In de knoop met mezelf

Ik zit echt even in de knoop met mezelf ofzo…
Ik ben vrienden met een jongen en een tijdje terug kwamen we erachter dat we eigenlijk beide wel heel erg lichamelijk tot elkaar aangetrokken zijn. Dit heeft ertoe geleidt dat we nu een soort van fwb zijn.
Op dit moment heb ik geen andere gevoelens voor hem, maar er gaat steeds vaker door mijn hoofd dat ik het eigenlijk niet erg zou vinden dat ik deze wel zou hebben/krijgen. Dat klinkt best wel raar ofzo en zo voelt het voor mij ook en ik heb geen idee hoe hij erover denkt. We kunnen wel heel erg eerlijk tegen elkaar zijn, maar ik weet niet zeker of ik dit wel moet vertellen, want ik heb dus geen andere gevoelens voor hem nu. Ik zou dus echt niet weten hoe hij hiermee om zou gaan…
En ik weet dus ook niet wanneer ik hem weer zie, want dit is iets wat ik, als ik het erover wil hebben, niet via whatsapp wil bespreken.

Iemand advies?

Wat wil je precies bereiken als je het aan hem vertelt?

Hmmm, ik denk dat je nog geem gevoelens hebt, maar de kans dat deze komen lijkt me best wel groot… Dit denk ik omdat je nu al zegt sat je dit niet erg zou vinden. Je kunt niet doorgaan met je FWB als je de ander leuk begint te vinden. Het kijkt me verstandig dat je het nog even aankijkt, maar ik zou er niet te lang mee doorgaan want straks wordt je wel echt verliefd, en de kans dat dit wederzijds is, is best wel klein…

Wat ik wil bereiken, hmm… Ik ben denk ik vooral benieuwd hoe hij erover denkt. En ik vind dat hij het recht heeft om te weten wat ik denk ofzo. Ik wil eerlijk blijven en ik weet dat hij dat ook zal blijven

Hebben jullie het er ooit over gehad? Een ‘wat als…’ gesprek zeg maar?
Zo niet, kun je het altijd zo aankaarten. Zo kun je én hem een beetje peilen en je eigen twijfels/gedachten met hem delen.

We hebben eigenlijk alleen gesproken over dat we eerlijk tegen elkaar blijven op het gebied van anderen. Wanneer dat bijvoorbeeld serieus begint te worden dat we dan direct stoppen. We hebben niet over het krijgen van gevoelens gesproken, dus het is wel een goeie om daarover te beginnen, thanks!

Ben ik weer eens de enige die niet weet wat fwb betekent😅

@Deh, friends with benefits.

Uhm, maken vrouwen door seks niet dat liefdeshormoon aan, waardoor friends with benefits vaak niet werkt voor vrouwen? Just asking… Ik heb het ook laatst gehad.

Mijn advies: kijk er met een heldere blik naar: is hij überhaupt relationship material? Of vind je hem alleen leuk omdat hij op die manier interesse toont?

Dat hielp bij mij :slightly_smiling_face: