een vriendin, de vader daarvan is weggelopen en er vandoor gegaan met een ander. Maar volgens mij kan je inderdaad wel iets regelen met je studiefinanciering, want hij krijgt het maximale. Succes!