in de knoop

• ik wist niet precies in welk topic ik dit moest zetten -

Ik zit al heel lang met mezelf in de knoop.
ik ben iemand die van praten houd maar nooit belangrijke dingen vertelt die me dus echt dwars zitten. afgelopen schooljaar heb ik opzich wel een leuke klas gehad, ik ga nu naar een nieuwe school en dus ook een andere klas waar ik op een iemand na niemand ken. Ik heb altijd geroepen dat ik mijn vorige klas niet leuk vond en dat ik blij was als ik naar mijn nieuwe klas zou mogen. Nu heb ik toch gemerkt dat ik het wel erg vind… Ik hoop dus dingen op en die komen er dan bij een gebeurtenis als het allemaal teveel word in een keer uit dat kan weken duren totdat ik weer de gezellige klets kous ben.
Doordat ik best wel in de knoop/war ben twijfel ik aan alles, dat heb ik al sinds dat ik een kleuter ben en het is echt vervelend. Ik heb een heel lief vriendje van wie ik ontzettend veel houd, en zelfs daar twijfel ik aan. Ik weet echt niet wat ik moet want ik maak mezelf alleen maar gek door me zo ‘groot’ te houden.
Ook ben ik vroeger gepest en als iemand nu een opmerking maakt over dat ik niet zo dun ben als mijn vriendinnen raakt dat mij toch heel erg.
Ik weet niet echt wat ik nu moet…
Waarom ik dit op girlscene zet weet ik niet helemaal maar ik moest het gewoon kwijt. Misschien hebben jullie een soort tips of wat dan ook .
Dat van mijn vriendje komt doordat ik denk dat hij beter kan krijgen en daardoor word ik nog onzekerder. Ik hou heel veel van hem, maar doordat ik mezelf zo gek maak krijg ik dat soort stomme gedachtens.
Heeft een van jullie dit ook? Sorry voor de enorme lap tekst.
Heel veel liefs xxxx

Je bent gewoon heel erg onzeker, en ik kan jou zeggen dat 9 v/d 10 meisjes dit zijn! Ik heb zelf ook al 3 jaar een vriend… en soms voel ik mij ook onzeker!
Je moet je niks aantrekken van wat anderen denken of vinden…
Ieder mens is uniek!
En maak je niet druk om het pest gedoe, sta gewoon sterk in je schoenen! en praat vooral met je vriend erover!

He! Zo moet je niet denken, echt niet… Ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan maar het is zo. En als jou vriendje beter kon krijgen had hij vast niet met jou gehad, voor hem ben jij het beste, ook al is dat soms moeilijk te geloven. Hoe moeilijk het ook is, probeer positiever te zijn! En misschien komt het wel helemaal goed in je nieuwe klas en maak je leuke vrienden aan wie je alles gewoon kwijt kan. Ik weet zeker dat het goed komt, als je zelf blijft geloven.
Ik heb het zelf ook regelmatig, ik heb het idee dat niemand mij mag en dat geen enkele jongen ooit voor mij zou vallen. Ik denk dat ik mislukt ben en zie ook op tegen mijn nieuwe klas/school. Niet omdat ik geen nieuwe start wil, maar omdat ik bang ben het oude achter te laten.
En al iemand je pest om hoe je eruit ziet is het onzekerheid bij de ander. Ik ben vroeger heel veel gepest omdat ik nu eenmaal bleek ben, probeer je erbij neer te leggen. Het is moeilijk, maar als jij jezelf langzamerhand accepteert zullen andere dat ook doen en zullen ze geen rot opmerkingen maken. Sowieso hoef je je niet groot te houden, je mag gerust je gevoelens uiten!
Sorry voor mijn lange, onsamenhangende tekst xd

dankjewel! <3
inderdaad ik ben echt heel onzeker ik straal het ook uit ofzo.
Ik voel me gelijk al wat beter dit soort berichtjes helpen mij echt
dankje!! (:
Liefs xx

Weet je? Het is ook allemaal heel lastig, en dat meen ik echt. Zoveel verandering in zo weinig tijd? Je gaat van school veranderen, natuurlijk is het dan niet gek dat je bang bent voor wat nieuws, dat is echt heel normaal. Want zal je nieuwe leuke vriendinnen krijgen? Zal je je oude vriendinnen nog wel zien, waar je het de afgelopen tijd zo leuk mee hebt gehad… allemaal dat soort vragen, die schieten ook soms door mijn hoofd hoor.

En de twijfels over je vriendje? Denk daar maar niet te veel over na, misschien is dat heel moeilijk… maar je vriendje heeft niet voor niks voor jou gekozen. Net als dat jij voor hem hebt gekozen! En als dat niet goed zou zitten, dan zouden jullie nu echt niet meer bij elkaar zijn. En dat is wel zo! Dus wees maar trots en blij met wat je nu hebt!

Ook snap ik heel goed dat je (nog) onzeker(der) wordt van mensen die dingen tegen je gaan zeggen over je uiterlijk. Maar waarom zou je je daar zorgen over maken? Je moet je natuurlijk niet heel slonzig gaan kleden ofzo, maar je hoeft ook geen topmodel lichaam te hebben (wat ik persoonlijk echt niet mooi vind!). Rondingen horen bij vrouwen.

Je hoeft jezelf trouwens echt niet zo omlaag te halen hoor! Stomme gedachtes bestaan niet. Ze komen gewoon in je hoofd, daar kan jij toch ook niks aan doen? Het enige stomme is, wanneer je er niks aan wil veranderen. Maar dat wil jij wel! Dus voel je niet stom. Dat is nergens voor nodig!

Conclusie: Volgens mij heeft iedereen hier wel eens last van. En vooral 's avonds laat… hihi. Het komt allemaal wel goed meid! :grin:

Liefs!

Wat jullie allemaal zeggen over m’n vriendje heeft echt wel geholpen, daar twijfel ik nu niet meer aan en beantwoord nu zonder die nare gedachtes zijn smsjes!
Onzeker blijf ik wel dat is ook iets wat bij meisjes hoort of ligt dat aan mij? haha.
En inderdaad savonds laat heb ik er het meest last van, dan kan ik er echt ziek van worden dan word ik misselijk krijg ik buikpijn en alles buhh :frowning_face:
Allemaal heel erg bedankt! <333