In de knoop met mezelf en met hem.

Dag lieve Girlscene meiden. Ik hoop dat jullie mij willen/kunnen helpen en een reactie achterlaten. En ik zal het proberen kort te houden :’)
Ik heb sinds 3 weken een lieve vriend. Hij is superlief en ik merk nog geen een minpuntje aan hem. Alleen vorige week zondag, was ik bij hem thuis. We lagen gewoon een beetje te zoenen en te stoeien en zo, maar op gegeven moment lagen we echt uhm tja, heel intiem en toen ging hij aan mijn borsten zitten. Op dat moment voelde het fijn en zei ik er ook niets van maar achteraf voelde het best kut en wou ik het toch niet. Dit komt deels door dingen uit het verleden. Ik ben bang gebruikt te worden, omdat mijn ex mij heel erg gebruikt heeft een aantal maanden terug. Ook heb ik absoluut geen behoefte meer aan seksuele dingen, ook door dingen uit het verleden maar daar ga ik liever niet op in. Ik heb tegen hem gezegd dat ik het toch liever niet wou en hij vond het goed en luisterde ook goed naar me enzo.
Maar afgelopen vrijdag was hij bij mij thuis. We lagen op bed weer een beetje te zoenen enzo en ik werd best opgewonden na een tijdje, en gaf uiteindelijk toestemming om dingen te doen. Dat deed hij toen ook maar hij ging een beetje te ver. Ik durfde er niks van te zeggen want ik klap op zulke momenten gewoon dicht. Hij wilde me verder uitkleden maar ik trok zijn hand weg alleen daarna probeerde hij het gewoon nog een aantal keren… Uiteindelijk begon ik maar te huilen en toen stopte hij wel, hij voelde zich meteen heel schuldig en zo.
Zaterdag sprak ik hem op msn en toen begon ik er maar een beetje over en zei ik uiteindelijk na lang twijfelen ook dat ik het erg jammer vond dat hij nadat ik zijn hand wegtrok gewoon door ging. Hij zei dat hij dat niet gemerkt had of in ieder geval niet opgevat had als een gebaar dat het niet mocht. Ik kreeg een vreselijke paniekaanval en dat liep echt helemaal uit de hand maar daar ga ik liever ook niet op in, hij weet niet dat ik die paniekaanval kreeg enzo want het was over msn. Hij zei ook dat ie heel bang was om me kwijt te raken en hoe schuldig hij zich er wel niet over voelt enzo.
Nou hebben we voor morgen weer bij hem thuis afgesproken, alleen ik zie er echt heel erg tegenop. Een omdat ik bang ben dat ik weer de controle verlies over mijn grenzen enzo en twee omdat ik bang ben dat ik weer dichtklap als hij er over begint te praten want hij wou er wel met me over praten morgen. Ik voel me er echt heel kut over en elke keer als ik aan vrijdag denk krijg ik weer zo’n misselijk gevoel in mijn buik… Meiden wat moet ik doen? En wat moet ik morgen zeggen tegen hem? Persoonlijk vind ik het nog te vroeg om hem te vertellen wat er in het verleden gebeurd is en sowieso denk ik dat dat niet lukt omdat ik waarschijnlijk weer helemaal dichtklap… Hij is verder wel echt een hele lieve jongen en hij kan ook goed luisteren, dat moeten jullie wel even weten. Ik heb ook erg veel moeite met vertrouwen in mensen krijgen en ik vertrouw hem ook nog niet helemaal… Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, in ieder geval alvast heel erg bedankt!
Liefs,

-Oeps het is toch wel erg lang geworden… Ik hoop dat jullie de moeite willen nemen het te lezen >.<

Kan je dat niet tegen hem zeggen? Dat het voor nu nog te persoonlijk is en dat het druk op jullie relatie zou kunnen opleveren, maar dat er wel iets is gebeurd?

Of gewoon ‘nee’ zeggen. Maar dat is op zulk soort momenten makkelijker gezegd dan gedaan, zeker omdat je lichaam een beetje met je op de loop gaat…

je kan hem ook gewoon vertellen dat er in het verleden dingen zijn gebeurd. je hoeft niet meteen te vertellen wat. dat moet je echt pas doen als je daar klaar voor bent!
succes (:

vertel het hem gewoon. dan zal hij ook begrip tonen. vooral omdat je zelf ook zegt dat hij een hele lieve jongen is en goed luistert. meid, zo te horen is dit iig wél een jongen die wat uit doet op wat z’n vriendin wel of niet wil. wees niet bang…

Good luck

Ja, dat lijkt me wel een goed idee. En hoe los ik dat dan op met mezelf? Dat ik niet weer de controle kwijt raak en toestemming ga geven of iets dergelijks… En dat ik niet dichtklap?

