In de knoop

Hello lady’s

Ik zit momenteel erg in de knoop met mezelf, en praten met mijn ouders werkt niet in dit geval. Mijn beste vriendin denkt dat ik een steekje los heb…

Ik zal met de deur in huis vallen; Ik ben zwaar verliefd op een 34 jarige man, die woont in Thailand. En ik kom er maar niet overheen!

Ik ben 18 jaar en heb voor mijn opleiding 5 maanden stage gelopen in Thailand. Daar heb ik met de meest geweldige dieren en mensen gewerkt. Na 1 maand op het center en werken met hem ben ik erg verliefd geworden. Het is nooit mijn bedoeling geweest om mijzelf met opzet gek te maken maar het is gebeurd. Omdat we totaal geen contact mochten met de Thai staff hebben we het stiekem gedaan. 4 maanden lang hebben we een super tijd gehad. En voor een Thai kan hij heel goed engels, doordat die met veel vrijwilligers werkt die constant engels spreken.
Ik ben één week eerder weg gegaan van het center om met hem mee te kunnen naar zijn thuis. zijn hele familie. het was super, zijn familie is super -ook al kunnen ze alleen Thais…- hij heeft me naar het vliegveld gebracht en de hele weg terug naar Nederland heb ik mijn ogen eruit gejankt…
Ik heb hem beloofd dat ik terug zou komen in December. Maar ik weet niet wat ik moet doen, ik voel me zo rot over de hele situatie. Mijn ouders zijn het er niet mee eens. mijn beste vriendin verklaart me voor gek, en mijn oma moedigt me alleen maar aan.
Ik heb er over na gedacht, en het sprookje was geweldig. Nog nooit heb ik een meer geweldige tijd gehad als daar met hem. Ook al leven ze daar alleen in armoede en zit ik in een rijtjes huis met een dak erboven. Ik hoor van iedereen dat het niet klopt. Dat ik daar niet kan wennen en hij nooit in Nederland. Ik denk dat dat niet waar is. Eigenlijk weet ik niet meer zo goed wat ik denk. Om de dag bel ik eventjes met hem, want het is zo verschrikkelijk duur. Hij vraagt me elke keer of ik echt terug kom en ik vertel hem iedere keer weer dat ik echt terug kom. Maar ik weet het niet meer…

Help… ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik wil graag jullie advies.
Wat denken jullie, moet ik hem laten gaan? Door met mijn leven.
Laat hem niet gaan, ga ervoor ?

ps: ja ik heb dit account nieuw aangemaakt om te voorkomen dat teveel mensen weten wie ik ben en wat er gebeurd. (sorry)

Dat is echt heel zielig voor je, maar ik denk dat échte liefde wel zal overwinnen.
En ik vind persoonlijk dat die man naar NL zou moeten komen.
Hier hebben jullie beide een beter leven.
Maar als ik zo naar je leeftijd kijk is 34 wel behoorlijk oud, maar ik ben niet iemand om daarover te oordelen. Als jullie het goed kunnen vinden waarom niet toch (: !

Ja ik denk ook dat die man naar NL zou moeten komen om te bewijzen dat hij echt voor je zou willen gaan… Maarja ik denk dat hij niet zomaar naar NL kan komen?
Wel een erg moeilijke situatie want eerlijk gezegd toen ik las dat je verliefd was geworden op een 34 jarige man dacht ik nee dat kan niet!
Maarja, jij weet het beste wat je voelt, je hebt hem gezegd dat je in december zou komen, dus je hebt nog een tijdje om er goed over na te denken, ik weet niet hoe lang je nu al terug bent in nederland namelijk…

Hou er wel rekening mee dat er altijd van dat soort mannen in wat minder bedeelde landen zijn die alleen maar met een (in dit geval Nederlands) meisje willen trouwen voor een beter leven hier.

Hij wilt heel graag naar Nederland komen om voor mij te werken, want zo werkt het in zijn cultuur. maar het is inderdaad heel lastig voor hem om naar NL te komen…

Oh oké! Betekent dat dan dat jij niet zal gaan werken?

Natuurlijk werk ik wel. ik zou niet stoppen met werken.
En geloof mij, zoals jij het verklaart. Ligt het niet

Je moet doen wat je gevoel zegt, het klinkt heel cliche, maar het is zo.
Uit jouw bericht blijkt dat je het liefst bij hem wil zijn, doe dat dan!
Misschien loopt het uiteindelijk uit op een grote teleurstelling, maar dan kan je het loslaten en verder gaan met je leven. Nu blijf je leven in een ‘wat, als…’ en ‘had ik maar…’ en dat is geen leven.
je bent maar 1x jong en je kan beter spijt hebben van iets dat je hebt gedaan, dat dat je het nooit hebt gedaan.
het is natuurlijk niet zo makkelijk om ‘even’ iemand naar nederland te halen of in thailand te gaan wonen, maar zie elkaar in ieder geval nog even een paar weken, vakantie ofzo. dan is het makkelijker om een definitieve beslissing te maken.
succes!

Ik denk eerlijk gezegd dat het nooit echt goed zal werken tussen jullie. Jullie wonen beiden in heel verschillende landen en ik neem aan dat jullie beide je familie en vrienden niet achter willen laten voor de ander. Hij komt Nederland sowieso heel moeilijk binnen denk ik. En het leeftijdsverschil is vrij groot.
Het is natuurlijk je eigen keuze en als je echt daarheen wil verhuizen voor hem, dan kan je inderdaad beter eerst een langere vakantie daarheen gaan om te kijken of dat werkt.

wat een rotsituatie zeg… natuurlijk is dit makkelijker gezegd dan gedaan, zoals met zoveel dingen, maar ik zou met je leven door proberen te gaan. Het lijkt alsof dit je grote liefde is, en mss is dat ook wel zo. Maar aangezien dit zo’n gecompliceerde situatie is, zou ik zeggen dat je de tijd die je met hem hebt gehad moet koesteren en er een beetje vertrouwen in moet hebben dat er op ieder potje wel meerdere dekseltjes passen;). Uiteindelijk moet je het natuurlijk zelf weten, maar ik denk dat liefde niet in staat is om echt alles te overwinnen. Maar het is natuurlijk ook wel zo dat je soms de ‘gok’ maar moet wagen, omdat je er anders voor altijd mee kan blijven zitten…lastig dit, ik hoop dat je eruit komt.

Oma heeft gelijk. Jullie houden van elkaar enje bent meerderjarig. Ze moeten het maar accepteren, denk ik dan

Dit.

volg je hart :slightly_smiling_face: