In de steek gelaten door beste vriendin...

Dag meiden,

Een tijd geleden sprak ik een van mijn beste vriendinnen bijna elke dag.
Nu heeft ze een vriend en spreek ik haar bijna nooit meer. Als we iets hebben afgesproken dan zegt ze het soms zomaar af omdat haar vriend dan komt. Hij woont twee uur van haar vandaan.
Als we dan een keer wat afspreken dan zit ze de hele tijd met haar telefoon en zit ze te bellen.
Ze gaan nu al ongeveer 8 maand met elkaar, dus heel erg pril is het ook niet.

Ik heb er met haar een gesprek over gehad vorige week maar het dringt niet echt tot haar door.
Ze denkt dat we elkaar minder spreken omdat we weinig afspreken en dat komt dan weer omdat ze geen tijd en geld heeft.
Ik heb het gevoel dat het telkens van mijn kant moet komen, dus ik heb haar expres een beetje links laten liggen omdat ik haar gewoon niet achter de kont aan wil lopen.

Iemand hier ervaring mee of tips? Wat moet ik doen? Ik heb geen zin om haar de hele tijd achterna te lopen en ik vind ook niet dat ze dat verdiend.

Ik ken dit maar al te goed.
Doe helemaal niks. Laat het maar van haar af komen. Ik had een hele goeie vriendin, en zij laat mij links liggen voor een 1 of andere sukkel die ze net kent. Believe me, dan leer je je echte vrienden kennen

Dankje voor je reactie! Je hebt gelijk. Ik heb met haar afgesproken dat ze eraan gaat werken, en dat ze meer aandacht ook voor andere mensen zou hebben. Eerst zien, dan geloven.

Precies. Het is moeilijk, maar als het niet lukt vanaf haar kant dan weet je sowieso al genoeg.