Misschien kun je hem vragen of niet over je grenzen heen te gaan, ook al geef jij op sommige momenten andere signalen. Je kunt het hem niet echt kwalijk nemen dat hij verder probeert te gaan, omdat jij op dat moment zelf dichtklapt en er dus niks van zegt. Als ik jou was zou ik er morgen gewoon over beginnen. En het dan ongeveer zo vertellen als je hier ook gedaan hebt. Als hij echt om je geeft, accepteert hij het gewoon :slightly_smiling_face:

Bedoel je, hem vertellen wat er precies gebeurd is? Of alleen vertellen dat er iets gebeurd is? Ja dat hoop ik ook dat hij zoiemand is… Helaas zijn er zoveel jongens die alleen maar hun pik achterna lopen, om het zo maar even te zeggen…

je kan hem misschien ook smsen/bellen dat je echt niet verder wil gaan.
ook al zeg je op dat moment van wel.
er bij zeggen dat het een reden heeft maar dat je nog niet klaar bent om het te vertellen.
als jij zo zegt is het een lieve jongen dus gaat hij daar dan rekening mee houden.

Je kan anders altijd gewoon vragen of JIJ mag aangeven hoe ver jullie gaan? Dat hij jou het voortouw laat nemen en voor nu nog even zijn handjes thuis houdt etc.

praat er gewoon met hem over, en weet je, je kan ook een hele leuke dag hebben met je vriend zonder al te veel te zoenen. Film kijken, veel popcorn eten, met de hond wandelen ofzo is ook al heel gezellig en gewoon elkaar nóg beter leren kennen. persoonlijk vind ik klef en bef niet altijd zo leuk $

Nee daar heb je gelijk in ik hou daar ook niet zo van, om de hele middag te liggen zoenen enzo. Maar ik ben zo slecht in ideeën bedenken wat te doen haha…

Pff… lastig zeg! Ik zou je vriend deze vrijdag wel proberen duidelijk te maken dat je het gewoon nog niet wil, en dat hij je niet moet gaan opdringen ofzo. Het is denk ik moeilijk om dat duidelijk te maken, maar ik zou niet weten wat je anders kan doen. Als hij je echt heel leuk vindt, begrijpt hij het vast en wil hij wel wachten. En als jullie een tijdje verder zijn kan je hem altijd nog over je verleden vertellen, hierdoor snapt hij het vast alleen maar beter. Als het goed is heeft hij het beste met je voor, en kan hij best wachten tot jij er aan toe bent. Je moet echt voor jezelf opkomen, je moet hem écht duidelijk maken dat je het gewoon niet wil. Als hij hiermee niet akkoord gaat, of het toch nog gaat proberen, is hij het niet waard. Hij hoort er begrip voor te hebben. Zo zie ik het tenminste. Verder heb ik niet echt tips ofzo, ik hoop dat het goed komt! Succes!

Samen koken, spelletje doen, wandeling maken…

Zeg gewoon dat je nog niet verder wilt gaan en het langzaam aan wilt doen, dat het allemaal nog wel komt maar dat hij er geduld voor moet hebben.
Zorg anders gewoon voor genoeg afleiding met een film of een spel ofzo.

Ik ben echt blij dat er zo snel, veel en lief gereageerd wordt! Bedankt meiden!

zeg gewoon heel vrolijk; IK HEB ZIN IN EEN SPELLETJE :grinning:. wel met een blij hoofd. en dan pak je een monopoly uit de kast ofzo. dat kan je dan echt wel de hele middag spelen. gewoon doen alsof het een goede vriend van je is en niet het idee hebben dat je verplicht bent om te zoenen omdat het je vriendje is.

Hahaha xd Helaas ben ik niet zo’n spelletjes-type…

hmm jammer. wat vind je zelf nog meer leuk om te doen?

Ga een middagje wat leuks doen, buiten! Dan kan je misschien wat meer afstand bewaren, en je zegt gewoon dat je met bepaalde zaken (seks) nog even wil wachten omdat je in het verleden vervelende dingen hebt meegemaakt. Hij zal daar heus wel respect voor hebben, mede omdat hij zich zo schuldig voelde toen je vertelde over dat handwegtrekgebeuren.
Sterkte, en vooral veel plezier! Het is nog pril, maar het is je vriendje en ik hoop voor je dat jullie eruit kunnen komen en dat je het gewoon leuk met hem kan hebben (zonder dat hij te ver gaat met handelingen)!!

Ik houd wel van films kijken, maar om dat nou de hele dag te doen… ;p Ik ga eigenlijk nooit chillen met een jongen alleen. Meestal in groepen of met vriendinnen, dus ik weet het ook niet echt… Met mijn ex keken we erg vaak tv en in de zomer waren we veel buiten, zwemmen, watergevechten enzo (: maar daar is het nu helaas nog geen weer voor.